Míg 2013 a rezsicsökkentés éve volt, addig 2014-ben működni kezd a megerősített fogyasztóvédelmi rendszer – jelentette ki Németh Szilárd parlamenti képviselő, a Fidesz rezsicsökkentésért felelős politikusa. Miután a fogyasztói panaszok 70 százaléka az energiaszolgáltatókat érinti, ezek a cégek idén kiemelt ellenőrzésre számíthatnak.
A fogyasztók védelmének hatékonyabbá tételét szolgálja egyebek mellett a bírság felső határának 100 millióról 500 millió forintra emelése, a közszolgáltatóknál az egységes számlakép előírása, a negyedéves mérőleolvasás lehetőségének a megteremtése, a fogyasztók jogainak megsértése esetén járó 10 ezer forintos kötbér, továbbá az úgynevezett fogyasztói csoportok létrehozásának a megtiltása. A 2010 előtti gyenge és bírságközpontú fogyasztóvédelemmel szemben csökken a fogyasztók eddigi kiszolgáltatottsága.
A József körút 6. szám alatt található Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) tavaly 25 ezer konkrét vizsgálatot végzett. Ezek között szerepelt a szavatosságok-jótállások, az árfeltüntetés, továbbá a termékbemutatókhoz kapcsolt árusítások vizsgálata is. Utóbbiak ellen a legjobb védelem az, ha az ember el sem megy ezekre – jegyezte meg Pintér István, a hatóság főigazgatója. A piacfelügyelettel kapcsolatban elmondta: a fogyasztók egészsége és biztonsága érdekében tett intézkedéseivel az NFH az első lett az uniós országok ilyen típusú intézményei között. Az idei ellenőrzések sorában – az energiaszolgáltatókon túl – szerepelnek a termékbemutatóval egybekötött értékesítést végző cégek, de vizsgálják a 18 éven aluliak kiszolgálási tilalmának betartását és a rezsicsökkentés végrehajtását is.