2025-ös részvételi költségvetés nyertes ötletei 1. rész

Lezárult az idei részvételi költségvetés. 

A részvételi költségvetés azt jelenti, 

hogy a lakosok döntik el, 

hogy mire költsön pénzt az önkormányzat.

Idén 200 millió forint elköltéséről döntöttek a kerületi lakosok.

Idén sokkal többen szavaztak az ötletekre, mint tavaly. 

Ez azt jelenti, 

hogy egyre több kerületi lakos szeretne beleszólni, 

hogy mire költsön pénzt az önkormányzat.

Online többen szavaztak, mint személyesen. 

A szavazatokat a Részvételi Iroda munkatársai, 

és önként jelentkező kerületi lakosok számolták össze.

Összesen 19 nyertes ötlet született, 

amit az önkormányzatnak meg kell valósítania. 

A nyertes ötleteket 4 csoportba osztottuk az alapján, 

hogy a kerületen belül hol fog megvalósulni.

1. csoport – Palotanegyed, Csarnok negyed, Corvin negyed

2. csoport – Népszínház negyed, Magdolna negyed, Kerepesdűlő

3. csoport – Losonci negyed, Orczy negyed, Ganz negyed, Tisztviselőtelep

4. csoport – teljes kerületet érintő ötletek

Ebben a részben írunk az 1. és 2. csoport ötleteiről. 

A 3. és a 4. csoport ötleteiről itt olvashatsz: LINK

Nyertes ötletek az 1. csoportban

Gyalogosbarát József utca.
A gyalogosbarát azt jelenti, 
hogy az utcát úgy alakítják ki, 
hogy biztonságosabb és kellemesebb
legyen gyalog közlekedni.
Például szélesebb járdák.
Például biztonságos átkelők. 
Például több fa ültetése. 
A nyertes ötlet itt található.

Kis Salétrom utca fásítása,

és a Salétrom utca akadálymentesítése

Az emberek zöldebb utcát szeretnének. 

Több fával,

szélesebb és akadálymentes járdával.

A nyertes ötlet itt található.

Nyertes ötletek a 2. csoportban

Népszínház utcai csomópontok fejlesztése

Az ötletnek 2 fő része van. 

Az egyik az, 

hogy biztonságosabbá tegyék 

a Kis Fuvaros utca 

és Népszínház utca sarkát. 

A sarok veszélyes az autósoknak, 

a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak.

Az ötlet azt javasolja,

hogy parkolásgátló oszlopokat és

növényekkel teli ládákat tegyenek a

sarokra.
Ezek megakadályozzák a szabálytalan

parkolást, 

és mindenki biztonságosabban

közlekedhet.

Az ötlet másik része, 

zöldsziget kialakítása a Kun utca 

és Népszínház utca találkozásánál. 

A zöldsziget egy olyan terület, 

ahol fák, bokrok, növények vannak. 

Ez szebbé teszi a környéket. 

A nyertes ötlet itt található.

Eső- és napvédett buszmegálló 

A 99-es busz 

Teleki tér-Szerdahelyi utcai megállójába buszmegálló kiépítése. 

A fedett buszmegálló 

megvédi az utasokat az esőtől,

és nyáron az erős napsütéstől. 

A nyertes ötlet itt található.

Zebra a Pápa térre

A II.János Pál pápa tér 

és a Kenyérmező utca közé gyalogátkelőhely kialakítása. 

A nyertes ötlet itt található.

Karácsony Sándor utcán

a közvilágítás fejlesztése

Az ötlet azt javasolja, 

hogy az utcán lévő régi lámpákat cseréljék ki. 

Legyen az utca este világosabb 

és biztonságosabb! 

A nyertes ötlet itt található. 

Mátyás téri játszótér fejlesztése 

Legyen napvitorla a homokozó fölött, 

ami árnyékot ad a melegben. 

Legyenek közösen használható játékok a homokozóban. 

Például nagy markolójáték. 

A nyertes ötlet itt található.

Köszönjük mindenkinek, hogy részt vett a részvételi költségvetésen.

Köszönjük az önkormányzat dolgozóinak is a szakmai segítséget.

Az ötletek megvalósítása a novemberi testületi ülés után kezdődhet meg. 

Az ötletek megvalósulását ezen az oldalon tudod követni: https://reszvetel.jozsefvaros.hu/reszveteli-koltsegvetes/ 

Kérdés esetén fordulj a Közösségi Részvételi Iroda munkatársaihoz!

Cím: Polgármesteri Hivatal, Baross utca 63-67

Email: reszvetel@jozsefvaros.hu

Telefon: +36 1 459-2139

Weboldalainkon sütiket és egyéb internetes technológiákat használunk azért, hogy jobbá tegyük a böngészési élményt. Kérjük, hogy olvassa és fogadja el adatvédelmi tájékoztatónkat.!