Elindult a házak kiválasztása a Lakótér programban
A Lakótér az önkormányzati bérlők közösségi tere.
A közösségi tér egy olyan helyszín,
ahol emberek találkozhatnak, és beszélgethetnek.
A Lakótér címe: Kálvária tér 21.

A Lakótér a Fővárosi Szolidaritási Alap támogatásával jött létre.
A Fővárosi Szolidaritási Alap egy pályázati lehetőség,
amire budapesti önkormányzatok,
és civil szervezetek jelentkezhetnek.
A Fővárosi Szolidaritási Alap pénzt ad a jelentkezőknek.
A pénzt szociális problémák kezelésére lehet felhasználni.
A Lakótér a Közösségi Részvételi Iroda része.
A Közösségi Részvételi Iroda a Józsefvárosi Önkormányzathoz tartozik.
A Közösségi Részvételi Iroda feladata a helyi közösségek megerősítése.
A Közösségi Részvételi Iroda célja a lakók bevonása a döntésekbe.

A Lakótérben közösségszervezők dolgoznak,
akik jól ismerik a helyieket.
A Lakótér célja,
hogy minél több önkormányzati bérlakásban lakót megszólítson.
Kezdetben 11 ház lakóközössége vesz részt a programban.
A résztvevő házak kiválasztása elindult.
Többféle ház kerül be a programba.
A többféle azt jelenti,
hogy a házak jellemzői eltérnek.
Például az egyik házban sok lakó van,
a másikban kevés lakó van.
Az egyik házban sok probléma van,
a másikban kevesebb.
Az egyik házban van olyan tér,
ahol összegyűlnek a lakók.
A másikban nincs közös tér.

A közösségszervezők kopogtatnak a bérlőknél.
A kopogtatás azt jelenti,
hogy a közösségszervezők elmennek a bérlők lakásaihoz,
és ott kezdeményeznek beszélgetést.
A közösségszervezőkkel arról lehet beszélni,
hogy milyen az élet a házban.
A közösségszervezőknek el lehet mondani,
ha valami problémánk van.

Ha nálad is kopogtatnak a Lakótér munkatársai,
akkor szabadon dönthetsz arról,
hogy szeretnél beszélgetni vagy nem.

Ha senki nem mesél a házban tapasztaltakról,
akkor a közösségszervezők nem tudnak segíteni.
A beszélgetés alapján dől el,
hogy melyik házat fogják beválasztani a programba.
Felmerülő kérdés esetén a lakoter@jozsefvaros.hu emailre írhatsz levelet.
Vagy személyesen a Közösségi Részvételi Irodában érdeklődhetsz.
Közösségi Részvételi Iroda címe: Baross utca 63-67.
A Lakótér megnyitása 2025 tavaszán lesz.
