Elkészültek az akadálymentes járdák
Egy éve kezdődött a járdák akadálymentesítése.
A járdák akadálymentesítése azt jelenti,
hogy a járdákat úgy alakítják át,
hogy mindenki könnyen tudjon közlekedni rajtuk.
16 darab járdát akadálymentesítettek Józsefvárosban.
A járdák átalakításánák a célja,
hogy mindenki önállóan tudjon közlekedni.
A járdák átalakításával az emberek biztonságosan tudnak közlekedni.
A járdák átalakításával az emberek gyorsabban elérik az úti céljukat.
Az akadálymentesítés formái
A járdákra taktilis jelzések kerültek.
A taktilis jelzések segítik a gyengénlátók közlekedését.
A taktilis jelzés olyan útburkolat,
ami lábbal érzékelhető.
Ez az eltérő útburkolat figyelmeztet arra például,
hogy útkereszteződés következik.

A járdák széleit lesüllyesztették.
Ez azt jelenti,
hogy a járdák vége egy szintben van az úttal.
A lesüllyesztett járda végein könnyebben lehet tolni például
a kerekesszéket,
a babakocsit,
a rollátort.

A fogyatékos emberek egyenlő esélyeit törvény írja elő.
Ez azt jelenti, hogy a fogyatékos embereknek ugyanolyan joguk van, mint másnak.
Például joguk van arra,
hogy önállóan eljussanak akárhová.
Az akadálymentesítéssel a fogyatékos emberek önállóan tudnak közlekedni.
A Józsefvárosi Önkormányzat figyel ennek a törvénynek a betartására.
A járdák átalakítása 59 930 370 forintba került.
Az átalakított csomópontok:
- Puskin utca–Rákóczi út
- Rákóczi út–Puskin utca
- Fiumei út–Festetics György utca
- Múzem utca–Szentkirályi utca
- Stáhly utca–Vas utca
- Vásár utca–Víg utca
- Szűz utca–Baross utca
- Leonardo da Vinci utca–Brunszvik tér sarok
- Brunszvik tér–Hock János utca
- Leonardo da Vinci utca–Brunszvik tér
- Leonardo da Vinci szervízút
- Delej utca–Elnök utca
- Elnök utca–Delej utca
- Orczy tér buszvégállomás és zebra
- Puskin utca–Trefort utca
Az önkormányzat munkatársai köszönik a lakók türelmét.
A kérdésekkel a Városépítészeti Iroda munkatársait keresheted.
Városépítészeti Iroda telefonszáma: +36 1 459 2157
Személyesen az Önkormányzatban találod meg a Városépítészeti Irodát.
Józsefvárosi Önkormányzat címe: Baross utca 63-67.
A földszinti ügyfélszolgálaton segítenek eligazodni.

