Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

Európa egyik legfejlettebb automata metróvonala

Megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a 4-es metró

2016. január 06. szerda

Lezárult a 4-es metró utasforgalmi próbaüzeme, a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

Tarlós István főpolgármester és Győri Gyula, az NKH elnöke közös szerdai közleménye szerint Kelet-Közép-Európában egyedül a budapesti 4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal, amelynek 99,96 százalék feletti a rendelkezésre állási szintje.

A 4-es vonal végleges használatbavételi engedélyével Budapest egyik legjelentősebb közlekedési beruházása zárult le. A metróvonal építése 2006-ban kezdődött és 2014. március 28-án vehette birtokba az utazóközönség. Hangsúlyozták, hogy a 2010-ben hivatalba lépő városvezetés a korábban kötött metrószerződések újratárgyalásával tízmilliárdokat szerzett vissza a városnak.

A 7,3 kilométeres, 10 állomást magában foglaló metró Józsefvárost is érinti, kerületünkben 4 megállója – Kálvin tér, Rákóczi tér, II. János Pál pápa tér, Keleti pályaudvar – található.

A vonalra összesen 15 darab, egyenként négy kocsiból álló egylégterű metrószerelvény érkezett, automata vezérléssel. Vonatkísérő személyzet csupán az utasforgalmi próbaüzem idején - 2015 őszéig - tartózkodott a szerelvényeken, hamarosan a járművekben található vezetőfülkéket is elbontják.

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben