Lakcímrendezési (fiktiválási) ügyek

event_available Utolsó frissítés:

Rövid leírás

A lakcímrendezési eljárás célja a VIII. kerületben található lakcím valós adatának megállapítása és annak a nyilvántartásban való átvezetése.

Minden polgár köteles beköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének, illetve tartózkodási helyének címét nyilvántartás céljából bejelenteni a települési önkormányzat jegyzőjének. Be,- illetve kijelentkezési kötelezettség elmulasztása esetén, ha a lakás tulajdonosa vagy bérlője észleli, hogy lakásában olyan személy van bejelentve, aki ténylegesen nem lakik ott, lakcímrendezési eljárást indíthat. Az eljárás célja a lakcímnyilvántartás adatainak pontosítása.

A központi címregiszterbe(n) bejegyzett vagy módosított cím a közzétételtől számított egy hónapig a www.jozsefvaros.hu honlapon folyamatosan megtekinthető.

Ügyintézés folyamata

Az ügy intézésére a jegyző vagy a járási hivatal illetékes azzal, hogy az a hatóság folytatja le az eljárást, amely hatóságnál az ügyfél a kérelmet benyújtotta.

A kérelmet a kérelemmel érintett ingatlan tulajdonosa nyújthatja be.

A kérelmet az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez vagy járási hivatalhoz kell benyújtani.

A kérelem elektronikus úton (ügyfélkapun keresztül), postai úton vagy személyesen nyújtható be.

Postacím: Józsefvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal 1082 Budapest, Baross u. 63-67.

Budapest VIII. kerületében a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség.

Időpontot itt foglalhat.

A kérelemhez nyomtatványminta lent letölthető

Az Anyakönyvi Iroda a címképzési-, címigazolási-, lakcímrendezési ügyekben folytatott tevékenysége során az alábbi jogszabályi előírásokban foglaltak szerint jár el:

  • általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
  • a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet,
  • a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.),
  • az Nytv. végrehajtására kiadott 146/1993.(X.26.) Kormányrendelet,
Határidők és díjak

Határidő: Az Ákr. szerint az általános ügyintézési határidő 60 nap, (kivéve azokat az eseteket, ahol a szakmai jogszabályok rövidebb határidőt szabnak meg az eljárás lefolytatására) amelyet a beadványnak a hatósághoz történő érkezésétől kell számítani, az érdemi döntés közlésének napjával bezáróan (postázás, közvetlen átadás).

Díjak: Az eljárás illetékmentes.

 

Elektronikus ügyintézés

Kérelmét elektronikus úton is leadhatja a https://epapir.gov.hu/ vagy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/ oldalon keresztül.

Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/

 

Felelős szervezeti egység
Anyakönyvi Iroda

meeting_room 1082 Budapest, Baross u. 63-67. meeting_room földszint email anyakonyv@jozsefvaros.hu phone +36 1/459-2176
Ügyintézők
Csonka Dénes Gábor

ügyintéző (címképzés, címigazolás, lakcímrendezés)

Hatósági Ügyosztálychevron_rightAnyakönyvi Iroda

meeting_room fsz. 11. email csonka.denes@jozsefvaros.hu
Kapcsolódó dokumentumok
Lakcímrendezés iránti kérelem event_available Utolsó frissítés: 2022. május 1.
22 KB Word dokumentum

Üdvözöljük! Oldalainkon sütiket (böngészőjében tárolt adatokat) használuk azért, hogy még jobbá tehessük az Ön számára tartalmainkat. Részletes irányelveinkért kérjük olvassa el  Adatvédelmi tájékoztatónkat!