A Józsefvárosi Önkormányzat új rendkívüli települési támogatást hozott létre a koronavírus-járvány következtében kialakult rendkívüli élethelyzetek segítésére.
A támogatás célja
A koronavírus-járvány miatt bevezetett rendkívüli támogatás egy új jogcím, független az eddigi támogatásoktól. Az új jogcím: „rendkívüli élethelyzet járvány következtében: a koronavírus járvány következtében beállt olyan helyzet, amely akut módon veszélyezteti a kérelmező és adott esetben családja legalapvetőbb étkezési, egészségügyi és lakhatási igényeinek kielégítését”.
Ide tartozhat például, ha valaki
- karantén miatti rendkívüli költségei léptek fel;
- támogatnia kell idős, beteg családtagját;
- rendkívüli egészségügyi kiadásai léptek fel;
- elvesztette alkalmi munka lehetőségeit;
- elveszítette a munkáját és a rendkívüli helyzet miatt nem talál mást, és álláskeresési támogatásra sem jogosult;
FONTOS: A támogatás akkor adható, ha a rendkívüli élethelyzet megoldása az önkormányzat más intézményei által nyújtott szolgáltatásokkal nem megoldható. Ennél a támogatási formánál nem készül környezettanulmány, és a támogatottak postai úton vagy átutalással kapják a támogatást – a megállapítástól számított 15 napon belül. Ez a támogatás a járvánnyal összefüggésben kialakult válság kezelését szolgálja. Kérjük, az indoklásnál jelezze a járványhelyzettel való összefüggést.
Mekkora az összeg?
A támogatásra azok a VIII. kerületben bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezők jogosultak, akik a VIII. kerület közigazgatási területén élnek. Egyedülálló igénylők legfeljebb 50 000 Ft támogatásra jogosultak, ha havi nettó jövedelmük nem haladja meg az 57 000 Ft-ot. Ha az igénylők havi nettó jövedelme 57 000 Ft és 85 500 Ft közé esik, akkor legfeljebb 30 000 Ft támogatásra jogosultak. Családban élő igénylők legfeljebb 50 000 Ft támogatásra jogosultak, ha a család egy főre jutó havi nettó jövedelme nem haladja meg az 42 750 Ft-ot. (A családtagok jövedelmét össze kell adni és az eredményt elosztani a családtagok számával).
Az igénylők legfeljebb 30 000 Ft támogatásra jogosultak, ha a család egy főre jutó havi nettó jövedelme 42 750 Ft és 71 250 Ft közé esik. A családon belül egy fő kaphat támogatást. A nettó jövedelem számításakor a jövedelemből bírósági letiltással vont összeg nem számít a jövedelembe.
Kitöltés, részletek
A gyors és zökkenőmentes elbírálás érdekében a Józsefvárosi Önkormányzat kéri, hogy a kérelmét részletesen indokolja, hogy ne legyen szükség hiánypótlásra. Fontos: olyan telefonszámot adjon meg, amelyen napközben elérhető, és ha nincs saját bankszámlája, válassza a postai utalást. További információ a Családtámogatási Irodájától kérhető:
459-2277, 06-20-539-0533 (hétfő 8–18, kedd és csütörtök 8–16, szerda 8–16:30, péntek 8–13:30 óráig) E-mail: szocialis@jozsefvaros.hu. Érdeklődni lehet még az önkormányzat zöldszámán is: 06-80-277-256 (minden nap 8–20 óráig).
A rendelet teljes szövege valamint az igényléshez szükséges űrlapok és azok kitöltési útmutatója az alábbi linkeken elérhetőek:
A támogatási rendelet teljes szövege
Minden fontos információ a támogatásról egy helyen
A kérelmet csak akkor adja le, ha hiánytalanul kitöltött minden nyomtatványt és csatolt minden mellékletet. Pontosan adja le kérelmét, mivel a hiánypótlás jelentősen meghosszabbíthatja az eljárást. Ha hiánypótlásra van szükség, telefonon értesítik a kérelmezőt a megadott elérhetőségen vagy postán. A határozatról szintén postán kap értesítést.
A személyes találkozások csökkentése érdekében kérjük, ha van rá lehetősége, töltse le a nyomtatványt elektronikusan az önkormányzat honlapjáról, ám ha erre nincs lehetősége, az űrlapot személyesen is átveheti a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal utcai bejáratánál.
Hogyan nyújtható be?
Személyesen csak akkor adja le a kérelmet, ha feltétlenül szükséges. „Egyablakos iratfogadás” a Polgármesteri Hivatal (1082 Budapest, Baross u. 63–67.) földszintjén (utcai bejárat a mozgássérültek számára fenntartott ajtónál a főbejárata mellett). Ügyfélfogadás: hétfőn és szerdán délelőtt 9–11 valamint 14–16 óra között, pénteken 9–11 óra között. Személyes leadás helyett javasolt a kérelmet inkább postán feladni: Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal (1082 Budapest, Baross u. 63–67).
A személyesen átvett vagy postán érkező iratokat 3 napig elzártan kell tárolni, csak ezután kerül feldolgozásra. Mivel a beadott iratokat nem küldik vissza, csak másolatokat adjon be, ha olyan dokumentumot csatolna, amit később még használni szeretne.
Gyorsabb, ha elektronikusan, e-papíron adja be a kérelmét. Az ilyen elektronikus ügyindításra a Hivatal honlapján, valamint a Személyes Ügyintézési Felületen is lehetőség van. Ügyfélkapun keresztül a kitöltött és beszkennelt kérelmet és mellékleteit benyújthatja itt: https://epapir.gov.hu/
Ha a fenti lehetőségek egyike sem áll rendelkezésre, végszükség esetén, a járványra tekintettel a kérelem benyújthatja e-mailben is. A kinyomtatott, kitöltött, aláírt kérelmet és mellékleteit beszkennelve, lefotózva, leveléhez csatolva juttassa el a szocialis@jozsefvaros.hu email címre.
A Józsefváros újság cikke; Ványi Ákos és Huszár Boglárka fotói.