Józsefváros újjáépül, Idősbarát Önkormányzat, Családbarát Önkormányzat
KERESÉS

Gépjárműadó behajtás, adóellenőrzés

Gépjárműadó behajtás:

A végrehajtási eljárás alapját a gépjárműadót előíró jogerős és végrehajtható határozat képezi. (Az adózók az adófolyószámlájuk egyenlegéről évente egyszer értesítést kapnak tájékoztató jelleggel.)

Végrehajtható a jogerős határozat, ha az abban megjelölt fizetési kötelezettség esedékességi időpontja eltelt.

A végrehajtási eljárás a végrehajtási cselekmény foganatosításával indul, azt megelőzően fizetési felszólítást az adóhatóságnak nem kell küldenie.

Végrehajtási cselekmények:

·         munkabérből, nyugdíjból, egyéb letiltható jövedelemből történő letiltás

·         hatósági átutalási megbízás (inkasszó)

·         ingó és ingatlan foglalás

·         más adónemben fennálló túlfizetés átvezetése.

A végrehajtási eljárás során az önkormányzati adóhatóság önálló bírósági végrehajtó és az állami adóhatóság (NAV) útján is eljárhat.

A végrehajtás költségei az adózót terhelik.

A végrehajtási eljárást szünetelteti, ha az ügyfél részletfizetésre, fizetési halasztásra, vagy adómérséklésre irányuló kérelmet terjeszt elő az adóhatóságnál. Amennyiben a kérelemre született döntésben foglaltakat az adózó nem teljesíti, a végrehajtási eljárás folytatódik, és az ismételt méltányossági kérelem már nem szünetelteti a végrehajtási eljárást.

Adóellenőrzés:

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben (továbbiakban: Art.) meghatározottak szerint az adóellenőrzés célja az adótörvényekben és más jogszabályokban előírt kötelezettségek teljesítésének vagy megsértésének megállapítása.

Az adóellenőrzés jegyzőkönyvvel zárul. Amennyiben az ellenőrzés jogsértést tár fel, az ellenőrzést minden esetben hatósági eljárás (határozat) követi.

Az ellenőrzést követő hatósági eljárás során az alábbi jogkövetkezmények állapíthatóak meg:

-          adóhiány

-          adóbírság

-          mulasztási bírság

Adóbírság megállapítása esetén késedelmi pótlék felszámításnak is helye van, mely az esedékesség időpontjától az ellenőrzésről felvett jegyzőkönyv keltéig, de legfeljebb 3 évre számítható fel.

Amennyiben az ellenőrzés nem tárt fel jogsértést, csak akkor kerül sor hatósági eljárásra, ha bevallások utólagos ellenőrzést folytatott le az adóhatóság.

A bevallások utólagos ellenőrzése a vizsgált időszak tekintetében lezárt időszakot eredményez, annak megkezdését követőn az adózónak már nincs lehetősége bevallását/bejelentését módosítani.

 

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
irodavezető 459-2515
ügyintéző 459-2513
vissza fel

Ügyfélfogadási rend

06-1-459-2100
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Hétfő 13.30-18.00
Kedd nincs
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök nincs
Péntek 8.15-11.30

Anyakönyvi Iroda

06-1-459-2265
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Hétfő *8.15-18.00 13.30-18.00
Kedd *8.15-16.00
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök *8.15-16.00
Péntek 8.15-11.30

* haláleset, valamint egészségügyi intézményen kívül történt születés hozzátartozó által történő bejelentése

Az utolsó sorszám - a napi ügyfélforgalomtól függően - legkésőbb az ügyfélfogadási idő vége előtt fél órával kerül kiadásra.

Az alábbi anyakönyvi ügyek intézése előzetes bejelentkezés és időpont egyeztetés alapján történik:

  • házassági névviseléssel, névváltoztatással,
  • születési családi és/vagy utónév módosításával,
  • megkülönböztető betűjellel, névkorrekcióval,
  • hazai anyakönyvezés iránti kérelemmel kapcsolatos anyakönyvi ügyek intézése,
  • házasságkötési szándék bejelentéséről szóló jegyzőkönyv felvétele,
  • bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló jegyzőkönyv felvétele,
  • születendő gyermekre tett teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele.

  • Fent részletezett anyakönyvi ügyek intézése - a házasságkötési szándék bejelentésének és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének kivételével - nincs az anyakönyvi esemény helyéhez, illetve lakóhelyhez kötve, az ez irányú kérelmeket bármely település képviselő-testület hivatalának anyakönyvvezetőjénél elő lehet terjeszteni.

  • Előzetes időpont egyeztetése hivatali időben a 459-2176 telefonszámon lehetséges.

Ügyfeleink kényelme érdekében az anyakönyvi okirattal igazolni kívánt adatok elektronikus anyakönyvben történő rögzítése, az anyakönyvi esemény és a kérelmező azonosításához szükséges adatok anyakonyv@jozsefvaros.hu e-mail címre történő megküldésével is kérelmezhető annak érdekében, hogy a kivonat másolatok kiállítása a kérelmező lakó, vagy tartózkodási helye szerint legközelebb eső település képviselő-testület hivatalának anyakönyvvezetőjénél történhessen meg.

Családtámogatási Iroda

06-1-459-2277
1082 Budapest, Baross u. 66-68.
Hétfő 13.30-18.00
Kedd nincs
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök nincs
Péntek 8.15-11.30

Kapcsolatok