Programok

Eseménynaptár

Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

KERESÉS

Főváros

Tarlós: nem balesetveszélyes a 3-as metró

2015. október 16. péntek

Nem balesetveszélyes a 3-as metró, hiszen ha az lenne, azonnal leállítanák – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy a lakosságot nem szabad rémisztgetni. A főpolgármester beszélt az újpalotai villamosvonal és a Széll Kálmán tér építési munkálatairól is.

A szakmai felügyelet és a felelős cégvezetés határozottan kijelenti, hogy a 3-as metróvonal nem balesetveszélyes, az alagút pedig sehol sem süllyed – húzta alá Tarlós István.

A szerelvények felújítása megkezdődött, és a kormány határozatában erősítette meg, hogy 125 milliárd forintot biztosít az infrastruktúra felújítására. Azt is elmondta: a legnagyobb problémát jelenleg az építés idejére a felszíni közlekedés biztosítása jelenti. Körülbelül 150 autóbusz lesz szükséges ahhoz, hogy pótolják a kimaradó metrójáratokat. Ez mintegy 15 milliárd forintba kerül majd. Megjegyezte, ha ehhez Budapest nem kap segítséget, akkor is biztosítani tudja a főváros a fedezetet arra, hogy ezek a járművek rendelkezésre álljanak. 

Tarlós István közölte, utasítást adott arra, hogy haladéktalanul írjanak ki közbeszerzést a kitérők és sínek beszerzésére. Erre azért van szükség, hogy ne tolódjon a felújítási határidő. A projektgazda a BKV lesz, a felújítás befejezési határideje 2018 vége.

Villamosvonal a Baross tér és Újpalota között

Tarlós István elmondta azt is, hogy az újpalotai villamosvonal 2019-ig elkészül, erre a főváros 26 milliárd forintos uniós támogatást kaphat. A beruházás teljes összege ennél 5-7 milliárddal kerülhet többe, a járművek ára nélkül. Kitért arra, hogy a Baross tér és Újpalota közötti szakasz 100 milliárd forinttal olcsóbb, mintha a 4-es metrót hosszabbítanák meg.

A főpolgármester közölte: az az elképzelés, miszerint a villamosvonalnak az Astoriáig kellene megépülnie, nem fog megvalósulni. Ez megdrágítaná a beruházást, az Astoriánál nem lenne hely a szükséges villamosforduló-kapacitás kiépítésére, valamint a Baross téri aluljáró teljes födémszerkezetét ki kellene cserélni. Hozzátette, a prognózisok szerint a 7-es buszokhoz képest 5-8 perc időmegtakarítást jelent majd a villamossal való utazás az utasoknak. 

Felújítások Budapesten

Tarlós István a jelenleg folyó felújítási munkákról szólva közölte: a Széll Kálmán tér átalakítása 2016. május 10-én fejeződik be. A budai fonódó villamoshálózat kiépítését 2015. december 23-ára fejezik be, a Lánchíd budai hídfőjénél az alagútátépítést 2016. március 16-ára, a Budaörsi út felújítását 2015. november 24-ére, az M1-M7-es csomópont átépítésével pedig 2016 áprilisában végeznek. A főpolgármester elmondta azt is, hogy elkészült egy koncepció a HÉV-szerelvények felújítására. A járművek felújítási munkálatai a BKV műhelyében, magyar kivitelezővel megvalósíthatók lennének, így nem kellene közbeszerzést kiírni. A projekt összesen 60 milliárd forintot igényel.