Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil
KERESÉS

Szervezeti egységek

Hatósági Ügyosztály - Anyakönyvi Iroda

 

FIGYELEM! 2021. MÁRCIUS 8 ÉS ÁPRILIS 19. KÖZÖTT A KORONAVÍRUS HARMADIK HULLÁMA MIATT A POLGÁRMESTERI HIVATALBAN SZÜNETEL  A SZEMÉLYES ÜGYFÉLFOGADÁS. KÉRJÜK, AZ ITT SZEREPLŐ ELÉRHETŐSÉGEKEN KERESSENEK MINKET:

anyakonyv@jozsefvaros.hu

Általános tájékoztatás, időpontfoglalás: 061/459- 2176  

____________________

Az Anyakönyvi Iroda az alábbi ügyekben jár el:

  • Anyakönyvi eljárás
  • Címképzés, címigazolás

  • Lakcímrendezés, címrögzítés

  • Hagyatéki eljárás

  • Jegyzői gyámhatósági feladatok

  • Köztemetés

 

Anyakönyvi Iroda elérhetőségei:

 

Időpontfoglalás, általános tájékoztatás : + 36 1 459 2176, anyakonyv@jozsefvaros.hu


Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787

 

Mató Klaudia: 0620/236-8007

 

Tisztelt Ügyfeleink!

 

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy az ügyek intézésére elsősorban elektronikus ügyintézés útján vagy postai úton van lehetőség.

Az e-ügyintézésről itt tájékozódhat: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

 

Személyes ügyfélfogadásra 2021. március 9 és 22. között nincs lehetőség!

 

Kérelmet/beadványt az alábbiak szerint lehet benyújtani:

 

 

Újszülött anyakönyvezése

 

A VIII. kerület közigazgatási határain belül egészségügyi intézményben történt születést az intézmény jelenti be és a bejelentés alapján történik az anyakönyvezés. Ebben az esetben nincs szükség a szülők személyes megjelenésére. Amennyiben az anyakönyvezéshez iratanyag leadására van szükség, azt kérjük, postai úton jutassa el az Anyakönyvi Iroda részére (cím: 1430 Budapest Pf. 160). A borítékba az újszülött anyakönyvezéséhez szükséges iratokat kérjük elhelyezni. A borítékra kérjük, jól láthatóan az „Újszülött anyakönyvezéséhez” szöveget ráírni szíveskedjenek.

 

A kórházon kívül (otthon/lakásban) született gyermek születésének bejelentésére (otthon született gyermek anyakönyvezéséhez szükséges iratok) és a VIII. kerület közigazgatási határain belül történt haláleset bejelentésére (haláleset bejelentéséhez szükséges iratok) hétfőtől péntekig 8,15-11,00 óráig van lehetőség.

 

Az anyakönyvezéshez kérjük, a szükséges iratokat az anyakönyvvezető részére eljuttatni szíveskedjenek.

 

 

A hatályos jogszabályok értelmében anyakönyvi kivonat kiállítása az ország bármelyik anyakönyvvezetője előtt kérelmezhető. Amennyiben a szóban forgó anyakönyvi esemény (születés, házasság, bét., haláleset) nincs az országos elektronikus anyakönyvi nyilvántartásban (EAK), úgy a kérelem benyújtásának helye szerinti anyakönyvvezető megkeresi az illetékes hatóságot a nyilvántartásba történő rögzítés céljából.

 

Az anyakönyvi esemény EAK-ban történő rögzítését követően az okirat kiállítása bármelyik anyakönyvi hivatalban kérelmezhető.

 

Az anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelmet elektronikusan ügyfélkapun keresztül vagy postai úton juttathatja el az anyakönyvvezetőhöz.

 

Az elkészült okiratot postai úton továbbítjuk az ügyfél bejelentett lakó- vagy tartózkodási helyére.

Munkatársak

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
irodavezető
irodavezető-helyettes, anyakönyvvezető
címképzési-, címigazolási ügyintéző
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
köztemetési- és címrendezési ügyintéző
adminisztrátor459-2176
anyakönyvvezető
hagyatéki és gyámhatósági ügyintéző
irattáros
adminisztrátor459-2106
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
hagyatéki ügyintéző
anyakönyvvezető
anyakönyvvezető
hagyatéki ügyintéző
anyakönyvvezető

Kapcsolódó ügyek

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2021. március 8-tól

Március 8. és április 19. között a hivatalban csak azok a köztisztviselők tartózkodhatnak, akinek a munkájához feltétlenül szükséges a személyes megjelenés, így különösen, akik a védekezésben részt vesznek. A személyes ügyfélfogadás szünetel. Iratok személyes átvételére nincs lehetőség. A portaszolgálat előtt elhelyezett dobozba kizárólag az anyakönyvi ügyekkel és a szociális támogatásokkal kapcsolatos iratokat lehet leadni, illetve onnan ezekkel az ügyekkel kapcsolatban lehet nyomtatványokat elvinni. Az ilyen formában leadott iratok 3 napra karanténba kerülnek, az ügyintézési határidők csak ezután indulnak el. Minden más ügyben az ügyintézés kizárólag postai vagy elektronikus út igénybevételével folyik. Amennyiben az ügyintézéssel kapcsolatban kérdése van, munkatársaink telefonon is elérhetők az alábbi telefonszámokon. Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét a rendkívüli időszakban várhatóan megnövekedő terhek miatt!


A Polgármesteri Hivatal postacíme: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.


Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256


Az elektronikus ügyintézésről itt talál részletes információt: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


Ha önkormányzati támogatást igényelne online, erről itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online


A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek , de a járványhelyzetre tekintettel kérjük, hogy ha ügyet intézne, akkor munkatársainkat az alábbi elérhetőségeken keresse:


Anyakönyvi Iroda


Általános tájékoztatás: 061/459-2176 és anyakonyv@jozsefvaros.hu

Mató Klaudia: 0620/236-8007

Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787


Anyakönyvi ügyben az alábbi iratokat lehet leadni a Polgármesteri Hivatal Támpontján munkanapokon 8-11-ig:

  • az újszülött bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átvétele a szülészeti klinikáktól és otthon szülés esetén a bejelentő szülőtől,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új haláleset bejelentéséről szóló iratanyag átvétele a temetkezési szolgáltatóktól, illetve hozzátartozóktól

Minden más beadvány, kérelem átvétele és az ügyfélfogadás szünetel.


Családtámogatási Iroda

Általános tájékoztatás: Nagy Ibolya - 061/459-2277, 0620/539-0533


Ha Ön támogatási kérelmet szeretne leadni, akkor kérjük, hogy elsősorban a fenti telefonszámokat vagy az önkormányzat zöld számát hívja,, hogy tájékoztathassuk az aktuális eljárásrendről.

A támogatás iránti kérelmeket a portaszolgálat előtt elhelyezett, erre szolgáló dobozba lehet leadni (borítékot biztosítunk). Kérelem nyomtatványt szintén innen lehet elvinni, de a kérelmeket nem lehet a helyszínen kitölteni. A kérelmek kitöltésével kapcsolatban kérjük, hogy mindig a fenti telefonszámokat hívja, mert a portaszolgálta nem tud segíteni a kitöltésben.


Kérelmet leadni és nyomtatványt elvinni az alábbi időpontokban lehet:

Hétfő 8:00-18:00

Kedd 8:00-16:00

Szerda 8:00-16.30

Csütörtök 8:00-16:00

Péntek 8:00-13.30


Ha szociális ügyben van szüksége segítségre, akkor hívja telefonon a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Család- és Gyermekvédelmi Szolgálatát: 061-333-0582, 06-20-426-7257 vagy írjon emailt az info@jszszgyk.hu címre.


Adóügyi Iroda

Szigetiné H. Katalin - 061/459-2134, 0620/377-6854

Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás: Kovács Ádám György - 0620/377-6890

Speciális és egyedi adóügyek: Bartha Tiborné - 0620/246-0945


Kerületgazdálkodási Iroda

dr. Győry Tímea: 06/20-449-3332


Hatósági Ügyosztály

Dr. Kóródi Éva: 0620/283-6755


Igazgatási Iroda

Tóth Csaba: 0620/393-5598

Bednár János: 0670/907-5862

Közterület-használattal kapcsolatos kérdésekben:
Gyuricza Ramóna 0620/261-9981


Városépítészeti Iroda:
települeskep@jozsefvaros.hu, foepitesz@jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet zöld szám:
0680/204618


Humankapcsolati iroda

Pokornyi Viktória: 0620/277-4993


Közösségi Részvételi Iroda

Horváth Judit 0620/443-6144


Polgármesteri Kabinet:
polgarmester@jozsefvaros.hu

Bartók Júlia: 0620/624-3634

Vidák Anna: 0620/373-9454

Balogh-Nyeső Boglárka: 0620/363-2548

Tóth Fanni: 0620/288-3508


Személyügyi Iroda

Mlinárcsek Attiláné: 0620/407-9094


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben