Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil English
KERESÉS

Gépjárműadó behajtás, adóellenőrzés

Gépjárműadó behajtás:

A végrehajtási eljárás alapját a gépjárműadót előíró jogerős és végrehajtható határozat képezi. (Az adózók az adófolyószámlájuk egyenlegéről évente egyszer értesítést kapnak tájékoztató jelleggel.)

Végrehajtható a jogerős határozat, ha az abban megjelölt fizetési kötelezettség esedékességi időpontja eltelt.

A végrehajtási eljárás a végrehajtási cselekmény foganatosításával indul, azt megelőzően fizetési felszólítást az adóhatóságnak nem kell küldenie.

Végrehajtási cselekmények:

·         munkabérből, nyugdíjból, egyéb letiltható jövedelemből történő letiltás

·         hatósági átutalási megbízás (inkasszó)

·         ingó és ingatlan foglalás

·         más adónemben fennálló túlfizetés átvezetése.

A végrehajtási eljárás során az önkormányzati adóhatóság önálló bírósági végrehajtó és az állami adóhatóság (NAV) útján is eljárhat.

A végrehajtás költségei az adózót terhelik.

A végrehajtási eljárást szünetelteti, ha az ügyfél részletfizetésre, fizetési halasztásra, vagy adómérséklésre irányuló kérelmet terjeszt elő az adóhatóságnál. Amennyiben a kérelemre született döntésben foglaltakat az adózó nem teljesíti, a végrehajtási eljárás folytatódik, és az ismételt méltányossági kérelem már nem szünetelteti a végrehajtási eljárást.

Adóellenőrzés:

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben (továbbiakban: Art.) meghatározottak szerint az adóellenőrzés célja az adótörvényekben és más jogszabályokban előírt kötelezettségek teljesítésének vagy megsértésének megállapítása.

Az adóellenőrzés jegyzőkönyvvel zárul. Amennyiben az ellenőrzés jogsértést tár fel, az ellenőrzést minden esetben hatósági eljárás (határozat) követi.

Az ellenőrzést követő hatósági eljárás során az alábbi jogkövetkezmények állapíthatóak meg:

-          adóhiány

-          adóbírság

-          mulasztási bírság

Adóbírság megállapítása esetén késedelmi pótlék felszámításnak is helye van, mely az esedékesség időpontjától az ellenőrzésről felvett jegyzőkönyv keltéig, de legfeljebb 3 évre számítható fel.

Amennyiben az ellenőrzés nem tárt fel jogsértést, csak akkor kerül sor hatósági eljárásra, ha bevallások utólagos ellenőrzést folytatott le az adóhatóság.

A bevallások utólagos ellenőrzése a vizsgált időszak tekintetében lezárt időszakot eredményez, annak megkezdését követőn az adózónak már nincs lehetősége bevallását/bejelentését módosítani.

 

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66

Online időpontfoglalás anyakönyvi ügyekben: https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, vigyázzon magára és másokra!

A Polgármesteri Hivatal bejáratánál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelynek használata az ügyfelek részére javasolt. Az ügyfeleknek a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt ajánlott maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, azt részére a Hivatal az Őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja.


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben