- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- Karácsony Sándor Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Tervtanács
2011. októbere óta működik újra a 2008. évi megszüntetése után Józsefvárosban a kerületi főépítész vezetése alatt a helyi építészeti-műszaki tervtanács az 51/2011.(IX.19.) sz. rendelet (továbbiakban: a Rendelet) alapján. A településfejlesztéssel, a településrendezéssel és az építésüggyel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2012. évi CLVII. törvény úgy módosította az Étv.-t, hogy új eljárásokat vezetett be, illetve ezek lefolytatására adott lehetőséget a polgármesternek. Ezek közé tartozik a településképi véleményezés is, melynek alapja a helyi tervtanács vagy a főépítész véleménye. Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 14.§.(2) bek. szerint az építésügyi hatóság a polgármesternek a tervtanács vagy a főépítész álláspontján alapuló véleményét „jogszabályon alapuló bizonyítékként veszi figyelembe”, szemben a 2013. január 1. napjáig hatályos jogszabályokkal, melyek alapján a főépítészi, illetve a tervtanácsi véleményt nem volt kötelező figyelembe venni. Az új eljárással így a polgármester és rajta keresztül a kerületi tervtanács és a főépítész településkép formáló szándéka jobban érvényesülni tud.
Az építésüggyel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 322/2012.(XI.6.) Korm. rendelet 23.§- a részletesen tárgyalja a központi és a területi tervtanácsok feladatait, ezek között azonban a nem védett területen lévő nem védett épületek átalakításának tervei, illetve az új épületek tervei nem szerepelnek (kivéve a kiemelt beruházások). A korábban a fővárosi tervtanács hatáskörébe tartozó tervek tárgyalása esetén a kerületi Önkormányzat megkeresi a Fővárosi Önkormányzat illetékes ügyosztályát, hogy delegáljon egy tagot a kerületi tervtanács aktuális ülésére. Szintén ezen kormányrendelet a területi tervtanácsok hatáskörébe utalja a műemlékeken és a műemléki jelentőségű területeken végzett építési tevékenységekkel kapcsolatos építési engedélyezési eljárásokhoz kapcsolódó tervek véleményezését. A műemléki környezetben megvalósuló építési tevékenységek esetén azonban nem történt meg ez a kijelölés, így ezek a kerületi tervtanácsok hatáskörébe tartoznak. A szakmaiság megfelelő biztosítása érdekében a kerületi Önkormányzat megkeresi a Forster Gyula Nemzeti Örökséggazdálkodási és Szolgáltatási Központot, hogy delegáljon tagot a kerületi tervtanács következő ülésére.
Letölthető dokumentumok
- 23/2013. (V.15.) önkormányzati rendelet a helyi építészeti-műszaki tervtanács létrehozásáról és működési rendjéről
- Településképi eljárások kérelem formanyomtatványa
- Tervtanácsi ülések időpontjai 2017
- Tervtanácsi ülések időpontjai 2018
- Tervtanácsi ülések időpontjai 2019
- Tervtanácsi ülések időpontjai 2020
- Tervtanácsi ülések időpontjai 2021
- TKR Településképi véleményezési eljárásra vonatkozó fejezete
Ügyfélfogadási rend
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100
Érvényes 2021. március 8-tól
Március 8. és április 19. között a hivatalban csak azok a köztisztviselők tartózkodhatnak, akinek a munkájához feltétlenül szükséges a személyes megjelenés, így különösen, akik a védekezésben részt vesznek. A személyes ügyfélfogadás szünetel. Iratok személyes átvételére nincs lehetőség. A portaszolgálat előtt elhelyezett dobozba kizárólag az anyakönyvi ügyekkel és a szociális támogatásokkal kapcsolatos iratokat lehet leadni, illetve onnan ezekkel az ügyekkel kapcsolatban lehet nyomtatványokat elvinni. Az ilyen formában leadott iratok 3 napra karanténba kerülnek, az ügyintézési határidők csak ezután indulnak el. Minden más ügyben az ügyintézés kizárólag postai vagy elektronikus út igénybevételével folyik. Amennyiben az ügyintézéssel kapcsolatban kérdése van, munkatársaink telefonon is elérhetők az alábbi telefonszámokon. Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét a rendkívüli időszakban várhatóan megnövekedő terhek miatt!
A Polgármesteri Hivatal postacíme: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Az elektronikus ügyintézésről itt talál részletes információt: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
Ha önkormányzati támogatást igényelne online, erről itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online
A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek , de a járványhelyzetre tekintettel kérjük, hogy ha ügyet intézne, akkor munkatársainkat az alábbi elérhetőségeken keresse:
Anyakönyvi Iroda
Általános tájékoztatás: 061/459-2176 és anyakonyv@jozsefvaros.hu
Mató Klaudia: 0620/236-8007
Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787
Anyakönyvi ügyben az alábbi iratokat lehet leadni a Polgármesteri Hivatal Támpontján munkanapokon 8-11-ig:
- az újszülött bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átvétele a szülészeti klinikáktól és otthon szülés esetén a bejelentő szülőtől,
- a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új haláleset bejelentéséről szóló iratanyag átvétele a temetkezési szolgáltatóktól, illetve hozzátartozóktól
Minden más beadvány, kérelem átvétele és az ügyfélfogadás szünetel.
Családtámogatási Iroda
Általános tájékoztatás: Nagy Ibolya - 061/459-2277, 0620/539-0533
Ha Ön támogatási kérelmet szeretne leadni, akkor kérjük, hogy elsősorban a fenti telefonszámokat vagy az önkormányzat zöld számát hívja,, hogy tájékoztathassuk az aktuális eljárásrendről.
A támogatás iránti kérelmeket a portaszolgálat előtt elhelyezett, erre szolgáló dobozba lehet leadni (borítékot biztosítunk). Kérelem nyomtatványt szintén innen lehet elvinni, de a kérelmeket nem lehet a helyszínen kitölteni. A kérelmek kitöltésével kapcsolatban kérjük, hogy mindig a fenti telefonszámokat hívja, mert a portaszolgálta nem tud segíteni a kitöltésben.
Kérelmet leadni és nyomtatványt elvinni az alábbi időpontokban lehet:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30
Ha szociális ügyben van szüksége segítségre, akkor hívja telefonon a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Család- és Gyermekvédelmi Szolgálatát: 061-333-0582, 06-20-426-7257 vagy írjon emailt az info@jszszgyk.hu címre.
Adóügyi Iroda
Szigetiné H. Katalin - 061/459-2134, 0620/377-6854
Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás: Kovács Ádám György - 0620/377-6890
Speciális és egyedi adóügyek: Bartha Tiborné - 0620/246-0945
Kerületgazdálkodási Iroda
dr. Győry Tímea: 06/20-449-3332
Hatósági Ügyosztály
Dr. Kóródi Éva: 0620/283-6755
Igazgatási Iroda
Tóth Csaba: 0620/393-5598
Bednár János: 0670/907-5862
Közterület-használattal kapcsolatos kérdésekben:
Gyuricza Ramóna 0620/261-9981
Városépítészeti Iroda:
települeskep@jozsefvaros.hu, foepitesz@jozsefvaros.hu
Közterület-felügyelet
zöld szám:
0680/204618
Humankapcsolati iroda
Pokornyi Viktória: 0620/277-4993
Közösségi Részvételi Iroda
Horváth Judit 0620/443-6144
Polgármesteri Kabinet:
polgarmester@jozsefvaros.hu
Bartók Júlia: 0620/624-3634
Vidák Anna: 0620/373-9454
Balogh-Nyeső Boglárka: 0620/363-2548
Tóth Fanni: 0620/288-3508
Személyügyi Iroda
Mlinárcsek Attiláné: 0620/407-9094