Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

Legfontosabb az emberek elégedettségének mérése

40 milliót nyert az önkormányzat szervezetfejlesztésre

2013. október 18. péntek

„Szervezeti reformok a Józsefvárosi Önkormányzatnál” címmel mintegy 40 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert az önkormányzat – jelentette be Kocsis Máté a képviselő-testület ülésén. A szervezeti ésszerűsítések mellett a program kiemelt eleme a józsefvárosiak elégedettségének mérése, valamint javaslataik és észrevételeik figyelembe vétele.

Közvélemény-kutatásra bíztatta a képviselőket a polgármester a testületi ülésen, miután bejelentette, hogy az önkormányzat 40 millió forint támogatást nyert a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Államreform Operatív Programjában. Kocsis Máté hozzátette: az önkormányzat működéséről összegyűjtött pozitív és negatív kritikákat, illetve a javaslatokat szeretné a testület elé terjesztve vitára bocsátani, hiszen ezek az észrevételek meghatározhatják a jövő évi költségvetést is. A szervezetfejlesztési reformok mellett a program kiemelt eleme ugyanis a lakossági visszajelzések rögzítése és elégedettségük mérése.

A járási hivatalok megalakulásával megváltozott az önkormányzatok feladatköre és szervezeti működése a polgármesteri hivatalokban és az önkormányzatok által felügyelt intézményekben. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt pályázat célja az volt, hogy segítséget nyújtson az önkormányzatoknak a szükséges változások felmérésében, megtervezésében, megvalósításában és az eredmények visszacsatolásának kivitelezésében. A Józsefvárosi Önkormányzat nyertes pályázatában olyan intézkedési területeket határozott meg, mint az önkormányzat rövid és középtávú költségvetési helyzetének, finanszírozási struktúrájának értékelése, valamint a hatékonyságnövelés lehetőségeinek kidolgozása mind a polgármesteri hivatalban, mind a kerület fenntartásában működő iskolákban, óvodákban, szociális és közművelődési intézményekben.

Ahogy azt Kocsis Máté is hangsúlyozta, a benyújtott pályázatban kiemelt figyelmet fordított az önkormányzat arra, hogy átfogó felmérést és elemzést készítsen a lakosság körében a közszolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségről és a felmerülő igényekről a program ideje alatt, vagyis novembertől a jövő év végéig, minimum két alkalommal. Ezért a Józsefvárosi Önkormányzat arra kéri a kerület lakóit, hogy ha a hivatal dolgozói vagy a megválasztott képviselők a véleményük iránt érdeklődnek, illetve észrevételeiket várják az önkormányzat működésével és közszolgáltatásainak minőségével kapcsolatban, segítsék munkájukat és ne habozzanak őszintén válaszolni. 

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben