Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil
KERESÉS

Gépjárműadó behajtás, adóellenőrzés

Gépjárműadó behajtás:

A végrehajtási eljárás alapját a gépjárműadót előíró jogerős és végrehajtható határozat képezi. (Az adózók az adófolyószámlájuk egyenlegéről évente egyszer értesítést kapnak tájékoztató jelleggel.)

Végrehajtható a jogerős határozat, ha az abban megjelölt fizetési kötelezettség esedékességi időpontja eltelt.

A végrehajtási eljárás a végrehajtási cselekmény foganatosításával indul, azt megelőzően fizetési felszólítást az adóhatóságnak nem kell küldenie.

Végrehajtási cselekmények:

·         munkabérből, nyugdíjból, egyéb letiltható jövedelemből történő letiltás

·         hatósági átutalási megbízás (inkasszó)

·         ingó és ingatlan foglalás

·         más adónemben fennálló túlfizetés átvezetése.

A végrehajtási eljárás során az önkormányzati adóhatóság önálló bírósági végrehajtó és az állami adóhatóság (NAV) útján is eljárhat.

A végrehajtás költségei az adózót terhelik.

A végrehajtási eljárást szünetelteti, ha az ügyfél részletfizetésre, fizetési halasztásra, vagy adómérséklésre irányuló kérelmet terjeszt elő az adóhatóságnál. Amennyiben a kérelemre született döntésben foglaltakat az adózó nem teljesíti, a végrehajtási eljárás folytatódik, és az ismételt méltányossági kérelem már nem szünetelteti a végrehajtási eljárást.

Adóellenőrzés:

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben (továbbiakban: Art.) meghatározottak szerint az adóellenőrzés célja az adótörvényekben és más jogszabályokban előírt kötelezettségek teljesítésének vagy megsértésének megállapítása.

Az adóellenőrzés jegyzőkönyvvel zárul. Amennyiben az ellenőrzés jogsértést tár fel, az ellenőrzést minden esetben hatósági eljárás (határozat) követi.

Az ellenőrzést követő hatósági eljárás során az alábbi jogkövetkezmények állapíthatóak meg:

-          adóhiány

-          adóbírság

-          mulasztási bírság

Adóbírság megállapítása esetén késedelmi pótlék felszámításnak is helye van, mely az esedékesség időpontjától az ellenőrzésről felvett jegyzőkönyv keltéig, de legfeljebb 3 évre számítható fel.

Amennyiben az ellenőrzés nem tárt fel jogsértést, csak akkor kerül sor hatósági eljárásra, ha bevallások utólagos ellenőrzést folytatott le az adóhatóság.

A bevallások utólagos ellenőrzése a vizsgált időszak tekintetében lezárt időszakot eredményez, annak megkezdését követőn az adózónak már nincs lehetősége bevallását/bejelentését módosítani.

 

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. szeptember 18-tól

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

A Polgármesteri Hivatalban lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az általános ügyfélfogadási rend alapján az alábbiak szerint:

  • Hétfőn: 13:30-18:00
  • Szerdán: 08:15-16.30
  • Pénteken: 08:15-11:30

Az Őrszolgálat a Polgármesteri Hivatal épületébe csak azon ügyfelek belépését engedélyezi, akikről az érintett szervezeti egységtől legkésőbb a tárgynapot megelőző munkanapon írásban tájékoztatást kapott.

Az ügyfelek a hivatalba történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik.
37,5 Celsius fok feletti testhőmérsékletet esetén az ügyfél nem léphet be a hivatal helyiségeibe.

A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, használata az ügyfelek részére kötelező. Az ügyfél a Polgármesteri Hivatalba történő belépésekor köteles orrot és szájat együttesen takaró maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja.


A fentiek betartását az Őrszolgálat folyamatosan ellenőrzi, elmaradásukkor a belépést megtagadja!


A Közterület- felügyeleti Ügyosztály ügyfélfogadási rendje:

  • Hétköznapokon:08.00-16.00

Személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor.

Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak.

Amennyiben az ügyfél nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység segítsége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a hivatalban közvetlenül a Baross utcai bejáratnál elhelyezett „egyablakos" Támpont Információs Szolgálat biztosítja a szükséges információkat. Az ügyfelek a beadványaikat személyesen a továbbiakban a Támponton található és erre kijelölt helyen helyezhetik el.


Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8:15-11:00 óráig a Hivatal főépületének fszt. 5. sz. irodájában személyesen az alábbi ügyben érkező ügyfeleket:

  • az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.


A Családtámogatási Irodán (1082 Budapest Baross u. 66-68.)

Telefon: 459-2277

Az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

A Családtámogatási Iroda ügyfélfogadása munkanapokon:

  • Hétfőn: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Szerdán: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Pénteken: 9:00 – 11:00

Az ügyfélváróban egyszerre maximum 15 fő tartózkodhat. Az ügyfelek fogadásának sorrendjéről az Irodavezető sorszámos rendszerrel köteles gondoskodni.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

További információ:

jozsefvaros.hu
facebook.com/jozsefvaros.hu - 06-1-459-2100
06-80-277-256 (ingyenesen hívható zöld szám)

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben