- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Kft.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Szervezeti egységek
Hatósági Ügyosztály - Anyakönyvi Iroda
Az Anyakönyvi Iroda az alábbi ügyekben jár el:
- Anyakönyvi eljárás
- Címképzés, címrögzítés, címigazolás,
- Lakcímrendezés
- Hagyatéki eljárás
- Jegyzői gyámhatósági feladatok
- Köztemetés
Tisztelt Ügyfeleink!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy az ügyek intézésére elsősorban elektronikus ügyintézés útján vagy e-mailen van lehetőség. Az e-ügyintézésről a www.jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.
Kérelmet/beadványt az alábbiak szerint lehet benyújtani:
- elektronikusan ügyfélkapun keresztül (ohp-20.asp.lgov.hu, ugyfelkapu.magyarorszag.hu)
- postai úton (cím: 1430 Budapest Pf. 160),
- személyesen ügyfélfogadási időben (időpontfoglalásra nincs szükség)
cím: 1082 Budapest, Baross u. 63-67. Polgármesteri Hivatal Támpont Információs Szolgálat.
Ügyfélfogadás:
- Hétfő: 13:30 - 18:00
- Szerda: 8:15 - 16:30
- Péntek: 8:15 - 11:30
A személyes megjelenést igénylő ügyek intézéséhez előzetes időpontfoglalás szükséges.
Időpontfoglalásra ügytípusonként a megadott telefonszámokon van lehetőség.
Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8:15-11:00 óráig a Hivatal főépületének fszt. 5. sz. irodájában személyesen kizárólag az alábbi ügyben érkező ügyfeleket:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat,
- a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
A VIII. kerület közigazgatási határain belül egészségügyi intézményben történt születést az intézmény jelenti be és a bejelentés alapján történik az anyakönyvezés. Ebben az esetben nincs szükség a szülők személyes megjelenésére.
A kórházon kívüli (otthon/lakásban) született gyermek születésének bejelentésére
és a VIII. kerület közigazgatási határain belül történt haláleset bejelentésére
hétfőtől péntekig 8:15-11:00 óráig van lehetőség.
A hatályos jogszabályok értelmében anyakönyvi kivonat kiállítása az ország bármelyik anyakönyvvezetője előtt kérelmezhető. Amennyiben a szóban forgó anyakönyvi esemény (születés, házasság, bét., haláleset) nincs az országos elektronikus anyakönyvi nyilvántartásban, úgy a kérelem benyújtásának helye szerinti anyakönyvvezető megkeresi az illetékes hatóságot a nyilvántartásba történő rögzítés céljából. Rögzítést követően az okirat kiállítása bármelyik anyakönyvi hivatalban kérelmezhető.
Az anyakönyvi kivonat iránti kérelmeket is a Támpont Információs Szolgálatnál lehet benyújtani. Az elkészült okiratokat postai úton továbbítjuk az ügyfelek részére.
Elérhetőségek
Feladat Név |
Telefon, |
---|---|
Általános időpontfoglalás: Eperjesi Istvánné |
+ 36 1 459 2176 |
Általános tájékoztatás: Orsósné Hander Erzsébet |
+ 36 1 459 2106 anyakonyv@jozsefvaros.hu |
Munkatársak
Név Munkakör | Telefon |
---|---|
irodavezető | |
irodavezető-helyettes, anyakönyvvezető | |
címképzési-, címigazolási ügyintéző | |
anyakönyvvezető | |
anyakönyvvezető | |
címrögzítési-, lakcímrendezési ügyintéző | |
adminisztrátor | + 36 1 459 2176 |
anyakönyvvezető | |
hagyatéki ügyintéző | |
hagyatéki és gyámhatósági ügyintéző | |
irattáros | |
adminisztrátor | + 36 1 459 2106 |
anyakönyvvezető | |
anyakönyvvezető | |
ügyintéző | |
anyakönyvvezető | |
hagyatéki- és köztemetési ügyintéző | |
anyakönyvvezető |
Kapcsolódó ügyek
Ügyfélfogadási rend
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100
Érvényes 2020. november 30-tól
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.
Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.
Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30
Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.
Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.
A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:
Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)
Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332
Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.
Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).