A Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal a járvány megelőzése érdekében az alábbi intézkedéseket teszi
Intézkedési Terv az új koronavírus (2019-nCoV) okozta járvánnyal kapcsolatban
A 2019 végén Vuhanban kialakult tüdőgyulladás-járvány hátterében álló egy újonnan kialakult vírust azonosítottak. Az új koronavírus elnevezése 2020. február 12-től „súlyos akut légúti tünet együttest okozó koronavírus 2” (SARS-CoV-2), az általa okozott megbetegedés a pedig „koronavírus-betegség 2019” (coronavirus disease 2019), melynek rövidített változata a COVID-19.
Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal a járvány megelőzése érdekében az alábbi intézkedéseket teszi:
Ügyfélfogadásra és ügyintézésre vonatkozó szabályok:
2020. március 16-tól visszavonásig személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség, az ügyintézés (természetes személyekkel és jogi személyekkel is) e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik.
A feltétlenül szükséges személyes iratátvételre a Polgármesteri Hivatal földszintjén kerül kialakításra az „egyablakos” iratfogadás, melynek az ügyfélfogadási ideje:
Hétfő: délelőtt 9:00-11:00; délután 14:00-16:00
Szerda: délelőtt 9:00-11:00; délután 14:00-16:00
Péntek: délelőtt 9:00 – 11:00
A személyesen átvett iratokat 3 napig elzártan kell tárolni, majd csak azt követően kerül át az illetékes irodához ügyintézésre.
Szervezeti egységenkénti tájékoztatók
Közösségi Részvételi Iroda
Felvilágosítás az alábbi elérhetőségeken kérhető:
Email: reszvetel@jozsefvaros.hu
Telefon: 06 20 381 8996
Gazdálkodási Ügyosztály:
Felvilágosítás az alábbi elérhetőségeken kérhető:
telefonszám: 459-2567 e-mail cím: gazdalkodas@jozsefvaros.hu
- közterület-használat: Boros Gábor borosgsz@jozsefvaros.hu és Gyuricza Ramóna GyuriczaR@jozsefvaros.hu
- közútkezelői hozzájárulás, munkakezdési hozzájárulás, tulajdonosi hozzájárulás: Szabó Endre szaboen@jozsefvaros.hu
- parkolás-megváltással kapcsolatos ügyek: Gaál Krisztián gaalk@jozsefvaros.hu
- társasházi támogatások: Bodnár Gabriella bodnarg@jozsefvaros.hu és Lendvay József lendvaij@jozsefvaros.hu
Városépítészeti Iroda:
A településképi bejelentési eljárást az egyéni vállalkozók és cégek a cégkapun keresztül kezdeményezhetnek az alábbi útmutató szerint: https://old.jozsefvaros.hu/dokumentumok/583_kitoltesi_utmutato_telepuleskepi_bejelentesi.pdf
Magánszemélyek az útmutatótól eltérően postai úton és e-mailben (a telepuleskep@jozsefvaros.hu címen) is kezdeményezhetik az eljárást.
Amennyiben a kitöltéssel kapcsolatban kérdése merülne fel, az ügyintézők állnak szíves rendelkezésükre a 45-92-158-es telefonszámon munkaidőben.
A határozatok a cégkapun keresztül, illetve e-mailben és postai úton kerülnek kézbesítésre.
A főépítészi konzultációkat e-mailes formában kérjük kezdeményezni (a foepitesz@jozsefvaros.hu e-mail címen), tervek megküldésével és e-mailben születik rá főépítészi állásfoglalás.
Az intézkedés hatálya alatt a Tervtanács nem ülésezik, de településképi véleményezési eljárás az ÉTDR felületén kezdeményezhető. Az eljárás menetéről szintén a 45-92-158-es telefonszámon lehet érdeklődni.
Helyszíni egyeztetést igénylő ügyeket nem lehet kezdeményezni.
Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Iroda:
A támogatási kérelmek a https://old.jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/131 oldalról letölthetőek, valamint az ügyfélfogadási időben, az arra kijelölt helyen munkatársunknál papír alapon is átvehetőek.
A kitöltött támogatási kérelmeket elektronikus formában (ügyfélkapun vagy a szocialis@jozsefvaros.hu e-mail címen), postai úton (1082 Budapest, Baross u. 63-67.), valamint személyesen az arra kijelölt helyen és időben leadható.
Amennyiben a kitöltéssel kapcsolatban kérdése merülne fel, az ügyintézők állnak szíves rendelkezésükre a 0620- 539-0533-as telefonszámon munkaidőben.
A megítélt utalványok átadása előzetes egyeztetést követően a hétfői illetve szerdai napon, személyesen kerül átadásra a fentebb leírt ügyfélfogadási időben. A megítélt pénzbeli támogatások postai úton kerülnek folyósításra.
Humánszolgáltatási Ügyosztály Humánkapcsolati Iroda
Józsefváros önkormányzati fenntartású intézményeivel kapcsolatos ügyek:
- Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék (gyermekek napközbeni ellátása),
- Napraforgó Egyesített Óvoda, (kerületi óvodák),
- Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ (személyes gondoskodást nyújtó ellátások, idősellátás)
- Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ (járóbeteg szakellátás).
Háziorvosokkal kapcsolatos ügyek
Józsefváros kártyával kapcsolatos információk
Civil, egyházi, sport pályázatokkal kapcsolatos érdeklődés, beszámolók leadása
titkárság: 459-2193; ügyintézők: 459-2130, 459-2260, 459-588
Hatósági Ügyosztály Igazgatási Iroda:
- kereskedelmi tevékenység bejelentése, működési engedély kérése, ezek megszüntetése,
- telephely- bejelentése, engedélyezése, megszüntetése,
- üzleti- és nem üzleti célú szálláshelyek bejelentése, megszüntetése,
- piacok, vásárok, bevásárlóközpontok bejelentése, engedélyeztetése, megszüntetése,
- zenés, táncos rendezvények engedélyeztetése,
- üzlet éjszakai nyitva tartásának engedélyeztetése,
- ezekkel összefüggő adatváltozások bejelentése,
- állattartással, állatvédelemmel kapcsolatos bejelentések,
- nem közterületi ingatlanon elhagyott hulladék elszállításával és ártalmatlanításával kapcsolatos bejelentések,
- zajhatárérték megállapítására irányuló kérelmek,
- zajpanaszok,
- vízgazdálkodással kapcsolatos kérelmek,
- hétvégi építési munkálatok végzésére irányuló kérelmek,
- közösség ellenes együttélés szabályainak megsértése ügyében benyújtott kérelmek,
- társasházak törvényességi felügyeletére irányuló kérelmek,
- birtokvédelmi eljárásra irányuló kérelmek postai úton, vagy elektronikus módon terjeszthetők elő.
Az elektronikus úton történő benyújtás történhet:
- természetes személyek, és egyéni vállalkozók esetén:
Elektronikus kapcsolatfelvételre a saját Ügyfélkapujáról van lehetősége oly módon, hogy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap elérhetőségen keresztül elektronikus űrlapot nyújt be, vagy ügyfélkapuján keresztül ú.n. e-papírt juttat el a Hivatal/Önkormányzat Hivatali Kapujára. Ügyfélkapuját itt éri el: https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/. Ha még nem rendelkezik saját ügyfélkapuval, akkor a regisztráció módjáról szintén ezen az oldalon tájékozódhat.
- cégek esetén:
Elektronikus kapcsolatfelvételre azonosítás követően az adott szervezet Cégkapuján keresztül van lehetőség oly módon, hogy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap elérhetőségen keresztül a szervezet nevében elektronikus űrlap kerül benyújtásra, vagy a szervezet Cégkapuján keresztül ú.n. e-papír kerül eljuttatásra a Hivatal/Önkormányzat Hivatali Kapujára.
Azok a természetes személyek, akik nem rendelkeznek az elektronikus kapcsolatfelvételhez szükséges ügyfélkapu regisztrációval – ezen időszak alatt – az alább megadott elektronikus levelezési címen nyújthatják be bejelentéseiket, kérelmeiket, valamint akik nem rendelkeznek az elektronikus kapcsolatfelvételhez szükséges eszközökkel, azok az alább megadott elérhetőségen kérhetnek tájékoztatást, segítségnyújtást a fentiekben felsorolt ügyekkel kapcsolatosan:
Az Iroda közvetlen titkársági telefonszáma: 06 1/459 2164
Az Iroda email címe: igazgatas@jozsefvaros.hu
Hatósági Ügyosztály Adóügyi Iroda
Az Adóügyi Irodán minden nemű helyi adóügyben, az Adó- és értékbizonyítvány, valamint az adóigazolások kiállításával kapcsolatos ügyekben a kérelmek elektronikus úton terjeszthetők elő, a fentiekben részletezett módon.
Felvilágosítás az alábbi telefonszámon és elektronikus címen kérhető:
Az Iroda közvetlen titkársági telefonszáma: +36-20-377-6854
+36-203776854 Szigetiné H. Katalin (Általános tájékoztatás)
+36-203776890 Kovács Ádám ( Adónemek)
+36-202460945 Bartha Tiborné (Egyedi ügyek, speciális kérdések)
Az Iroda email címe: adougy@jozsefvaros.hu
Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda
Anyakönyvi kivonatok, hatósági bizonyítvány iránti kérelmek csak postai úton és ügyfélkapun keresztül nyújthatók be. Amennyiben ügyfélkapuval nem rendelkeznek, úgy az anyakonyv@jozsefvaros.hu e-mail címre juttathatják el kérelmüket.
Ügyfélfogadás a megjelölt időpontban, csak otthon történt születés és új haláleset bejelentése esetében van.
Anyakönyvi ügyekben felvilágosítás, a 06 1/459-2176-os telefonszámon kérhető.
A Polgármesteri Hivatal Pénztára nem fogad ügyfeleket. A kifizetések postai úton vagy banki átutalással kerülnek kifizetésre.
Települési támogatások kifizetése hétfő és szerdai napokon, a Családtámogatási Irodával történt előzetes időpont egyeztetést követően a Hivatal mozgáskorlátozott bejáratnál személyesen történik.
Információkérés:
Családtámogatási Iroda: +36-1-459-2277
Pénzügyi Ügyosztály: +36-1-459-2235, 2237, 2590
Idősek támogatásával (8000 Ft) kapcsolatos információkérés: +06-1-459-2244, 2296, 2590
Házasságkötéssel kapcsolatos befizetések:
Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal OTP 11784009-15735715
Közlemény: Ügyfél címe
Behajtási engedély befizetése
Józsefvárosi Önkormányzat OTP 11784009-15508009
Közlemény: Ügyfél címe, rendszám
Okmánybélyeg vásárlás
Legközelebbi posta: Corvin Plaza Magyar Posta 1082 Budapest, Vajdahunyad u. 42.
Ha a járvány nagymértékben terjedne el Budapesten, figyelemmel az ÁNTSZ és az Operatív Törzs ajánlására, illetve a Kormány intézkedéseire a Hivatal vezetése elrendelheti az teljes hivatalra vonatkozóan a hivatali ügyeleti rend bevezetését.
A hivatali ügyeleti rend bevezetéséről és a hivatallal történő kapcsolattartás módjáról a honlapon és hirdetményen keresztül tájékoztatjuk az ügyfeleket.
Ingyenesen hívható zöldszámunk: 06/80-277-256
Megértésüket és türelmüket kérjük a rendkívüli helyzetre való tekintettel!