A BKV 50 éves jubileuma alkalmából, az ünnepi program harmadik állomásaként augusztus 19-én, vasárnap újra közlekedik majd a néhai 6-os autóbusz N6-os nosztalgiajelzéssel. Az időutazásra kerületünkből könnyedén becsatlakozhatunk. Aki az egész útvonalat bejárná, az a józsefvárosi végállomásánál, a Nagyvárad térnél pattanjon fel az Ikarus 180-as típusú vintage járművére. A nosztalgiajárat kerületünkben még a Corvin negyednél és a Kálvin téren is megáll, majd a kiskörúton fut tova, át a Margit-hídon, hogy aztán a budai oldal végállomásánál, a Bogdáni útnál megpihenjen.
Augusztus 19-én az eredeti, Nagyvárad térig tartó útvonalat járhatják be az érdeklődők egy teljes napig.
A Nagyvárad tér és Óbuda, Bogdáni út között további fel- és leszállási lehetőség biztosított az alábbi megállóhelyeken: Corvin negyed, Kálvin tér, Deák Ferenc tér, Nyugati pályaudvar, Margit híd budai hídfő, Kolosy tér, Flórián tér.
Az N6-os nosztalgiabusz végállomási indulásai az alábbiak szerint alakulnak:
Nagyvárad térről (M3 metrópótló megállóhelye): 10:00, 12:00, 14:30, 16:30
Óbuda, Bogdáni úttól (9-es autóbusz végállomása): 11:00, 13:30, 15:30, 17:30
Az N6-os nosztalgiajáraton csak a BKK Zrt. nosztalgia jegyei és bérletei érvényesek, melyek megváltására az autóbusz személyzeténél is van lehetőség.
A 6-os busz történelme:
1926-ban jelent meg először a fővárosi autóbusz közlekedésben, ekkor még a Margitszigetre közlekedő viszonylatot jelölve. A fél évszázadon keresztül meghatározó útvonalon csak később, először 1948-ban gördült végig a 6-os busz, az óbudai Miklós utca és a Nyugati pályaudvar között közlekedett a Margit hídon át. 1951-ben a Bajcsy-Zsilinszky úton át a Madách térig, 1955-ben pedig tovább a kiskörúton és az Üllői úton át bővülő útvonalon a Nagyvárad térig hosszabbodott. Legnagyobb forgalmát az elkövetkező 20 évben bonyolította, 1971-től gyorsjárati párja is elindításra került ezen a meghatározó útvonalon. Jelentőségéből először az M3-as metróvonal első, Nagyvárad tér – Deák Ferenc tér közötti szakaszának átadásával vesztett, 1977. január 1-jétől már csak Óbuda, Miklós utca – Madách tér között járt, majd 1981-től a metró Lehel (akkori nevén: Élmunkás) térig történő átadásával Óbuda – Nyugati pályaudvar közé rövidült. 1982-ben óbudai végállomása változott, a Miklós utcától az újonnan épült Bogdáni úti autóbusz állomásra került át, majd a „piros 6-os” megszűnt. Nagyjából 25 évvel később, 2008-ban a közlekedési hálózat jelentős átalakításával együtt a számozási rendszer ágazatok közötti ütközései is felszámolásra kerültek, ekkortól a 6-os szám már csak a nagykörúti villamost jelöli, a busz 206-osként üzemelt tovább. 2013. április 30-án közlekedett utoljára, helyét másnaptól az Óbudáig hosszabbodó 9-es autóbusz vette át, így a legendás 6-os busz útvonalának java részén, a Bogdáni úttól a Kálvin térig ma a 9-essel lehet utazni.
Forrás: bkv.hu
Fotó: Fortepan