Az ingatlan címének igazolása vagy az iratokon helytelenül, ellentmondásosan feltüntetett címek javítása (jellemzően lakcím igazolvány kiadása, pénzintézetnél hiteligénylés céljából).
Rövid leírás
Címigazolás: (meglévő, a különböző nyilvántartásokban eltérő módon szereplő címek esetén, a tulajdoni lapon „felülvizsgálat alatt” megjegyzés szerepel)
A címigazolás hatósági bizonyítvány kiadásával történik.
A kérelmet az ingatlan tulajdonosa, vagy általa kiállított – teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt – meghatalmazással rendelkező képviselője nyújthatja be.
A központi címregiszterbe(n) bejegyzett vagy módosított cím a közzétételtől számított egy hónapig a www.jozsefvaros.hu honlapon folyamatosan megtekinthető.
Ügyintézés folyamata
Az eljárás megindítása kérelemre történik.
Az eljárásban a kérelmet az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez az arra jogosult személy nyújthatja be (pl. tulajdonos, meghatalmazott, más hatóság).
A kérelem elektronikus úton (ügyfélkapun keresztül), postai úton vagy személyesen nyújtható be.
Postacím: Józsefvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Budapest VIII. kerületében a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség.
Időpontot itt foglalhat.
A kérelemhez szükséges csatolandó dokumentumok listája itt olvasható:
– címigazolási kérelem
– társasház alapító okirata, ha társasházi ingatlanról kéri
– lakásszövetkezeti ház esetén igazolás a helyrajzi számok és szint- ajtószámok kapcsolatáról, épület szint alaprajz
– osztatlan közös tulajdonú ingatlan esetén: a tulajdonostársak írásbeli nyilatkozata a kizárólagosan használt ingatlanrészekről + ingatlan térképes alaprajza
– önkormányzati bérlemény esetén a JGK kérelme és csatolt szint alaprajz a bérházról
Az Anyakönyvi Iroda a címképzési-, címigazolási-, lakcímrendezési ügyekben folytatott tevékenysége során az alábbi jogszabályi előírásokban foglaltak szerint jár el:
- általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
- a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet,
- a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.),
- az Nytv. végrehajtására kiadott 146/1993.(X.26.) Kormányrendelet,
Határidők és díjak
Határidő: Az Ákr. szerint az általános ügyintézési határidő 60 nap (kivéve azokat az eseteket, ahol a szakmai jogszabályok rövidebb határidőt szabnak meg az eljárás lefolytatására) amelyet a beadványnak a hatósághoz történő érkezésétől kell számítani, az érdemi döntés közlésének napjával bezáróan (postázás, közvetlen átadás).
Díjak: Az eljárás illetékmentes.
Elektronikus ügyintézés
Kérelmét elektronikus úton is leadhatja a https://epapir.gov.hu/ vagy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/ oldalon keresztül.
Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/