Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

XX. Városi Polgármesterek Randevúja díjátadó

Józsefvárosért dolgozik az Év Jegyzője

2014. június 13. péntek

A VIII. kerületi polgármesteri hivatal vezetője, Rimán Edina érdemelte ki idén az Év Jegyzője kitüntető címet, melyet a Városi Polgármesterek Randevúja elnevezésű rendezvényen vehetett át a Marczibányi téri Művelődési Központban. De díjazták az Év Alpolgármesterét és Polgármesterét is.

Az immár húsz éve hagyományosan megrendezett eseményt idén a II. kerületben tartották, hiszen az előző évben Láng Zsolt helyi polgármester kapta az Év Polgármestere díjat, ezzel együtt az idei Városi Polgármesterek Randevújának rendezési jogát is.

Rimán Edinát, kerületünk jegyzőjét elkísérte a díjátadóra Kocsis Máté józsefvárosi polgármestere és Sántha Péterné alpolgármester asszony is, akik elsőként gratuláltak az Év Jegyzőjének. Az interneten lebonyolított szavazáson a három kategória 47 jelöltjére 5000 szavazat érkezett, ez alapján az Év Alpolgármestere a szekszárdi Ács Rezső lett, míg az Év Polgármestere díját Salgótarján vezetője, Székyné Sztrémi Melinda kapta.

Az ünnepélyes eseményen Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szólt a megjelentekhez. Beszédében emlékeztetett, hogy 2010-re az önkormányzati rendszer leterheltsége magas volt, köszönhetően az állami támogatások alacsony összegének, a hitel felvételek okozta eladósodottságnak és a forráshiánynak. Ezért elmaradtak a fejlesztések, így az önkormányzatoknak korlátozott volt a munkahelyteremtő képességük. Emiatt döntött úgy a kormány, hogy egyes közfeladatokat átvesz a településektől, illetve átvállalja azok adósságait is.

Az elmúlt három évben 2079 önkormányzat, összesen 1370 milliárd forintos adósságát vette át a kormány, ezzel lehetővé téve, hogy a településeken a gazdaságfejlesztést célzó beruházások kerüljenek előtérbe. Varga Mihály ezek közül kiemelte az üzleti és infrastrukturális fejlesztéseket, a kis- és középvállalkozások segítését, valamint a turisztikai vonzerő növelését célzó beruházásokat. A kormány a jövőben a Területi Operatív Programok keretében 1400 milliárd forintos forrás felhasználását teszi majd lehetővé, melynek célja a vállalkozásbarát, népességmegtartó és környezettudatos település fejlesztések támogatása.

 

A köz szolgálatában

Az Év Jegyzője cím idei díjazottja, Rimán Edina a jozsefvaros.hu oldalnak elmondta, hogy az elismerés számára azt jelenti, hogy a Józsefvárosi Önkormányzat hivatala és intézményei korrekten végzik munkájukat. „Sokan vannak, akik pozitív tapasztalatokat szereztek hivatalunkban és ezt most fontosnak tartották megüzenni is nekünk. Köszönöm nekik a hivatal minden dolgozója nevében.” – mondta a jegyző.

– Mennyi megbecsülés, elismerés övezi egy hivatalvezető és munkatársai munkáját a lakosok részéről?

– Egy közszolga életében – mindannyian tudjuk –  ritka becses alkalom, amikor munkatársaink  elismerést és biztatást kapnak, hiszen évtizedeken át az állam és polgára hadban állt egymással, a „hivatallal” szembeni örök elégedetlenség és a bürokrácia iránti panasz uralta a magyarok életét. A hivatalokat nem hogy nem dicsérték, de kifejezetten szapulni volt szokás és panaszkodni illet rájuk. Lássuk be, hogy ez gyakran jogos is volt, hiszen az államigazgatás merev és bürokratikus útvesztőiben az állampolgárok joggal érezhették úgy, hogy a „hivatal” kerékkötője és nem pedig segítője az ügyeiknek. A másik oldalról pedig a közszolgálatban dolgozók leginkább beleszürkültek és belefáradtak a panaszos mindennapokba, saját maguk és kollégáik munkáját is lebecsülve.

–  Mikor és miben történt változás ezzel kapcsolatban?

– Az elmúlt években sok minden változott, a közigazgatás, a közszolgálat felfogásában. A jogszabályok egyszerűbbek, a munkatársak megbecsültebbek, a feladatok átláthatóbbak lettek, az aktatologató államot felváltotta a cselekvő és szolgáltató közigazgatás. Bízunk benne, hogy az ország hamarosan elég erős lesz ahhoz is, hogy a közszolgálati dolgozók béremelési programjai között a köztisztviselők, hivatali dolgozók bérének rendezése is elindulhasson.  Történhet azonban bármilyen reform, semmit sem érne, ha a közszolgálatban dolgozók fejében nem indul meg a változás.  Most úgy tűnik, hogy sokan úgy ítélték meg, hogy józsefvárosi önkormányzatnál elindult és érezhető az a változás, amelyet magunk is kitűztünk.

–  Hogyan érzékelheti ezt az ügyfél?

– Szeretnénk, ha ügyfeleink azt éreznék, hogy a hivatal nem hátráltatja, hanem segíti őket abban, hogy ők egyről a kettőre jussanak. Most már azt is tudjuk, hogy sok ügyfelünk ezt is érzi. Ezért nagyon  köszönöm, hogy gondoltak ránk és elismerték hivatalunk, és a köz szolgálatát a  hivatásuknak tekintő munkatársaim munkáját.

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben