Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil Üdültetés English
KERESÉS

Magánfőzésre szolgáló desztilláló-berendezés tulajdonszerzése

 

Tisztelt desztilláló-berendezés tulajdonosok!

 

2016. január 1-től az alábbiak szerint módosulnak a magánfőzés szabályai a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (Jöt.) szerint:

 

A magánfőzéssel kapcsolatosan bővül az az önkormányzati adóhatóság feladatköre.

A Jöt. 5. § (2) bekezdése szerint a magánfőző desztillálóberendezésének bejelentésével kapcsolatban és a magánfőzés szabályai betartásának ellenőrzésével kapcsolatban - kivéve az előállított termék jogszabálysértő értékesítését - az önkormányzati adóhatóság jár el.


 Az önkormányzati adóhatóság magánfőzéssel kapcsolatos feladatköre tehát kiegészül a magánfőzés szabályai betartásának ellenőrzésével.

 

A magánfőzés törvényi meghatározásából az éves mennyiségi korlát elhagyásra kerül, a továbbiakban ugyanis a magánfőzés tartalmilag megmaradó mennyiségi korlátozása az adójegyek beszerzési korlátján keresztül érvényesül. Továbbá a jogalkalmazás számára egyértelműsíti a meghatározás, hogy egy desztillálóberendezés közös tulajdonban is állhat.

 

A magánfőzés esetében párlat adójegy alkalmazásán keresztül megvalósuló adózási megoldás bevezetésére kerül sor 2016. január 1-jétől. Egy párlat adójegy vámhatóságtól történő beszerzése a magánfőzőt egy liter magánfőzött párlat tárgyévi előállítására jogosítja. A párlat adójegy 700 forint értéket képvisel egy liter 42 térfogatszázalékos tényleges alkoholtartalmú párlat adótartalmát figyelembe véve.

A magánfőzőnek a tárgyévi első adójegy-beszerzéskor legalább 5 párlat adójegyet kell beszereznie és évente legfeljebb 86 párlat adójegyet szerezhet be. A magánfőző legfeljebb a beszerzett mennyiségű adójegyek által képviselt mennyiségű párlatot állíthat elő. Ha a magánfőző a párlat adójeggyel megfizetett adójú párlatmennyiségnél több párlatot állít elő, akkor a tárgyév végéig be kell szereznie a többletmennyiség utáni párlat adójegyeket a vámhatóságtól azzal, hogy az éves mennyiségi korlátot ilyen esetben sem lehet túllépni.

 

A párlat adójegy beszerzésének feltétele a desztillálóberendezés önkormányzati adóhatóságnál történt regisztrációja. A magánfőző a párlat adójegyet a vámhatóságtól igényelheti választása szerint papír alapon vagy elektronikusan a szükséges adatok megadásával, valamint a jogszabályi feltételek teljesítésére vonatkozó nyilatkozattétellel. Az igényelt mennyiségű párlat adójegy az adójegyek értékének megfizetését követően vehető át papír alapon vagy elektronikusan.

A vámhatóság az átadott adójegymennyiség megadásával haladéktalanul értesíti a desztillálóberendezés tárolási, használati helye szerinti önkormányzatot a szabályok betartásának ellenőrizhetősége érdekében.

 

A magánfőzés szabályainak megszegését alapvetően az önkormányzati adóhatóság szankcionálja. Ha a magánfőző egyebekben a jogszabályi feltételeknek megfelelve, de a desztillálóberendezés bejelentése vagy párlat adójegy igénylése nélkül folytat párlat-előállítást, akkor az önkormányzati hatóság először felhívja őt, hogy 15 napon belül tegyen eleget jogszabályi kötelezettségének. Ha a magánfőző e felhívásnak nem tesz eleget, az önkormányzati adóhatóság 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja őt.

 

Az önkormányzati adóhatóság a magánfőzésre szolgáló desztilláló berendezést lefoglalhatja, ha a desztilláló berendezés feletti tulajdonszerzésre vonatkozó bejelentésében valótlan adatokat ad meg, vagy adójegy beszerzése nélkül állít elő párlatot.

 Ha jogosulatlanul előállított desztillálóberendezésen történik a párlat előállítása, a desztillálóberendezésen nem párlatot állít elő a magánszemély, vagy nem minősül magánfőzőnek az otthon lepárlást végző személy (például mert nem övé a berendezés vagy, nem rendelkezik gyümölcstermő területtel), akkor továbbra is a vámhatóság jogköre a szankcionálás.

 

A 2015. évben előállított magánfőzött párlatokra továbbra is az előállításukkor hatályos szabályokat (adómérték, eredetigazolás) kell alkalmazni.

 

Letölthető dokumentumok

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
adóügyi ügyintéző
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2021. március 8-tól

Március 8. és május 23. között a hivatalban csak azok a köztisztviselők tartózkodhatnak, akinek a munkájához feltétlenül szükséges a személyes megjelenés, így különösen, akik a védekezésben részt vesznek. A személyes ügyfélfogadás szünetel. Iratok személyes átvételére nincs lehetőség. A portaszolgálat előtt elhelyezett dobozba kizárólag az anyakönyvi ügyekkel és a szociális támogatásokkal kapcsolatos iratokat lehet leadni, illetve onnan ezekkel az ügyekkel kapcsolatban lehet nyomtatványokat elvinni. Az ilyen formában leadott iratok 3 napra karanténba kerülnek, az ügyintézési határidők csak ezután indulnak el. Minden más ügyben az ügyintézés kizárólag postai vagy elektronikus út igénybevételével folyik. Amennyiben az ügyintézéssel kapcsolatban kérdése van, munkatársaink telefonon is elérhetők az alábbi telefonszámokon. Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét a rendkívüli időszakban várhatóan megnövekedő terhek miatt!


A Polgármesteri Hivatal postacíme: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.

A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256


Az elektronikus ügyintézésről itt talál részletes információt: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


Ha önkormányzati támogatást igényelne online, erről itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online


A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek , de a járványhelyzetre tekintettel kérjük, hogy ha ügyet intézne, akkor munkatársainkat az alábbi elérhetőségeken keresse:


Anyakönyvi Iroda


Általános tájékoztatás: 061/459-2176 és anyakonyv@jozsefvaros.hu

Mató Klaudia: 0620/236-8007

Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787


Anyakönyvi ügyben az alábbi iratokat lehet leadni a Polgármesteri Hivatal Támpontján munkanapokon 8-11-ig:

  • az újszülött bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átvétele a szülészeti klinikáktól és otthon szülés esetén a bejelentő szülőtől,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új haláleset bejelentéséről szóló iratanyag átvétele a temetkezési szolgáltatóktól, illetve hozzátartozóktól

Minden más beadvány, kérelem átvétele és az ügyfélfogadás szünetel.


Családtámogatási Iroda

Általános tájékoztatás: Nagy Ibolya - 061/459-2277, 0620/539-0533


Ha Ön támogatási kérelmet szeretne leadni, akkor kérjük, hogy elsősorban a fenti telefonszámokat vagy az önkormányzat zöld számát hívja,, hogy tájékoztathassuk az aktuális eljárásrendről.

A támogatás iránti kérelmeket a portaszolgálat előtt elhelyezett, erre szolgáló dobozba lehet leadni (borítékot biztosítunk). Kérelem nyomtatványt szintén innen lehet elvinni, de a kérelmeket nem lehet a helyszínen kitölteni. A kérelmek kitöltésével kapcsolatban kérjük, hogy mindig a fenti telefonszámokat hívja, mert a portaszolgálta nem tud segíteni a kitöltésben.


Kérelmet leadni és nyomtatványt elvinni az alábbi időpontokban lehet:

Hétfő 8:00-18:00

Kedd 8:00-16:00

Szerda 8:00-16.30

Csütörtök 8:00-16:00

Péntek 8:00-13.30


Ha szociális ügyben van szüksége segítségre, akkor hívja telefonon a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Család- és Gyermekvédelmi Szolgálatát: 061-333-0582, 06-20-426-7257 vagy írjon emailt az info@jszszgyk.hu címre.


Adóügyi Iroda

Szigetiné H. Katalin - 061/459-2134, 0620/377-6854

Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás: Kovács Ádám György - 0620/377-6890

Speciális és egyedi adóügyek: Bartha Tiborné - 0620/246-0945


Kerületgazdálkodási Iroda

dr. Győry Tímea: 06/20-449-3332


Hatósági Ügyosztály

Dr. Kóródi Éva: 0620/283-6755


Igazgatási Iroda

Tóth Csaba: 0620/393-5598

Bednár János: 0670/907-5862

Közterület-használattal kapcsolatos kérdésekben:
Gyuricza Ramóna 0620/261-9981


Városépítészeti Iroda:
települeskep@jozsefvaros.hu, foepitesz@jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet zöld szám:
0680/204618


Humankapcsolati iroda

Pokornyi Viktória: 0620/277-4993


Közösségi Részvételi Iroda

Horváth Judit 0620/443-6144


Polgármesteri Kabinet:
polgarmester@jozsefvaros.hu

Bartók Júlia: 0620/624-3634

Vidák Anna: 0620/373-9454

Balogh-Nyeső Boglárka: 0620/363-2548

Tóth Fanni: 0620/288-3508


Személyügyi Iroda

Mlinárcsek Attiláné: 0620/407-9094


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben