Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil
KERESÉS

Bizottságok

Aktív bizottságok

Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság

Név Feladatkör
Hermann Györgyelnök
Sántha Péternéalelnök
Czeglédy Ádámalelnök
Balogh István Lajostag
Egry Attilatag
Bálint Gergelynem képviselő tag
Gosztonyi Gézanem képviselő tag
Molnár Zoltánnem képviselő tag
Szabó Gézanem képviselő tag

Bizottsági ülések

2020. év Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülései
2020. október 27 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. október 20 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. október 13 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. szeptember 22 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. szeptember 8 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. augusztus 18 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 28 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 14 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. július 7 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. június 23 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. március 10 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. február 25 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. február 11 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2020. január 28 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. év Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülései
2019. december 17 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. november 26 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv
2019. november 19 - Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság ülése
  • meghívó
  • napirend
  • határozat
  • jegyzőkönyv

Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottság feladat- és hatásköre különösen:

 

3.1.     Dönt

3.1.1.  a szociális és gyermekvédelmi intézmények házirendjét és szakmai programjának jóváhagyásáról;

3.1.2.  az Önkormányzat egészségügyi, szociális, gyermekvédelmi feladatok ellátása tárgykörbe tartozó szerződéses partner tevékenységéről szóló beszámolójának elfogadásáról;

3.1.3.  azonnali intézkedést igénylő rendkívüli élethelyzet esetén, méltányosságból, egyedi mérlegelés alapján a szociális, jövedelmi és vagyoni feltételek, valamint a bérlet létesítését kizáró ok vizsgálata nélkül – pályázaton kívül, évente legfeljebb 12 lakás mértékéig – szociális alapú lakbér megállapítása mellett bérleti jogviszony létesítéséről;

3.1.4.  a kerületi kábítószer-ellenes programok költségvetésben biztosított előirányzatának felhasználásáról.

 

3.2.   Véleményezi

3.2.1.  a kerület egészségügyének valamennyi szakterületét érintő kérdését;

3.2.2.  a Képviselő-testület munkáltatói (személyi) döntéseivel összefüggő előterjesztéseket előzetesen a szociális és egészségügyi intézmények vezetői tekintetében.

 

3.3.       Javaslatot tesz

 

3.3.1.   a helyi szociálpolitikai tervek kidolgozására, figyelemmel kíséri végrehajtásukat;

3.3.2.   szociális és gyermekvédelmi területen szolgáltatások (ellátási szerződések) megkötésére;

3.3.3.   különös méltányosságból a felmondási eljárás felfüggesztésére a szociális lakbérrel rendelkező együttműködő adós rendkívüli élethelyzetre tekintettel;

3.3.4.   a polgármesternek azon család vagy személy hátralékkezelési támogatásra való jogosultságáról, akik a pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdés a)-b), d)-i) pontjában foglaltaknak megfelelnek és a háztartásban az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350 %-át, egyedül élő esetén a 450%-át;

3.3.5.   a polgármesternek azon család vagy személy hátralékkezelési támogatásra való jogosultságáról, akik az adóssággal érintett lakásban jogcím nélküli használóként laknak és a  pénzbeli és természetbeni, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdésben foglaltaknak megfelelnek, azzal, hogy esetükben a hátralékkezelési szolgáltatásba bevonható adósságtípusok közül csak a lakbér, lakáshasználati díj  és kapcsolódó különszolgáltatási díjhátralék vonható be.

 

 

3.4.        Egyéb

 

3.4.1.   figyelemmel kíséri a család- és gyermekvédelmi törekvéseket, ajánlásokat dolgoz ki a hátrányos helyzetűek és veszélyeztetettek védelmére;

3.4.2.   kezdeményezi, szervezi és koordinálja a kerületben lévő valamennyi szociális és gyermekvédelmi tevékenységgel foglalkozó intézmény, társadalmi szervezet, vállalkozás, családsegítő és egészségügyi szolgáltatások együttműködését;

3.4.3.   kezdeményezheti az Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi szolgáltató kapacitásának az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló törvény végrehajtására kiadott kormányrendeletben meghatározott, más ellátási formába történő átcsoportosítását;

3.4.4.   kezdeményezheti – az ellátási forma megváltoztatása nélkül - az Önkormányzat fenntartásában működő egészségügyi szolgáltató kapacitásainak más, a szolgáltató finanszírozási szerződésében szereplő, illetve abban nem szereplő szakmákba – külön jogszabály szerinti mértékben – történő átcsoportosítását, azzal, hogy az egészségügyi szolgáltató rendelkezésére bocsátott kapacitásainak száma összességében nem változhat;

3.4.5.    ellátja az előkészítő bizottsági feladatokat az Önkormányzat által irányított egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek vezetésére kiírt pályázatok esetében;

3.4.6.    közreműködik a szociális ellátórendszer hatékony megszervezésében, a rendszer fejlesztésében;

3.4.7.    összehangolja a kerületi szociálpolitikai elképzeléseket a fővárosi koncepcióval és igényekkel;

3.4.8.    közreműködik a hajléktalanok ellátása érdekében a fővárosi és kerületi feladatok összehangolásában;

3.4.9.    ellenőrzi és felügyeli az Önkormányzat által irányított szociális és gyermekvédelmi költségvetési szervek tevékenységét;

3.4.10. közreműködik a szociális ellátásra vonatkozó igényfeltárásokban;

3.4.11. előmozdítja a tartós munkanélküliek ellátását, foglalkoztatását, valamint a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatását;

3.4.12. összehangolja a kerületi önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó valamennyi egészségügyi ellátási forma, illetve szolgáltatás tevékenységét, azok tárgyi és személyi feltételeit, ezek ügyében véleményt nyilvánít, illetve ajánlásokat tesz, valamint figyelemmel kíséri és elősegíti az ellátást végző orvosok, szakdolgozók szakmai továbbképzését;

3.4.13. rendszeres kapcsolatot tart a főváros egészségügyi vezetésével, az egészségügyi ellátás kórházi hátterét biztosító intézményekkel, a Magyar Orvosi Kamara kerületi vezetőivel, illetve észrevételeiről tájékoztatja a kórházak vezetőit;

3.4.14. segíti az alkoholizmus, a drogfogyasztás és a dohányzás elleni küzdelmet;

3.4.15. ellátja az előkészítő bizottsági feladatokat az Önkormányzat által irányított egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi feladatokat ellátó költségvetési szervek vezetésére kiírt pályázatok esetében;

3.4.16. támogatja és segíti a köznevelési intézmények gyermek- és ifjúságvédelmi munkáját;

3.4.17. munkája során együttműködik a gyermekvédelemmel foglalkozó szervekkel;

3.4.18. az ágazatban működő érdekképviseleti szervekkel kapcsolatot tart, illetve fontosabb döntések előtt kikéri a véleményüket.

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. szeptember 18-tól

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

A Polgármesteri Hivatalban lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az általános ügyfélfogadási rend alapján az alábbiak szerint:

  • Hétfőn: 13:30-18:00
  • Szerdán: 08:15-16.30
  • Pénteken: 08:15-11:30

Az Őrszolgálat a Polgármesteri Hivatal épületébe csak azon ügyfelek belépését engedélyezi, akikről az érintett szervezeti egységtől legkésőbb a tárgynapot megelőző munkanapon írásban tájékoztatást kapott.

Az ügyfelek a hivatalba történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik.
37,5 Celsius fok feletti testhőmérsékletet esetén az ügyfél nem léphet be a hivatal helyiségeibe.

A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, használata az ügyfelek részére kötelező. Az ügyfél a Polgármesteri Hivatalba történő belépésekor köteles orrot és szájat együttesen takaró maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja.


A fentiek betartását az Őrszolgálat folyamatosan ellenőrzi, elmaradásukkor a belépést megtagadja!


A Közterület- felügyeleti Ügyosztály ügyfélfogadási rendje:

  • Hétköznapokon:08.00-16.00

Személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor.

Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak.

Amennyiben az ügyfél nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység segítsége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a hivatalban közvetlenül a Baross utcai bejáratnál elhelyezett „egyablakos" Támpont Információs Szolgálat biztosítja a szükséges információkat. Az ügyfelek a beadványaikat személyesen a továbbiakban a Támponton található és erre kijelölt helyen helyezhetik el.


Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8:15-11:00 óráig a Hivatal főépületének fszt. 5. sz. irodájában személyesen az alábbi ügyben érkező ügyfeleket:

  • az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.


A Családtámogatási Irodán (1082 Budapest Baross u. 66-68.)

Telefon: 459-2277

Az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

A Családtámogatási Iroda ügyfélfogadása munkanapokon:

  • Hétfőn: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Szerdán: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Pénteken: 9:00 – 11:00

Az ügyfélváróban egyszerre maximum 15 fő tartózkodhat. Az ügyfelek fogadásának sorrendjéről az Irodavezető sorszámos rendszerrel köteles gondoskodni.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

További információ:

jozsefvaros.hu
facebook.com/jozsefvaros.hu - 06-1-459-2100
06-80-277-256 (ingyenesen hívható zöld szám)

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben