Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil English
KERESÉS

Szervezeti egységek

Hatósági Ügyosztály - Anyakönyvi Iroda

A járványhelyzetnek megfelelő ügyfélfogadási rendről itt olvashat részletesen: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyfelfogadas

___________________

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Az Anyakönyvi Iroda az alábbi ügyekben jár el:

  • Anyakönyvi eljárás
  • Címképzés, címigazolás

  • Lakcímrendezés, címrögzítés

  • Hagyatéki eljárás

  • Jegyzői gyámhatósági feladatok

  • Köztemetés

Általános tájékoztatás: 061/459 2106, anyakonyv@jozsefvaros.hu
Időpontfoglalás: 061/459-2176

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy az ügyek intézésére elsősorban elektronikus ügyintézés útján vagy postai úton van lehetőség. 

Az e-ügyintézésről itt tájékozódhat: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

 

Információ az egyes ügytípusokkal kapcsolatos ügyintézésről:

 

  • Születés bejelentése: az intézet jelenti be; otthonszülés esetén a szülő jelenti be. Időpontfoglalásra nincs lehetőség. Érdeklődni az anyakonyv@jozsefvaros.hu email címen lehet.
  • Házassági szándék bejelentése: személyes megjelenést igényel:  időpontfoglalással
  • Bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének szándékbejelentése: személyes megjelenést igényel: időpontfoglalással.
  • Haláleset bejelentése: postai úton vagy személyesen. Nincs időpontfoglalás. Bejelentés munkanapokon: 8.15-11.00 óráig
  • Apai elismerő nyilatkozat felvétele: személyes megjelenést igényel: időpontfoglalással
  • Anyakönyvi kivonat iránti kérelem: ügyfélkapun / postai úton / személyesen időpontfoglalással,
  • Névváltoztatás: személyes megjelenést igényel: időpontfoglalással

 

relmet/beadványt az alábbiak szerint lehet benyújtani: 

Az Anyakönyvi Iroda minden munkanapon 8.15 és 11.00 között előzetes bejelentkezés nélkül fogadja a Baross utcai akadálymentes bejárat melletti helyiségben az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;

- a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.   

- egyéb anyakönyvi ügyekben a jelen utasításban meghatározottak szerint történik az ügyfélfogadás.
 

Újszülött anyakönyvezése

A VIII. kerület közigazgatási határain belül egészségügyi intézményben történt születést az intézmény jelenti be és a bejelentés alapján történik az anyakönyvezés. Ebben az esetben nincs szükség a szülők személyes megjelenésére. Amennyiben az anyakönyvezéshez iratanyag leadására van szükség, azt kérjük, postai úton jutassa el az Anyakönyvi Iroda részére (cím: 1430 Budapest Pf. 160). A borítékba az újszülött anyakönyvezéséhez szükséges iratokat kérjük elhelyezni. A borítékra kérjük, jól láthatóan az „Újszülött anyakönyvezéséhez” szöveget ráírni szíveskedjenek.

A kórházon kívül (otthon/lakásban) született gyermek születésének bejelentésére (otthon született gyermek anyakönyvezéséhez szükséges iratok) és a VIII. kerület közigazgatási határain belül történt haláleset bejelentésére (haláleset bejelentéséhez szükséges iratok) hétfőtől péntekig 8,15-11,00 óráig van lehetőség.

Az anyakönyvezéshez kérjük, a szükséges iratokat az anyakönyvvezető részére eljuttatni szíveskedjenek.

 

A hatályos jogszabályok értelmében anyakönyvi kivonat kiállítása az ország bármelyik anyakönyvvezetője előtt kérelmezhető. Amennyiben a szóban forgó anyakönyvi esemény (születés, házasság, bét., haláleset) nincs az országos elektronikus anyakönyvi nyilvántartásban (EAK), úgy a kérelem benyújtásának helye szerinti anyakönyvvezető megkeresi az illetékes hatóságot a nyilvántartásba történő rögzítés céljából.

 

Az anyakönyvi esemény EAK-ban történő rögzítését követően az okirat kiállítása bármelyik anyakönyvi hivatalban kérelmezhető.

 

Az anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelmet elektronikusan ügyfélkapun keresztül vagy postai úton juttathatja el az anyakönyvvezetőhöz.

 

Az elkészült okiratot postai úton továbbítjuk az ügyfél bejelentett lakó- vagy tartózkodási helyére.

Munkatársak

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
irodavezető
irodavezető-helyettes, anyakönyvvezető
címképzési-, címigazolási ügyintéző459-2215
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
köztemetési ügyintéző
ügyviteli ügyintéző, időpontfoglalás 459-2176
ügyviteli ügyintéző, iktatási feladatok, irattárazás
anyakönyvvezető
hagyatéki-, gyámügyi ügyintéző
adminisztratív munkatárs, irattáros
anyakönyvvezető
ügyviteli ügyintéző, általános tájékoztatás459-2106
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
hagyatéki ügyintéző
anyakönyvvezető
hagyatéki ügyintéző459-2229
anyakönyvvezető

Kapcsolódó ügyek

visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, vigyázzon magára és másokra!

A Polgármesteri Hivatal bejáratánál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelynek használata az ügyfelek részére javasolt. Az ügyfeleknek a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt ajánlott maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, azt részére a Hivatal az Őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja.


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben