Józsefváros újjáépül, Idősbarát Önkormányzat
KERESÉS

Tervtanács

2011. októbere óta működik újra a 2008. évi megszüntetése után Józsefvárosban a kerületi főépítész vezetése alatt a helyi építészeti-műszaki tervtanács az 51/2011.(IX.19.) sz. rendelet (továbbiakban: a Rendelet) alapján. A településfejlesztéssel, a településrendezéssel és az építésüggyel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2012. évi CLVII. törvény úgy módosította az Étv.-t, hogy új eljárásokat vezetett be, illetve ezek lefolytatására adott lehetőséget a polgármesternek. Ezek közé tartozik a településképi véleményezés is, melynek alapja a helyi tervtanács vagy a főépítész véleménye. Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 14.§.(2) bek. szerint az építésügyi hatóság a polgármesternek a tervtanács vagy a főépítész álláspontján alapuló véleményét „jogszabályon alapuló bizonyítékként veszi figyelembe”, szemben a 2013. január 1. napjáig hatályos jogszabályokkal, melyek alapján a főépítészi, illetve a tervtanácsi véleményt nem volt kötelező figyelembe venni. Az új eljárással így a polgármester és rajta keresztül a kerületi tervtanács és a főépítész településkép formáló szándéka jobban érvényesülni tud.

Az építésüggyel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 322/2012.(XI.6.) Korm. rendelet 23.§- a részletesen tárgyalja a központi és a területi tervtanácsok feladatait, ezek között azonban a nem védett területen lévő nem védett épületek átalakításának tervei, illetve az új épületek tervei nem szerepelnek (kivéve a kiemelt beruházások). A korábban a fővárosi tervtanács hatáskörébe tartozó tervek tárgyalása esetén a kerületi Önkormányzat megkeresi a Fővárosi Önkormányzat illetékes ügyosztályát, hogy delegáljon egy tagot a kerületi tervtanács aktuális ülésére. Szintén ezen kormányrendelet a területi tervtanácsok hatáskörébe utalja a műemlékeken és a műemléki jelentőségű területeken végzett építési tevékenységekkel kapcsolatos építési engedélyezési eljárásokhoz kapcsolódó tervek véleményezését. A műemléki környezetben megvalósuló építési tevékenységek esetén azonban nem történt meg ez a kijelölés, így ezek a kerületi tervtanácsok hatáskörébe tartoznak. A szakmaiság megfelelő biztosítása érdekében a kerületi Önkormányzat megkeresi a Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központot, hogy delegáljon tagot a kerületi tervtanács következő ülésére. 

Letölthető dokumentumok

vissza fel

Ügyfélfogadási rend

06-1-459-2100
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Hétfő 13.30-18.00
Kedd nincs
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök nincs
Péntek 8.15-11.30

Anyakönyvi Iroda

06-1-459-2265
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Hétfő *8.15-18.00 13.30-18.00
Kedd *8.15-16.00
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök *8.15-16.00
Péntek 8.15-11.30

* haláleset, valamint egészségügyi intézményen kívül történt születés hozzátartozó által történő bejelentése

Az utolsó sorszám - a napi ügyfélforgalomtól függően - legkésőbb az ügyfélfogadási idő vége előtt fél órával kerül kiadásra.

Az alábbi anyakönyvi ügyek intézése előzetes bejelentkezés és időpont egyeztetés alapján történik:

  • házassági névviseléssel, névváltoztatással,
  • születési családi és/vagy utónév módosításával,
  • megkülönböztető betűjellel, névkorrekcióval,
  • hazai anyakönyvezés iránti kérelemmel kapcsolatos anyakönyvi ügyek intézése,
  • házasságkötési szándék bejelentéséről szóló jegyzőkönyv felvétele,
  • bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló jegyzőkönyv felvétele,
  • születendő gyermekre tett teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele.

  • Fent részletezett anyakönyvi ügyek intézése - a házasságkötési szándék bejelentésének és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének kivételével - nincs az anyakönyvi esemény helyéhez, illetve lakóhelyhez kötve, az ez irányú kérelmeket bármely település képviselő-testület hivatalának anyakönyvvezetőjénél elő lehet terjeszteni.

  • Előzetes időpont egyeztetése hivatali időben a 459-2176 telefonszámon lehetséges.

Ügyfeleink kényelme érdekében az anyakönyvi okirattal igazolni kívánt adatok elektronikus anyakönyvben történő rögzítése, az anyakönyvi esemény és a kérelmező azonosításához szükséges adatok anyakonyv@jozsefvaros.hu e-mail címre történő megküldésével is kérelmezhető annak érdekében, hogy a kivonat másolatok kiállítása a kérelmező lakó, vagy tartózkodási helye szerint legközelebb eső település képviselő-testület hivatalának anyakönyvvezetőjénél történhessen meg.

Családtámogatási Iroda

06-1-459-2277
1082 Budapest, Baross u. 66-68.
Hétfő 13.30-18.00
Kedd nincs
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök nincs
Péntek 8.15-11.30

Kapcsolatok