Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

2018 nyaráig az összes kocsi megújul az M3 vonalon

Forgalomba állt az első felújított metrószerelvény

2017. március 20. hétfő

Forgalomba állították az M3-as metró vonalán az első felújított szerelvényt március 20-án kora délután. Tarlós István főpolgármester a metrókocsi ünnepélyes elindítása előtt hangsúlyozta: a tervek szerint 2018 nyarától már csak ilyen felújított szerelvények közlekednek a vonalon. Hozzátette: az M3-as metró felújítása a szerelvények korszerűsítésével nem ér véget, a folytatás még idén várható. A rekonstrukciós munkák már nyáron elkezdődhetnek, és 2020-ig teljes körűen megújulhat a metróvonal.

Az M3-as metróvonal első szakaszát 1973-ban adták át. A fokozott napi igénybevétel és az amortizáció miatt a vonal állapota évről évre romlott. A pálya és a szerelvények felújítására már több mint tizenöt éve szükség lett volna, de – a főpolgármester szavai szerint – „2010-ig nem történt semmi”. Korábban nem készítették elő a már akkor is siralmas állapotban lévő vonal korszerűsítését. A főváros az M3-as metróvonal felújításába 2015 nyarán foghatott. Ekkor vállalta át a kormány a BKV adósságállományát, amely majdnem hatvanmilliárd forint volt – emelte ki Tarlós István, megjegyezve: a BKV és a főváros addig fedezet nélkül vállalhatott volna csak kötelezettséget, ami lehetetlen.

Tarlós István hangsúlyozta: az egyik legfontosabb fővárosi feladat az M3-as metróvonal felújítása. A menetbiztonság megőrzéséért az elmúlt években folyamatosan zajlott a síncsere – jelentette ki. A főpolgármester emlékeztetett: a Fővárosi Közgyűlés három éve döntött a teljes járműpark korszerűsítéséről. A közbeszerzési eljárás nyertes ajánlata az orosz Metrovagonmastól érkezett, amely 222 metrókocsi felújítását csaknem 220 millió euróért vállalta. Eddig öt felújított szerelvény érkezett Magyarországra, amelyek közül két héten belül három korszerűsített szerelvényen lehet majd utazni – emelte ki Tarlós István.

A főpolgármester közölte azt is, hogy várhatóan havonta két felújított szerelvény áll majd forgalomba. Ezek a szerelvények megjelenésükben harmonizálnak az M2-es és az M4-es metróvonalon közlekedők szín- és formavilágával, és a gyártó a felújított metrószerelvényekre a korábbi húsz év helyett harminc év élettartamot garantál. Tarlós István kiemelte azt is, hogy az M3-as metró felújítása a szerelvények korszerűsítésével nem ér véget, a folytatás még idén várható. Ha a pályáztatás a tervek szerint halad, akkor a rekonstrukciós munkák már nyáron elkezdődhetnek, és 2020-ig teljes körűen megújulhat a metróvonal – mondta a főpolgármester, aki szerint az M3-as metró felújításával ugrásszerűen javul majd a "város komfortérzete".

Az M3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító tömegközlekedési útvonala. A 17kilométeres útvonalon naponta félmillióan utaznak. 

Fotó: MTI

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben