Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil

Szervezeti egységek

Hatósági Ügyosztály - Anyakönyvi Iroda

Az Anyakönyvi Iroda az alábbi ügyekben jár el:

  • Anyakönyvi eljárás 
  • Címképzés, címrögzítés, címigazolás, 
  • Lakcímrendezés 
  • Hagyatéki eljárás 
  • Jegyzői gyámhatósági feladatok 
  • Köztemetés


Tisztelt Ügyfeleink!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy az ügyek intézésére elsősorban elektronikus ügyintézés útján vagy e-mailen van lehetőség. Az e-ügyintézésről a www.jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.   

 

Kérelmet/beadványt az alábbiak szerint lehet benyújtani:

cím: 1082 Budapest, Baross u. 63-67. Polgármesteri Hivatal Támpont Információs Szolgálat. 


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő:    13:30 - 18:00
  • Szerda:    8:15 - 16:30
  • Péntek:    8:15 - 11:30

A személyes megjelenést igénylő ügyek intézéséhez előzetes időpontfoglalás szükséges. 

Időpontfoglalásra ügytípusonként a megadott telefonszámokon van lehetőség.

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8:15-11:00 óráig a Hivatal főépületének fszt. 5. sz. irodájában személyesen kizárólag az alábbi ügyben érkező ügyfeleket:

  • az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.

A VIII. kerület közigazgatási határain belül egészségügyi intézményben történt születést az intézmény jelenti be és a bejelentés alapján történik az anyakönyvezés. Ebben az esetben nincs szükség a szülők személyes megjelenésére.

A kórházon kívüli (otthon/lakásban) született gyermek születésének bejelentésére

és a VIII. kerület közigazgatási határain belül történt haláleset bejelentésére 

hétfőtől péntekig 8:15-11:00 óráig van lehetőség. 


A hatályos jogszabályok értelmében anyakönyvi kivonat kiállítása az ország bármelyik anyakönyvvezetője előtt kérelmezhető. Amennyiben a szóban forgó anyakönyvi esemény (születés, házasság, bét., haláleset) nincs az országos elektronikus anyakönyvi nyilvántartásban, úgy a kérelem benyújtásának helye szerinti anyakönyvvezető megkeresi az illetékes hatóságot a nyilvántartásba történő rögzítés céljából. Rögzítést követően az okirat kiállítása bármelyik anyakönyvi hivatalban kérelmezhető.

Az anyakönyvi kivonat iránti kérelmeket is a Támpont Információs Szolgálatnál lehet benyújtani. Az elkészült okiratokat postai úton továbbítjuk az ügyfelek részére.


Elérhetőségek

Feladat
Név
Telefon,
E-mail

Általános időpontfoglalás:

Eperjesi Istvánné

+ 36 1 459 2176

Általános tájékoztatás: 

Orsósné Hander Erzsébet

+ 36 1 459 2106
anyakonyv@jozsefvaros.hu

Munkatársak

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
irodavezető
irodavezető-helyettes, anyakönyvvezető
címképzési-, címigazolási ügyintéző
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
címrögzítési-, lakcímrendezési ügyintéző
adminisztrátor+ 36 1 459 2176
anyakönyvvezető
hagyatéki ügyintéző
hagyatéki és gyámhatósági ügyintéző
irattáros
adminisztrátor+ 36 1 459 2106
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
ügyintéző
anyakönyvvezető
hagyatéki- és köztemetési ügyintéző
anyakönyvvezető

Kapcsolódó ügyek

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. november 30-tól

A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja.

A Hivatallal a kapcsolatfelvétel  telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.

Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.

Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30

Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.

Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.

A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:

Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)

Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332

Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.

Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben