A fenntartónak be kell jelentenie, ha bevásárlóközpontot szeretne üzemeltetni.
Rövid leírás
A fenntartónak a bevásárlóközpont üzemeltetésre irányuló bejelentést kell tennie.
Ügyintézés folyamata
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerint nyújthatják be az ügyfelek kérelmeiket/beadványaikat. Természetes személy esetén személyesen (1082 Budapest, Baross u. 63-67. II. emelet 210.), postai úton (1082 Budapest, Baross u. 63-67.) és elektronikus úton. Cégek esetén csak cégkapun keresztül.
A Kormány kereskedelmi hatóságként, a szolgáltatás felügyeletét ellátó hatóságként a bevásárlóközpont helye szerinti települési, Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzőjét, a Fővárosi Önkormányzat által közvetlenül igazgatott terület tekintetében a fővárosi főjegyzőt jelöli ki.
Az egyidejűleg 300 főnél nagyobb befogadó képességű bevásárlóközpont esetében, amennyiben az egyidejűleg résztvevők létszáma az 1000 főt várhatóan meghaladja, a bevásárlóközpont üzemeltetője köteles az emberek életét, egészségét és környezetét, anyagi értékeit súlyosan veszélyeztető vagy károsító esemény bekövetkeztére vonatkozó biztonsági tervet készíteni.
A biztonsági terv tartalmazza:
- a) a vásár, piac, bevásárlóközpont helyszínének baleset, elemi csapás, közveszéllyel fenyegetés, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési tervét;
- b) szabadtéri vásár, piac esetén az időjárás változásának folyamatos nyomon követésének kötelezettségét.
A fenntartó bejelentésében foglaltak szerint a jegyző a bevásárlóközpontot nyilvántartásba veszi.
A nyilvántartás – a természetes személyazonosító, valamint a lakcím-azonosító adatokat kivéve – közhiteles hatósági nyilvántartásnak minősül.
A jegyző a bejelentés másolatát a nyilvántartásba vételt követően a nyilvántartási számmal együtt megküldi:
- a) a fogyasztóvédelmi hatóságnak,
- b) a munkavédelmi hatóságnak,
- c) az illetékes rendőrkapitányságnak.
A bevásárlóközpont fenntartója a bejelentésben szereplő adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek.
A jegyző a bejelentett adatok változásának a nyilvántartásba történő bejegyzéséről haladéktalanul tájékoztatja a fent megjelölt hatóságoknak.
Bejelentéshez csatolandó iratok
- cégkivonat vagy végzés (3 hónapnál nem régebbi)
- Vállalkozó nyilvántartási száma (statisztikai számjelről szóló igazolás)
- aláírási címpéldány
- helyiség használat jogcímét igazoló okirat (bérleti szerződés, tulajdonosi nyilatkozat,
- közös tulajdon esetén a tulajdonostárs/haszonélvező hozzájárulása)
- méretarányos helyszínrajz vevőforgalmi és árubeszállítási, -feltöltési útvonalak kijelölésével
Határidők és díjak
Határidő: Ákr szerinti sommás eljárás (8 nap).
Díjak: A bejelentés illetékmentes.
Elektronikus ügyintézés
Az ügyintézés elektronikusan Epapíron keresztül: https://epapir.gov.hu/ vagy az E-Önkormányzat portálon a https://ohp-20.asp.lgov.hu segítségével lehetséges.
Az E-Önkormányzat portálon így éri el az űrlapot: Ágazat: Ipar-kereskedelem – vásár, piac, bevásárlóközpont.
Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/