Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil
KERESÉS

Magánfőzésre szolgáló desztilláló-berendezés tulajdonszerzése

 

Tisztelt desztilláló-berendezés tulajdonosok!

 

2016. január 1-től az alábbiak szerint módosulnak a magánfőzés szabályai a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (Jöt.) szerint:

 

A magánfőzéssel kapcsolatosan bővül az az önkormányzati adóhatóság feladatköre.

A Jöt. 5. § (2) bekezdése szerint a magánfőző desztillálóberendezésének bejelentésével kapcsolatban és a magánfőzés szabályai betartásának ellenőrzésével kapcsolatban - kivéve az előállított termék jogszabálysértő értékesítését - az önkormányzati adóhatóság jár el.


 Az önkormányzati adóhatóság magánfőzéssel kapcsolatos feladatköre tehát kiegészül a magánfőzés szabályai betartásának ellenőrzésével.

 

A magánfőzés törvényi meghatározásából az éves mennyiségi korlát elhagyásra kerül, a továbbiakban ugyanis a magánfőzés tartalmilag megmaradó mennyiségi korlátozása az adójegyek beszerzési korlátján keresztül érvényesül. Továbbá a jogalkalmazás számára egyértelműsíti a meghatározás, hogy egy desztillálóberendezés közös tulajdonban is állhat.

 

A magánfőzés esetében párlat adójegy alkalmazásán keresztül megvalósuló adózási megoldás bevezetésére kerül sor 2016. január 1-jétől. Egy párlat adójegy vámhatóságtól történő beszerzése a magánfőzőt egy liter magánfőzött párlat tárgyévi előállítására jogosítja. A párlat adójegy 700 forint értéket képvisel egy liter 42 térfogatszázalékos tényleges alkoholtartalmú párlat adótartalmát figyelembe véve.

A magánfőzőnek a tárgyévi első adójegy-beszerzéskor legalább 5 párlat adójegyet kell beszereznie és évente legfeljebb 86 párlat adójegyet szerezhet be. A magánfőző legfeljebb a beszerzett mennyiségű adójegyek által képviselt mennyiségű párlatot állíthat elő. Ha a magánfőző a párlat adójeggyel megfizetett adójú párlatmennyiségnél több párlatot állít elő, akkor a tárgyév végéig be kell szereznie a többletmennyiség utáni párlat adójegyeket a vámhatóságtól azzal, hogy az éves mennyiségi korlátot ilyen esetben sem lehet túllépni.

 

A párlat adójegy beszerzésének feltétele a desztillálóberendezés önkormányzati adóhatóságnál történt regisztrációja. A magánfőző a párlat adójegyet a vámhatóságtól igényelheti választása szerint papír alapon vagy elektronikusan a szükséges adatok megadásával, valamint a jogszabályi feltételek teljesítésére vonatkozó nyilatkozattétellel. Az igényelt mennyiségű párlat adójegy az adójegyek értékének megfizetését követően vehető át papír alapon vagy elektronikusan.

A vámhatóság az átadott adójegymennyiség megadásával haladéktalanul értesíti a desztillálóberendezés tárolási, használati helye szerinti önkormányzatot a szabályok betartásának ellenőrizhetősége érdekében.

 

A magánfőzés szabályainak megszegését alapvetően az önkormányzati adóhatóság szankcionálja. Ha a magánfőző egyebekben a jogszabályi feltételeknek megfelelve, de a desztillálóberendezés bejelentése vagy párlat adójegy igénylése nélkül folytat párlat-előállítást, akkor az önkormányzati hatóság először felhívja őt, hogy 15 napon belül tegyen eleget jogszabályi kötelezettségének. Ha a magánfőző e felhívásnak nem tesz eleget, az önkormányzati adóhatóság 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja őt.

 

Az önkormányzati adóhatóság a magánfőzésre szolgáló desztilláló berendezést lefoglalhatja, ha a desztilláló berendezés feletti tulajdonszerzésre vonatkozó bejelentésében valótlan adatokat ad meg, vagy adójegy beszerzése nélkül állít elő párlatot.

 Ha jogosulatlanul előállított desztillálóberendezésen történik a párlat előállítása, a desztillálóberendezésen nem párlatot állít elő a magánszemély, vagy nem minősül magánfőzőnek az otthon lepárlást végző személy (például mert nem övé a berendezés vagy, nem rendelkezik gyümölcstermő területtel), akkor továbbra is a vámhatóság jogköre a szankcionálás.

 

A 2015. évben előállított magánfőzött párlatokra továbbra is az előállításukkor hatályos szabályokat (adómérték, eredetigazolás) kell alkalmazni.

 

Letölthető dokumentumok

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
ügyintéző
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. szeptember 18-tól

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

A Polgármesteri Hivatalban lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az általános ügyfélfogadási rend alapján az alábbiak szerint:

  • Hétfőn: 13:30-18:00
  • Szerdán: 08:15-16.30
  • Pénteken: 08:15-11:30

Az Őrszolgálat a Polgármesteri Hivatal épületébe csak azon ügyfelek belépését engedélyezi, akikről az érintett szervezeti egységtől legkésőbb a tárgynapot megelőző munkanapon írásban tájékoztatást kapott.

Az ügyfelek a hivatalba történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik.
37,5 Celsius fok feletti testhőmérsékletet esetén az ügyfél nem léphet be a hivatal helyiségeibe.

A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, használata az ügyfelek részére kötelező. Az ügyfél a Polgármesteri Hivatalba történő belépésekor köteles orrot és szájat együttesen takaró maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja.


A fentiek betartását az Őrszolgálat folyamatosan ellenőrzi, elmaradásukkor a belépést megtagadja!


A Közterület- felügyeleti Ügyosztály ügyfélfogadási rendje:

  • Hétköznapokon:08.00-16.00

Személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor.

Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak.

Amennyiben az ügyfél nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység segítsége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a hivatalban közvetlenül a Baross utcai bejáratnál elhelyezett „egyablakos" Támpont Információs Szolgálat biztosítja a szükséges információkat. Az ügyfelek a beadványaikat személyesen a továbbiakban a Támponton található és erre kijelölt helyen helyezhetik el.


Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8:15-11:00 óráig a Hivatal főépületének fszt. 5. sz. irodájában személyesen az alábbi ügyben érkező ügyfeleket:

  • az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.


A Családtámogatási Irodán (1082 Budapest Baross u. 66-68.)

Telefon: 459-2277

Az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

A Családtámogatási Iroda ügyfélfogadása munkanapokon:

  • Hétfőn: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Szerdán: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Pénteken: 9:00 – 11:00

Az ügyfélváróban egyszerre maximum 15 fő tartózkodhat. Az ügyfelek fogadásának sorrendjéről az Irodavezető sorszámos rendszerrel köteles gondoskodni.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

További információ:

jozsefvaros.hu
facebook.com/jozsefvaros.hu - 06-1-459-2100
06-80-277-256 (ingyenesen hívható zöld szám)

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben