Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil Üdültetés English
KERESÉS

Bizottságok

Aktív bizottságok

Költségvetési és Pénzügyi Bizottság

Név Feladatkör
Sátly Balázselnök
Stettner Istvánalelnök
Egry Attilaalelnök
Dr. Juharos Róberttag
Veres Gábortag
Kiss Csillanem képviselő tag
Németh Dersnem képviselő tag
Pataki Gergelynem képviselő tag

Bizottsági ülések

2021. év Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülései
2020. év Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülései
2020. október 26 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. október 5 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. szeptember 21 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. augusztus 31 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. augusztus 10 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 13 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 2 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. június 22 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. február 24 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. február 20 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. január 27 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. év Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülései
2019. december 16 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. november 25 - Költségvetési és Pénzügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv

1. A Költségvetési és Pénzügyi Bizottság feladat- és hatásköre különösen:

1.1.         Dönt
1.1.1.   közbeszerzési ügyekben az eljárás megindításáról, eredmény megállapításáról, beszerzési ügyekben az eredmény megállapításáról, bármely önkormányzati szerződés megkötéséről, módosításáról, megszüntetéséről, ide nem értve a polgármesteri és a kizárólagos képviselő-testületi hatáskört, kivéve továbbá a Józsefvárosban működő önszerveződő közösségek, továbbá művészek és sportolók pályázati támogatásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott Józsefvárosban működő önszerveződő közösségek, művészek és sportolók pályázati támogatásához kapcsolódó szerződések módosítását;
1.1.2.   a testvérvárosi, partnervárosi kapcsolattartással összefüggésben a polgármester külföldi utazásáról, a napidíjáról;
1.1.3.   a Józsefváros Kártyával összefüggő, önkormányzati döntést igénylő ügyekben, az átruházható képviselő-testületi hatáskörökben;
1.1.4.   az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek befektetéséről (államilag garantált értékpapír vásárlása, beváltása), vagy lekötéséről (pénzeszközök betétként való elhelyezése és visszavonása) maximum egyedi 500 millió Ft feletti értékben a 20. § (5)-(6) bekezdésében foglalt szabályok betartásával. A pénzeszközök betétként történő lekötése esetén a fizetési számlát vezető hitelintézeten kívül még további, legalább négy hitelintézet ajánlata alapján dönt. Az ajánlatokat a befektetés értéknapjának és futamidejének megjelölésével kell bekérni. A befektetések és betétként történő lekötések jogszerűségét a jegyző és az átmenetileg szabad pénzeszköz befektetését vagy leköthetőségét a gazdasági vezető jogosult vizsgálni;
1.1.5.   az Önkormányzat behajthatatlannak nem minősülő követeléséről való részben vagy egészben történő – lemondásról és a költségvetési szervet megillető követelésről való lemondáshoz való előzetes hozzájárulásról 20 millió Ft egyedi értékhatárig.

1.2.       Véleményezi
1.2.1.   a helyi adókra vonatkozó önkormányzati rendelet-tervezeteket, kialakítja az adópolitikai irányelveket a kizárólagos képviselő-testületi hatáskörök kivételével;
1.2.2.   az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.

1.3.       Javaslatot tesz
1.3.1.   az Önkormányzat tulajdonában lévő értékpapírok és más gazdasági érdekeltségek kezelésére;
1.3.2.   a meghatározott célon felüli bevételi többlet felhasználására;
1.3.3.   a polgármester és az alpolgármesterek jutalmazására és annak mértékére;
1.3.4.   hitelek felvételére, egyéb banki ügyletekre, véleményezi az ezzel kapcsolatos kezdeményezéseket.

1.4.       Egyéb
1.4.1.   évközben figyelemmel kíséri a gazdálkodás menetét, szükség szerint javaslatot tesz a költségvetés módosítására, illetve költségvetési gazdálkodásra vonatkozó intézkedéseket kezdeményez;
1.4.2.   közreműködik az Önkormányzat éves költségvetésének tervezésében;
1.4.3.   figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés-, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;
1.4.4.   vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;
1.4.5.   ellátja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatainak nyilvántartásával, kezelésével és őrzésével, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásával összefüggő feladatokat;
1.4.6.   kivizsgálja a képviselői összeférhetetlenségi ügyeket és eredményéről jelentést tesz a Képviselő-testületnek.
 

Beszámoló a bizottság 2020-as tevékenységéről >>>

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2021. március 8-tól

Március 8. és május 23. között a hivatalban csak azok a köztisztviselők tartózkodhatnak, akinek a munkájához feltétlenül szükséges a személyes megjelenés, így különösen, akik a védekezésben részt vesznek. A személyes ügyfélfogadás szünetel. Iratok személyes átvételére nincs lehetőség. A portaszolgálat előtt elhelyezett dobozba kizárólag az anyakönyvi ügyekkel és a szociális támogatásokkal kapcsolatos iratokat lehet leadni, illetve onnan ezekkel az ügyekkel kapcsolatban lehet nyomtatványokat elvinni. Az ilyen formában leadott iratok 3 napra karanténba kerülnek, az ügyintézési határidők csak ezután indulnak el. Minden más ügyben az ügyintézés kizárólag postai vagy elektronikus út igénybevételével folyik. Amennyiben az ügyintézéssel kapcsolatban kérdése van, munkatársaink telefonon is elérhetők az alábbi telefonszámokon. Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét a rendkívüli időszakban várhatóan megnövekedő terhek miatt!


A Polgármesteri Hivatal postacíme: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.

A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256


Az elektronikus ügyintézésről itt talál részletes információt: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


Ha önkormányzati támogatást igényelne online, erről itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online


A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek , de a járványhelyzetre tekintettel kérjük, hogy ha ügyet intézne, akkor munkatársainkat az alábbi elérhetőségeken keresse:


Anyakönyvi Iroda


Általános tájékoztatás: 061/459-2176 és anyakonyv@jozsefvaros.hu

Mató Klaudia: 0620/236-8007

Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787


Anyakönyvi ügyben az alábbi iratokat lehet leadni a Polgármesteri Hivatal Támpontján munkanapokon 8-11-ig:

  • az újszülött bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átvétele a szülészeti klinikáktól és otthon szülés esetén a bejelentő szülőtől,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új haláleset bejelentéséről szóló iratanyag átvétele a temetkezési szolgáltatóktól, illetve hozzátartozóktól

Minden más beadvány, kérelem átvétele és az ügyfélfogadás szünetel.


Családtámogatási Iroda

Általános tájékoztatás: Nagy Ibolya - 061/459-2277, 0620/539-0533


Ha Ön támogatási kérelmet szeretne leadni, akkor kérjük, hogy elsősorban a fenti telefonszámokat vagy az önkormányzat zöld számát hívja,, hogy tájékoztathassuk az aktuális eljárásrendről.

A támogatás iránti kérelmeket a portaszolgálat előtt elhelyezett, erre szolgáló dobozba lehet leadni (borítékot biztosítunk). Kérelem nyomtatványt szintén innen lehet elvinni, de a kérelmeket nem lehet a helyszínen kitölteni. A kérelmek kitöltésével kapcsolatban kérjük, hogy mindig a fenti telefonszámokat hívja, mert a portaszolgálta nem tud segíteni a kitöltésben.


Kérelmet leadni és nyomtatványt elvinni az alábbi időpontokban lehet:

Hétfő 8:00-18:00

Kedd 8:00-16:00

Szerda 8:00-16.30

Csütörtök 8:00-16:00

Péntek 8:00-13.30


Ha szociális ügyben van szüksége segítségre, akkor hívja telefonon a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Család- és Gyermekvédelmi Szolgálatát: 061-333-0582, 06-20-426-7257 vagy írjon emailt az info@jszszgyk.hu címre.


Adóügyi Iroda

Szigetiné H. Katalin - 061/459-2134, 0620/377-6854

Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás: Kovács Ádám György - 0620/377-6890

Speciális és egyedi adóügyek: Bartha Tiborné - 0620/246-0945


Kerületgazdálkodási Iroda

dr. Győry Tímea: 06/20-449-3332


Hatósági Ügyosztály

Dr. Kóródi Éva: 0620/283-6755


Igazgatási Iroda

Tóth Csaba: 0620/393-5598

Bednár János: 0670/907-5862

Közterület-használattal kapcsolatos kérdésekben:
Gyuricza Ramóna 0620/261-9981


Városépítészeti Iroda:
települeskep@jozsefvaros.hu, foepitesz@jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet zöld szám:
0680/204618


Humankapcsolati iroda

Pokornyi Viktória: 0620/277-4993


Közösségi Részvételi Iroda

Horváth Judit 0620/443-6144


Polgármesteri Kabinet:
polgarmester@jozsefvaros.hu

Bartók Júlia: 0620/624-3634

Vidák Anna: 0620/373-9454

Balogh-Nyeső Boglárka: 0620/363-2548

Tóth Fanni: 0620/288-3508


Személyügyi Iroda

Mlinárcsek Attiláné: 0620/407-9094


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben