Budapest Főváros VIII. kerület
Józsefvárosi Önkormányzat

1082 Budapest, Baross u. 63-67.

06-1-459-2100

hivatal@jozsefvaros.hu

Megújítanák a belvárosi autósztrádát

6 sávos helyett 4 sávossá szűkülhet a Rákóczi út

2021. június 10. csütörtök

A Rákóczi út a nyolcadik kerület északi határvonala. Az extrémen nagy forgalmú, kétszer háromsávos sugárút komoly környezeti terhelést okoz a fővárosnak, barátságtalan hangulatától nehezen szabadul a járókelő, ha városi autópályának is tekinthető sugárút esetleg még megmaradt üzleteit járja. Erő Zoltán, Budapest főépítésze arról beszélt, ez megváltozhat.

Bezárt boltok, üres vagy leragasztott kirakatok és kitartóan pöfögő, zúgó autófolyam között vezet az útja annak, aki Budapest kelet-nyugati tengelyén kívánna csak úgy közlekedni gyalogosan. 

Sokan szeretnék politikai hovatartozástól függetlenül, hogy szűnjön meg, vagy legalább csillapodjon az itteni átmenőforgalom, s teljen meg újra élettel az utca. Van arra politikai szándék a városházán, hogy kellő előkészítés után a Rákóczi-Kossuth Lajos-tengelyen megszüntessenek egy-egy forgalmi sávot - mondta el Erő Zoltán, Budapest főépítésze az azonnali.hu-nak adott interjújában

„A Rákóczi úttal vagy a Kossuth Lajos utcával sem az az első számú baj, hogy nem vonzóak a kirakatok. Kinek van kedve a Thököly úton a Keleti pályaudvar mögötti szakaszon vásárolgatni a keskeny járdákon?”

Szerinte egyszerűen túl nagy itt a forgalom, és keskenyek a járdák, ezért ez az út nagyon távol van attól, hogy hangulatos bevásárlási élményt biztosítson. 

7-es buszcsalád sűrű követésű autóbuszai tovább fokozzák az amúgy is jelentős átmenő forgalmat, de buszkorridort nem terveznek. Ha az út középére kerülne az autóbuszsáv, akkor a buszokat a kereszteződéseknél nem akadályozná a kanyarodó forgalom. Ekkor viszont az emberek kis járdaszigeteken várakoznának a tűző napon, nem a járdán a fák árnyékában, ezt nem tartja szimpatikus megoldásnak Erő Zoltán. 

A mostani városvezetés híres arról, hogy a kerékpárhasználatot ösztönzi, és forgalomcsillapítást szeretne, és a Rákóczi út kérdésében sincs ez másképp: az utat át kell alakítani, de az nem szabad, hogy a közlekedés gyorsításáról szóljon. Erő szerint egy ilyen útnak az emberközelibbé tételéről is gondolkodni kellene, a járda kialakításáról, a növényhasználatról. El lehet képzelni egy olyan Rákóczi utat, ahol van egy sáv a buszoknak, egy az autóknak és van egy szélesebb járda, miközben teraszok és zöldfelületek törik meg az egyhangúságot. 

A Rákóczi út történetéről, villamospályás megújításáról való elképzelésekről bővebben itt írtunk.

Szöveg: Bujdosó János; Fotó: Huszár Boglárka

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben