Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

Átadták a 4-es metrót

Józsefvárosban négy megállója van

2014. március 28. péntek

Átadták a 4-es metróvonalat, amely a kelenföldi vasútállomást köti össze a Keleti pályaudvarral. Az új vonalat Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester jelenlétében adták át a kelenföldi végállomáson. Az új metróvonal Józsefvároson is áthalad, ezzel kerületünkben van a legtöbb metrómegálló a fővárosban.

„Régóta várt erre a napra Budapest”

Szinte hihetetlen, de kimondhatom, végre elkészült, és nagy örömmel átadhatjuk Budapest utazóközönségének a 4-es metróvonalat. Régóta várt erre a napra Budapest, régebben, mint hinnénk, lassan több mint 40 éve – fogalmazott avató beszédében Orbán Viktor. A metróépítés terve egészen az 1970-es évekig nyúlik vissza. Azonban mikor 2006-ban megkezdődött az építkezés, "eleinte nem volt benne sok köszönet", mert a költségek egyre magasabbra rúgtak, a megvalósulás esélye pedig egyre távolodott – mondta a miniszterelnök, hozzátéve: akkoriban a fővárosiak kezdtek megbarátkozni a gondolattal, hogy a 4-es metrót csak unokáik fogják használni vagy még ők sem.

Tréfálkozva megjegyezte: "ma már nem kell Chuck Norrisnak lennünk ahhoz, hogy utazhassunk a 4-es metrón". A miniszterelnök beszédében felidézte, hogy 2010 előtt, húsz éven át, Budapest és az éppen aktuális kormány kutya-macska barátságban élt, "a főváros folyamatosan dackorszakba merevedett". Budapest akkor lesz újra büszke főváros - mondta -, ha megtalálja az együttműködés módját a mindenkori kormányzattal, ezért azt javasolta a budapestieknek, őrizzék meg a 2010-ben létrehozott egységet.

Elkészült a „gigaberuházás”

Tarlós István az átadási ünnepségen kijelentette: a fővárosi metróhálózat mostani gyarapodása azt mutatja, hogy Budapest és az ország vezetősége "akar és képes együttműködni". Tarlós István beszélt arról is, hogy a 4-es metrót nem Demszky Gábor volt főpolgármester találta ki, hanem közel húsz évvel korábban már megszületett az ötlet. A korábbi főpolgármester azonban szinte a "megszállottjává vált" a 4-es metrónak; nem tudtuk meg pontosan, hogy miért nem az orosz államadósság terhére állapodtak meg a kivitelezésben - jegyezte meg. A főpolgármester emlékeztetett: a 2005-ben és 2006-ban kötött nemzetközi szerződések 2010-ben már nem engedték meg a beruházás folytatásának a mérlegelését. A szerződések újratárgyalásával azonban tízmilliárdokat szereztünk vissza a városnak, és "metrópolitizálás helyett metróépítést" folytattunk - tette hozzá. Az előző főpolgármester és munkatársai a Medgyessy-kormány idején elkezdték, mi viszont az Orbán-kormány idején és annak segítségével befejeztük a "gigaberuházást" - jelentette ki Tarlós István.

Új megállók, megújult közterek Józsefvárosban

Az új metróvonal Józsefvárost is érinti. Tíz állomásából négy kerületünkben van, így a Kálvin téri, a Rákóczi téri, a II. János Pál pápa téri és a Keleti Pályaudvarnál található végállomás. Kerületünkben a 2-es, és a 3-as metróvonal is áthalad, így összesen 10 megállóval Józsefvárosban van a legtöbb metróállomás Budapesten.

A 4-es metró beruházása során nem csupán a földalatti megállókat alakították ki, hanem az egyes állomások bejárata körüli köztereket is felújították. Megújult a Rákóczi, a II. János Pál pápa és a Baross tér is. A beruházásnak köszönhetően tovább nőtt Józsefváros zöldfelületeinek száma is.

Az utasok péntek délben vehették birtokukba az új metróvonalat, amelyen vasárnap üzemzárásig ingyenesen utazhatnak. A 4-es metró elindulásával módosul a felszíni közlekedés rendje is. A Józsefvárost érintő változásokról tájékozódhat.

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben