Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil English
KERESÉS

Magánfőzésre szolgáló desztilláló-berendezés tulajdonszerzése

 

Tisztelt desztilláló-berendezés tulajdonosok!

 

2016. január 1-től az alábbiak szerint módosulnak a magánfőzés szabályai a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (Jöt.) szerint:

 

A magánfőzéssel kapcsolatosan bővül az az önkormányzati adóhatóság feladatköre.

A Jöt. 5. § (2) bekezdése szerint a magánfőző desztillálóberendezésének bejelentésével kapcsolatban és a magánfőzés szabályai betartásának ellenőrzésével kapcsolatban - kivéve az előállított termék jogszabálysértő értékesítését - az önkormányzati adóhatóság jár el.


 Az önkormányzati adóhatóság magánfőzéssel kapcsolatos feladatköre tehát kiegészül a magánfőzés szabályai betartásának ellenőrzésével.

 

A magánfőzés törvényi meghatározásából az éves mennyiségi korlát elhagyásra kerül, a továbbiakban ugyanis a magánfőzés tartalmilag megmaradó mennyiségi korlátozása az adójegyek beszerzési korlátján keresztül érvényesül. Továbbá a jogalkalmazás számára egyértelműsíti a meghatározás, hogy egy desztillálóberendezés közös tulajdonban is állhat.

 

A magánfőzés esetében párlat adójegy alkalmazásán keresztül megvalósuló adózási megoldás bevezetésére kerül sor 2016. január 1-jétől. Egy párlat adójegy vámhatóságtól történő beszerzése a magánfőzőt egy liter magánfőzött párlat tárgyévi előállítására jogosítja. A párlat adójegy 700 forint értéket képvisel egy liter 42 térfogatszázalékos tényleges alkoholtartalmú párlat adótartalmát figyelembe véve.

A magánfőzőnek a tárgyévi első adójegy-beszerzéskor legalább 5 párlat adójegyet kell beszereznie és évente legfeljebb 86 párlat adójegyet szerezhet be. A magánfőző legfeljebb a beszerzett mennyiségű adójegyek által képviselt mennyiségű párlatot állíthat elő. Ha a magánfőző a párlat adójeggyel megfizetett adójú párlatmennyiségnél több párlatot állít elő, akkor a tárgyév végéig be kell szereznie a többletmennyiség utáni párlat adójegyeket a vámhatóságtól azzal, hogy az éves mennyiségi korlátot ilyen esetben sem lehet túllépni.

 

A párlat adójegy beszerzésének feltétele a desztillálóberendezés önkormányzati adóhatóságnál történt regisztrációja. A magánfőző a párlat adójegyet a vámhatóságtól igényelheti választása szerint papír alapon vagy elektronikusan a szükséges adatok megadásával, valamint a jogszabályi feltételek teljesítésére vonatkozó nyilatkozattétellel. Az igényelt mennyiségű párlat adójegy az adójegyek értékének megfizetését követően vehető át papír alapon vagy elektronikusan.

A vámhatóság az átadott adójegymennyiség megadásával haladéktalanul értesíti a desztillálóberendezés tárolási, használati helye szerinti önkormányzatot a szabályok betartásának ellenőrizhetősége érdekében.

 

A magánfőzés szabályainak megszegését alapvetően az önkormányzati adóhatóság szankcionálja. Ha a magánfőző egyebekben a jogszabályi feltételeknek megfelelve, de a desztillálóberendezés bejelentése vagy párlat adójegy igénylése nélkül folytat párlat-előállítást, akkor az önkormányzati hatóság először felhívja őt, hogy 15 napon belül tegyen eleget jogszabályi kötelezettségének. Ha a magánfőző e felhívásnak nem tesz eleget, az önkormányzati adóhatóság 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja őt.

 

Az önkormányzati adóhatóság a magánfőzésre szolgáló desztilláló berendezést lefoglalhatja, ha a desztilláló berendezés feletti tulajdonszerzésre vonatkozó bejelentésében valótlan adatokat ad meg, vagy adójegy beszerzése nélkül állít elő párlatot.

 Ha jogosulatlanul előállított desztillálóberendezésen történik a párlat előállítása, a desztillálóberendezésen nem párlatot állít elő a magánszemély, vagy nem minősül magánfőzőnek az otthon lepárlást végző személy (például mert nem övé a berendezés vagy, nem rendelkezik gyümölcstermő területtel), akkor továbbra is a vámhatóság jogköre a szankcionálás.

 

A 2015. évben előállított magánfőzött párlatokra továbbra is az előállításukkor hatályos szabályokat (adómérték, eredetigazolás) kell alkalmazni.

 

Letölthető dokumentumok

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
informatikus
visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66

Online időpontfoglalás anyakönyvi ügyekben: https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, vigyázzon magára és másokra!

A Polgármesteri Hivatal bejáratánál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelynek használata az ügyfelek részére javasolt. Az ügyfeleknek a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt ajánlott maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, azt részére a Hivatal az Őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja.


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben