Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

Fővárosi Közgyűlés

Az M3-as metró akadálymentesítéséről döntöttek

2018. április 25. szerda

Az M3-as metróvonal felújítását követően 20 állomás közül 18 akadálymentesen lesz megközelíthető – döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. Ferdepályás liftet öt állomáson építenek, köztük a Józsefvárost érintő Kálvin tér, Corvin-negyed és Klinikák megállónál is.

A Fővárosi Közgyűlés testülete a mozgásukban korlátozottak helyzetének további javítása érdekében döntött „speciális akadálymentesítésről”, úgynevezett ferdepályás liftek építéséről öt állomáson.  A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák megállók mellett ilyen felvonók épülnek az Arany János utca és a Ferenciek tere állomásnál is. A képviselők a Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztést vita nélkül 31 igen szavazattal, egyhangúlag fogadták el.

A felújítási projekt jelenlegi – kiviteli szintű – tervei 12 állomás akadálymentesítését tartalmazzák, és ezen felül a főváros további hat állomás – Dózsa György út, Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák – akadálymentesítését vállalja a projekten kívül, de azzal párhuzamosan.

Ferdepályás liftek öt állomáson

A speciális akadálymentesítés úgy valósulna meg, hogy a Klinikák állomásnál a peronszint és a felszín között épülne úgynevezett ferdepályás felvonó, ez a becslések szerint nettó 640 millióba kerülhet. A Corvin-negyednél a peronszint és az aluljárószint között ferdepályás felvonó, az aluljáró és a felszín között hagyományos felvonó épülne nettó 929 millió forintból. A Kálvin térnél a peronszint és az aluljárószint között épülne ferdepályás felvonó nettó 671 millió forintos becsült összegből, a Ferenciek terénél pedig nettó 656 millió forintból. Ennél a két állomásnál az aluljáró és a felszín között már van lift. Az Arany János utcai állomás esetében a peronszint és a felszín között ferdepályás felvonót építenének. Ennek becsült költsége nettó 653 millió forint. A Dózsa György úti állomásnál a peronszint és a felszín között lifteket építenének, amelyek – lehetőség szerint – az aluljárószinten is megállnának. Ennek becsült költsége nettó 804 millió forint.

Fővárosi kötelezettségvállalás a kivitelezésre 

A Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végzik majd el legkésőbb 2020. szeptember végéig. Az Ecseri út és a Pöttyös utca metróállomás esetében ideiglenesen korlátlifteket építenek, végleges megoldás 2023. végéig születhet. A Nyugati pályaudvari állomás esetében hagyományos függőleges aknás liftet terveztek korábban, de költségtakarékossági szempontok miatt itt is vizsgálják a ferdepályás felvonó alkalmazását. A Fővárosi Közgyűlés előzetes kötelezettséget vállalt arra, hogy a speciális akadálymentesítés tervezési és kivitelezési feladatainak megvalósítására 2018 és 2023 között legfeljebb mintegy 5,6 milliárd forintot biztosít a BKV Zrt. részére.

Forrás: MTI

Fotó: Józsefváros újság/archív

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben