Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil

Tervtanács

2011. októbere óta működik újra a 2008. évi megszüntetése után Józsefvárosban a kerületi főépítész vezetése alatt a helyi építészeti-műszaki tervtanács az 51/2011.(IX.19.) sz. rendelet (továbbiakban: a Rendelet) alapján. A településfejlesztéssel, a településrendezéssel és az építésüggyel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2012. évi CLVII. törvény úgy módosította az Étv.-t, hogy új eljárásokat vezetett be, illetve ezek lefolytatására adott lehetőséget a polgármesternek. Ezek közé tartozik a településképi véleményezés is, melynek alapja a helyi tervtanács vagy a főépítész véleménye. Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 14.§.(2) bek. szerint az építésügyi hatóság a polgármesternek a tervtanács vagy a főépítész álláspontján alapuló véleményét „jogszabályon alapuló bizonyítékként veszi figyelembe”, szemben a 2013. január 1. napjáig hatályos jogszabályokkal, melyek alapján a főépítészi, illetve a tervtanácsi véleményt nem volt kötelező figyelembe venni. Az új eljárással így a polgármester és rajta keresztül a kerületi tervtanács és a főépítész településkép formáló szándéka jobban érvényesülni tud.

Az építésüggyel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 322/2012.(XI.6.) Korm. rendelet 23.§- a részletesen tárgyalja a központi és a területi tervtanácsok feladatait, ezek között azonban a nem védett területen lévő nem védett épületek átalakításának tervei, illetve az új épületek tervei nem szerepelnek (kivéve a kiemelt beruházások). A korábban a fővárosi tervtanács hatáskörébe tartozó tervek tárgyalása esetén a kerületi Önkormányzat megkeresi a Fővárosi Önkormányzat illetékes ügyosztályát, hogy delegáljon egy tagot a kerületi tervtanács aktuális ülésére. Szintén ezen kormányrendelet a területi tervtanácsok hatáskörébe utalja a műemlékeken és a műemléki jelentőségű területeken végzett építési tevékenységekkel kapcsolatos építési engedélyezési eljárásokhoz kapcsolódó tervek véleményezését. A műemléki környezetben megvalósuló építési tevékenységek esetén azonban nem történt meg ez a kijelölés, így ezek a kerületi tervtanácsok hatáskörébe tartoznak. A szakmaiság megfelelő biztosítása érdekében a kerületi Önkormányzat megkeresi a Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központot, hogy delegáljon tagot a kerületi tervtanács következő ülésére. 

Letölthető dokumentumok

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. november 16-tól

A Hivatallal a kapcsolatfelvétel  telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja .

A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő: 9:00-11:00; 13:30-18:00
Szerda: 8:15-16:30
Péntek: 8:15-11:30

Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.

Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
 
A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a leírás végén megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben. 

Az ügyfélfogadás kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető  kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával.
Az ügyfelek a beadványaikat személyesen a bejáratnál található Támponton, az e célra kijelölt helyen adhatják le, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani. 
 
Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység segítsége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai  biztosítják a szükséges információkat.
 
A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles  maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal  az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni. 
 
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.
 
A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámok:
 
Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)
 
Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben