- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Kft.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Szervezeti egységek
Költségvetési és Pénzügyi Ügyosztály - Adóügyi Iroda
Általános tájékoztatás/időpont foglalás személyes ügyfélfogadáshoz
Szigetiné H. Katalin Telefon 459-2134, +36-20 377-6854
Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás
Kovács Ádám György Telefon 459-2142, +36-20 377-6890
Speciális és egyedi adóügyek
Bartha Zsuzsanna Telefon 459-2515, +36-20 246-0945
Tisztelt Ügyfél!
Tájékoztatom, hogy az önkormányzati adóhatóság általános tájékoztatása a feladat- és hatáskörébe tartozó, az adózás egészét érintő – anyagi, eljárásjogi és technikai – kérdések megválaszolására terjed ki.
Az önkormányzati adóhatóságot/ügyintézőt a hivatali eljárása során titoktartási kötelezettség terheli, így konkrét adózóval kapcsolatos ügyekben beazonosítás nélkül elektronikus levél (e-mail) formájában, illetve telefonon történő megkeresésekre vonatkozóan adótitkot, személyes adatot érintő adatot az ügyfélnek valamint hozzátartozónak nem adhat.
Az e-mailen történő kapcsolatfelvétel nem minősül elektronikus úton történő kapcsolatfelvételnek.
A gazdálkodó szervezet (egyéni vállalkozó is) elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése értelmében a Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal / Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat részére szóló kérelmét / beadványát kizárólag elektronikus módon terjesztheti elő. Magánszemély esetében a választás lehetőségét ugyanezen törvény 8.§ (1) bekezdése és 10. §-a teszi lehetővé.
Elektronikus kapcsolatfelvételre azonosítás követően az adott ügyfél ügyfélkapuján/cégkapuján keresztül van lehetőség oly módon, hogy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap elérhetőségen keresztül az ügyfélként eljáró nevében elektronikus űrlap kerül benyújtásra, vagy ha rendszeresített űrlap nem áll rendelkezésre https://epapir.gov.hu/ webhelyen ú.n. e-papír kerül eljuttatásra a Hivatal/Önkormányzat Hivatali Kapujára.
Az Adó-és értékbizonyítványok, illetve az adóigazolások kiadása is az önkormányzati adóhatóság feladatkörébe tartozik.
A következő oldalakon lehetőséget kapnak ügyfeleink arra, hogy tájékozódjanak a saját, illetve cégeiket érintő adókról, az ügyintézés módjáról és törvényi hátteréről.
A korszerűbb és gyorsabb ügyintézés és ügyfélkiszolgálás céljából az oldalon az ügyfeleink kényelmének érdekében lehetőséget nyújtunk arra is, hogy az adóügyekben használt - adóhatóságunk által rendszeresített – formanyomtatványainkat letölthessék, valamint az adóügyek elektronikus intézéséről is találnak tájékoztatót.
Bankszámlaszámok:
2019. június 1-től a Józsefvárosi Önkormányzat bankszámláit az OTP Bank Nyrt. vezeti az alábbiak szerint:
- JVÖ Építményadó Számla: 11784009-15508009-02440000
- JVÖ Telekadó Számla: 11784009-15508009-02510000
- JVÖ Gépjárműadó Beszedési Számla: 11784009-15508009-08970000
- JVÖ Tartózkodási idő utáni idegenforgalmi adó számla: 11784009-15508009-03090000
- JVÖ Magánszemélyek kommunális adója számla: 11784009-15508009-02820000
- JVÖ Önkormányzati hatósági eljárási illeték beszedési számla: 11784009-15508009-03470000
- JVÖ Késedelmi Pótlék Számla: 11784009-15508009-03780000
- JVÖ Bírság Számla: 11784009-15508009-03610000
- JVÖ Önkormányzati Idegenbevételek elszámolási számla: 11784009-15508009-04400000ű
- JVÖ Egyéb Bevételek Beszedési Számla: 11784009-15508009-08800000
- JVÖ Elidegenítési Bevételek: 11784009-15508009-02130000
- JVÖ Előrehozott adó számla: 11784009-15508009-01100000
- JVÖ Talajterhelési díj beszedési számla: 11784009-15508009-03920000
Ügyfélfogadás
Hétfő | Kedd | Szerda | Csütörtök | Péntek |
13.30-18.00 | 08.15-16.30 | 08.15-11.30 |
Elérhetőségek
Cím: Általános tájékoztatás/időpont foglalás személyes ügyfélfogadáshoz
Telefon: 459-2134, +36 20 459-2134
Kapcsolódó ügyek
- Adó-és értékbizonyítvány
- Adóigazolás
- Adók módjára behajtandó köztartozások
- Adózó képviselete
- Automatikus részletfizetési kedvezmény
- Átvezetési és kiutalási kérelem túlfizetés rendezéséhez
- Építmény-és telekadó
- Belföldi gépjárművek adója
- Gépjárműadó behajtás, adóellenőrzés
- Idegenforgalmi adó
- Illetékek
- Költségmentesség igénylése
- Magánfőzésre szolgáló desztilláló-berendezés tulajdonszerzése
- Magánszemély kommunális adója
- Reklámhordozók utáni építményadó
- Talajterhelési díj
- Tájékoztató az adóügyek elektronikus intézéséről
Ügyfélfogadási rend
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100
Érvényes 2020. november 30-tól
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.
Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.
Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30
Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.
Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.
A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:
Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)
Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332
Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.
Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).