Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil

Tervtanács

2011. októbere óta működik újra a 2008. évi megszüntetése után Józsefvárosban a kerületi főépítész vezetése alatt a helyi építészeti-műszaki tervtanács az 51/2011.(IX.19.) sz. rendelet (továbbiakban: a Rendelet) alapján. A településfejlesztéssel, a településrendezéssel és az építésüggyel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2012. évi CLVII. törvény úgy módosította az Étv.-t, hogy új eljárásokat vezetett be, illetve ezek lefolytatására adott lehetőséget a polgármesternek. Ezek közé tartozik a településképi véleményezés is, melynek alapja a helyi tervtanács vagy a főépítész véleménye. Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 14.§.(2) bek. szerint az építésügyi hatóság a polgármesternek a tervtanács vagy a főépítész álláspontján alapuló véleményét „jogszabályon alapuló bizonyítékként veszi figyelembe”, szemben a 2013. január 1. napjáig hatályos jogszabályokkal, melyek alapján a főépítészi, illetve a tervtanácsi véleményt nem volt kötelező figyelembe venni. Az új eljárással így a polgármester és rajta keresztül a kerületi tervtanács és a főépítész településkép formáló szándéka jobban érvényesülni tud.

Az építésüggyel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 322/2012.(XI.6.) Korm. rendelet 23.§- a részletesen tárgyalja a központi és a területi tervtanácsok feladatait, ezek között azonban a nem védett területen lévő nem védett épületek átalakításának tervei, illetve az új épületek tervei nem szerepelnek (kivéve a kiemelt beruházások). A korábban a fővárosi tervtanács hatáskörébe tartozó tervek tárgyalása esetén a kerületi Önkormányzat megkeresi a Fővárosi Önkormányzat illetékes ügyosztályát, hogy delegáljon egy tagot a kerületi tervtanács aktuális ülésére. Szintén ezen kormányrendelet a területi tervtanácsok hatáskörébe utalja a műemlékeken és a műemléki jelentőségű területeken végzett építési tevékenységekkel kapcsolatos építési engedélyezési eljárásokhoz kapcsolódó tervek véleményezését. A műemléki környezetben megvalósuló építési tevékenységek esetén azonban nem történt meg ez a kijelölés, így ezek a kerületi tervtanácsok hatáskörébe tartoznak. A szakmaiság megfelelő biztosítása érdekében a kerületi Önkormányzat megkeresi a Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központot, hogy delegáljon tagot a kerületi tervtanács következő ülésére. 

Letölthető dokumentumok

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. november 30-tól

A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja.

A Hivatallal a kapcsolatfelvétel  telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.

Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.

Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30

Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.

Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.

A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:

Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)

Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332

Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.

Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben