Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil English
KERESÉS

Bizottságok

Aktív bizottságok

Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság

Név Feladatkör
Hermann Györgyelnök
Sántha Péternéalelnök
Czeglédy Ádámalelnök
Könczöl Dávidtag
Egry Attilatag
Bálint Gergelynem képviselő tag
dr. Weisz Gábor Miklósnem képviselő tag
Gosztonyi Gézanem képviselő tag
Molnár Zoltánnem képviselő tag

Bizottsági ülések

2021. év Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülései
2021. július 20 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2021. június 28 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. év Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülései
2020. október 27 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. október 20 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. október 13 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. szeptember 22 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. szeptember 8 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. augusztus 18 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 28 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 14 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 7 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. június 23 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. március 10 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. február 25 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. február 11 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. január 28 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. év Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülései
2019. december 17 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. november 26 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. november 19 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv

3. Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság feladat- és hatásköre különösen:

3.1.     Dönt
3.1.1.  a szociális és gyermekvédelmi intézmények házirendjét és szakmai programjának jóváhagyásáról;
3.1.2.  az Önkormányzat egészségügyi, szociális, gyermekvédelmi feladatok ellátása tárgykörbe tartozó szerződéses partner tevékenységéről szóló beszámolójának elfogadásáról;
3.1.3.  azonnali intézkedést igénylő rendkívüli élethelyzet esetén, méltányosságból, egyedi mérlegelés alapján a szociális, jövedelmi és vagyoni feltételek, valamint a bérlet létesítését kizáró ok vizsgálata nélkül – pályázaton kívül, évente legfeljebb 12 lakás mértékéig – szociális alapú lakbér megállapítása mellett bérleti jogviszony létesítéséről;
3.1.4.  a kerületi kábítószer-ellenes programok költségvetésben biztosított előirányzatának felhasználásáról.

3.2.   Véleményezi
3.2.1.  a kerület egészségügyének valamennyi szakterületét érintő kérdését;
3.2.2.  a Képviselő-testület munkáltatói (személyi) döntéseivel összefüggő előterjesztéseket előzetesen a szociális és egészségügyi intézmények vezetői tekintetében.

3.3.       Javaslatot tesz
3.3.1.   a helyi szociálpolitikai tervek kidolgozására, figyelemmel kíséri végrehajtásukat;
3.3.2.   szociális és gyermekvédelmi területen szolgáltatások (ellátási szerződések) megkötésére;
3.3.3.   különös méltányosságból a felmondási eljárás felfüggesztésére a szociális lakbérrel rendelkező együttműködő adós rendkívüli élethelyzetre tekintettel;
3.3.4.   a polgármesternek azon család vagy személy hátralékkezelési támogatásra való jogosultságáról, akik a pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdés a)-b), d)-i) pontjában foglaltaknak megfelelnek és a háztartásban az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350 %-át, egyedül élő esetén a 450%-át;
3.3.5.   a polgármesternek azon család vagy személy hátralékkezelési támogatásra való jogosultságáról, akik az adóssággal érintett lakásban jogcím nélküli használóként laknak és a  pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdésben foglaltaknak megfelelnek, azzal, hogy esetükben a hátralékkezelési szolgáltatásba bevonható adósságtípusok közül csak a lakbér, lakáshasználati díj  és kapcsolódó különszolgáltatási díjhátralék vonható be.

3.4.        Egyéb

3.4.1.   figyelemmel kíséri a család- és gyermekvédelmi törekvéseket, ajánlásokat dolgoz ki a hátrányos helyzetűek és veszélyeztetettek védelmére;
3.4.2.   kezdeményezi, szervezi és koordinálja a kerületben lévő valamennyi szociális és gyermekvédelmi tevékenységgel foglalkozó intézmény, társadalmi szervezet, vállalkozás, családsegítő és egészségügyi szolgáltatások együttműködését;
3.4.3.   kezdeményezheti az Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi szolgáltató kapacitásának az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló törvény végrehajtására kiadott kormányrendeletben meghatározott, más ellátási formába történő átcsoportosítását;
3.4.4.   kezdeményezheti – az ellátási forma megváltoztatása nélkül - az Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi szolgáltató kapacitásainak más, a szolgáltató finanszírozási szerződésében szereplő, illetve abban nem szereplő szakmákba – külön jogszabály szerinti mértékben – történő átcsoportosítását, azzal, hogy az egészségügyi szolgáltató rendelkezésére bocsátott kapacitásainak száma összességében nem változhat;
3.4.5.    ellátja az előkészítő bizottsági feladatokat az Önkormányzat által irányított egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek vezetésére kiírt pályázatok esetében;
3.4.6.    közreműködik a szociális ellátórendszer hatékony megszervezésében, a rendszer fejlesztésében;
3.4.7.    összehangolja a kerületi szociálpolitikai elképzeléseket a fővárosi koncepcióval és igényekkel;
3.4.8.    közreműködik a hajléktalanok ellátása érdekében a fővárosi és kerületi feladatok összehangolásában;
3.4.9.    ellenőrzi és felügyeli az Önkormányzat által irányított szociális és gyermekvédelmi költségvetési szervek tevékenységét;
3.4.10. közreműködik a szociális ellátásra vonatkozó igényfeltárásokban;
3.4.11. előmozdítja a tartós munkanélküliek ellátását, foglalkoztatását, valamint a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását;
3.4.12. összehangolja a kerületi önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó valamennyi egészségügyi ellátási forma, illetve szolgáltatás tevékenységét, azok tárgyi és személyi feltételeit, ezek ügyében véleményt nyilvánít, illetve ajánlásokat tesz, valamint figyelemmel kíséri és elősegíti az ellátást végző orvosok, szakdolgozók szakmai továbbképzését;
3.4.13. rendszeres kapcsolatot tart a főváros egészségügyi vezetésével, az egészségügyi ellátás kórházi hátterét biztosító intézményekkel, a Magyar Orvosi Kamara kerületi vezetőivel, illetve észrevételeiről tájékoztatja a kórházak vezetőit;
3.4.14. segíti az alkoholizmus, a drogfogyasztás és a dohányzás elleni küzdelmet;
3.4.15. ellátja az előkészítő bizottsági feladatokat az Önkormányzat által irányított egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek vezetésére kiírt pályázatok esetében;
3.4.16. támogatja és segíti a köznevelési intézmények gyermek- és ifjúságvédelmi munkáját;
3.4.17. munkája során együttműködik a gyermekvédelemmel foglalkozó szervekkel;
3.4.18. az ágazatban működő érdekképviseleti szervekkel kapcsolatot tart, illetve fontosabb döntések előtt kikéri a véleményüket.

Beszámoló a bizottság 2020-as tevékenységéről >>>
visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, vigyázzon magára és másokra!

A Polgármesteri Hivatal bejáratánál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelynek használata az ügyfelek részére javasolt. Az ügyfeleknek a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt ajánlott maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, azt részére a Hivatal az Őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja.


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben