Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

Koronavírus második hullám

A Józsefvárosi Önkormányzat intézkedései a második hullám alatt

2020. szeptember 07. hétfõ

A Polgármesteri Hivatalban szigorú járványügyi előírásokat vezettünk be

A magyarországi új fertőzöttek számának folyamatosan növekedése egyértelművé teszi: elértünk oda, amit a szakemberek a járvány második hullámának neveznek. A Józsefvárosi Önkormányzat a lehető leggyorsabban reagál a kialakult helyzetre, miközben folyamatosan követjük a változó körülményeket, tehát az intézkedések listája várhatóan folyamatosan bővülni fog.A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu, ügyfélkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

Frissítés: Országszerte szigorodnak a maszkviselés szabályai, részletek itt >>>

A Polgármesteri Hivatal épületében mindenkinek köteles orrot és szájat együttesen takaró maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja. Az ügyfelek a hivatalba történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 Celsius fok feletti testhőmérsékletet esetén az ügyfél nem léphet be a hivatal helyiségeibe. A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, használata az ügyfelek részére kötelező.

A Polgármesteri Hivatalban lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az általános ügyfélfogadási rend alapján, de személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor. Az Őrszolgálat csak azon ügyfelek belépését engedélyezi, akikről az érintett szervezeti egységtől legkésőbb a tárgynapot megelőző munkanapon írásban tájékoztatást kapott.

Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek

Amennyiben az ügyfél nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység segítsége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a hivatalban közvetlenül a Baross utcai bejáratnál elhelyezett „egyablakos" Támpont Információs Szolgálat biztosítja a szükséges információkat. Az ügyfelek a beadványaikat személyesen a továbbiakban a Támponton található és erre kijelölt helyen helyezhetik el.

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15-11.00 óráig a Hivatal főépületének fszt. 5. sz. irodájában személyesen az alábbi ügyben érkező ügyfeleket:

-    az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat,

-    a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.

A Családtámogatási Irodán az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

Az ügyfélfogadás részletes szabályairól itt olvashat >>>

Szigorú protokollt fogadtunk el a rendezvényeinkre. Beltéri rendezvényeink csak maszkhasználat mellett, szigorú fertőtlenítési renddel, a távolságtartás szabályainak betartásával, létszámkorlátozással, tehát valamennyi járványügyi előírás betartásával tarthatók csak meg. Kültéri rendezvényeink csak távolságtartással, kézfertőtlenítő biztosítása mellett, maszkhasználattal tarthatók meg. Ez az eljárásrend minket kötelez, de ajánlásként fogalmazzuk meg valamennyi kerületi rendezvény számára is, amelynek nem mi vagyunk a szervezői. Önöket pedig arra kérjük, csak olyan rendezvényen vegyenek részt, ahol a járványügyi előírások betartását garantálják a szervezők.

A tavaszihoz hasonlóan újabb tájékoztató kampányba kezdünk: az Önkormányzat felületein a helyes maszkviselés fontosságára, a legfontosabb megelőző gyakorlatok részleteire hívjuk fel a figyelmet. Továbbra is maszkviselésre kérjük a Teleki téri piac látogatóit, a tömegközlekedés használóit - és általában ajánljuk a maszkviselést valamennyi közösségi helyszínen.

Az önkormányzat emellett újra működésbe hozza azt a “hot spotot”, amely az ellátás, gyors reagálás, szakmai együttműködés kérdéseit koordinálja a kerületben, és amely nagyszerűen vizsgázott idén tavasszal. Az Önkormányzat folyamatosan nyomon követi a járvány alakulását, és további intézkedéseinket ennek fényében hozzuk meg.

AJÁNLÁSOK KERÜLETI RENDEZVÉNYEKHEZ ÉS KÖZÖSSÉGI ESEMÉNYEKHEZ ITT >>>

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben