Programok

Eseménynaptár

Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

KERESÉS

Kikérték a lakosság véleményét is

Szervezetfejlesztés az önkormányzatnál

2014. december 29. hétfõ

Csaknem 40 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatást nyert Józsefváros Önkormányzata, melyből szervezeti ésszerűsítések, költséghatékony megoldások mellett a józsefvárosiak véleményét is kikérte a kerület. A kutatás fő célja a gyors, hatékony és ügyfélbarát rendszer kialakítása volt a lakossági szempontok figyelembevételével.

A járási hivatalok megalakulásával megváltozott az önkormányzatok feladatköre és működése a polgármesteri hivatalokban és az önkormányzatok által felügyelt intézményekben. A konstrukció célja az volt, hogy segítséget nyújtson az önkormányzatoknak a szükséges változások felmérésében, megtervezésében, megvalósításában. Kiemelt elem volt az önkormányzatok költségcsökkentésének, hatékonyságnövelésének módszertani és gyakorlati támogatása is. A szervezetfejlesztési reformok mellett a program kiemelt eleme a lakossági visszajelzések rögzítése és elégedettségük mérése.

A Szervezetfejlesztés a Közép-magyarországi régióban levő önkormányzatok számára (ÁROP-3.A.2-2013) elnevezésű projekt keretében informatikai fejlesztésre is sor került szoftverbeszerzésekkel, felülvizsgálatra került a Polgármesteri Hivatal esélyegyenlőségi terve, valamint több önkormányzati rendelet főbb jogi rendelkezésének útmutatószerű összefoglalása is megtörtént.

A projekt során az érintett terület önkormányzati dolgozói és vezetői csoportos konzultációk során oszthatták meg egymással és a tanácsadóval a tapasztalataikat. Elsőként a jelenlegi állapot és a lehetséges fejlesztési területek feltérképezése volt a tanácsadók feladata, majd pedig az interaktív szeminárium alkalmával az igényekre épülő javaslatokat határozták meg.

A lakossági elégedettség felmérés során 3000 kerületi lakos osztotta meg véleményét az önkormányzattal. A mérés feladata volt annak összegyűjtése, hogy a lakosok milyen mértékben keresik fel az önkormányzat intézményeit, mennyire elégedettek az ott található szolgáltatásokkal, illetve milyen forrásból szerzik információikat a kerület életével és fejlesztéseivel kapcsolatban. A kutatás célja a gyors, hatékony és ügyfélbarát rendszer kialakítása, a munkavégzés hatékonyságának növelése, az ügyfélközpontúság színvonalának megtartása, illetve a szervezetfejlesztés hatékonyságának növelése volt a lakossági szempontok figyelembevételével.