- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- Karácsony Sándor Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Belföldi gépjárművek adója
Tájékoztató a gépjárműadóval kapcsolatos ügyintézésről 2021. évet követően
A gépjárműadóval kapcsolatos adóztatási feladatokat 2021. évtől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) veszi át. A változás adminisztráció tekintetében a gépjármű-üzembentartókat (tulajdonosokat) nem érinti, plusz teendőjük nem lesz. A gépjárműadó befizetés első részletét 2021. március 15. helyett 2021. április 15. -ig, a második részletét 2021. szeptember 15.-ig kell befizetni az alábbi számlaszámra.
NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számla: 10032000-01079160
A GJADO jelű adatlapot a gépjárműadó alóli mentesség kérelmezésekor vagy annak megszűnésekor, a gépjárműadóval kapcsolatos adókedvezmény kérelmezésekor vagy annak megszűnésekor, valamint az adófizetési kötelezettség szünetelésekor, (pl: eltulajdonítás), kell benyújtani az illetékes Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz.
A változások nem befolyásolják a gépjárműadó alóli mentességeket. A 2020. december 31-én fennálló adómentességet és szüneteltetést az önkormányzatok adatszolgáltatása alapján a NAV hivatalból, automatikusan veszi figyelembe az adó kivetésénél.
A GJADO jelű adatlap elektronikusan elérhető a NAV honlapján az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK). Elérhető: Főlap / Nyomtatványkitöltő programok / Nyomtatványkitöltő programok / Nyomtatványkitöltő programok II. / Adatbejelentők, adatmódosítók
https://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok linken található meg.
Az adatlapot papíron és elektronikusan is be lehet benyújtani az adóhatósághoz. Papíralapon az adózó lakóhelye, székhelye szerint illetékes Nemzeti adó- és vámigazgatóságához kell benyújtani. Egy adatlapon több gépjármű is bejelenthető. Papír alapú kérelem esetén az űrlap az ANYK programból is kinyomtatható vagy a NAV ügyfélszolgálatain is beszerezhető. Továbbá az adatlap elérhető a NAV honlapján közzétett Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) portálon is. Az azonosítás ügyfélkapu belépést követően Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatással történik.
NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL KELET-BUDAPESTI ADÓ- ÉS VÁMIGAZGATÓSÁGA
1144 Budapest , Gvadányi u. 69.
Telefonszám:+36 (1) 467-7100
NAV infóvonal: 1819
Email: kbpavig@nav.gov.hu
Nem kell a NAV-hoz bejelenteni a gépjármű megszerzését, forgalomból kivonását, és a gépjármű elidegenítését, mivel a gépjárműadót az adóhatóság veti ki adatszolgáltatás alapján. A költségvetési szervek, az adóhatóság nyilvántartása szerinti egyházak vagy a környezetkímélő gépkocsi, motorkerékpár üzembentartóira, tulajdonosaira vonatkozó mentességi szabályokat és adókedvezményeket a gépjárműadó összegének megállapításánál hivatalból figyelembe veszi az adóhatóság.
A 2020. december 31. napjáig keletkezett mentességgel / adókötelezettséggel / hátralékkal, adategyeztetéssel kapcsolatos kérdésekkel továbbra is az önkormányzati adóhatóságokhoz kell fordulni.
Használt nyomtatványok
-Adatbejelentés a gépjárműadóról
-Bejelentés kombinált áruszállításról
-Gépjárműadó tájékoztató-2018
-Kérelem Rehab hatósághoz mozgáskorlátozott
-Tájékoztató a mozgáskorlátozottak és egyéb fogyatékossággal élők gépjárműadó mentességéről
(Kizárólag az adóügyi iroda által rendszeresített nyomtatványok használhatóak!)
Eljáró hatóságok: jegyző
Osztály: Hatósági Ügyosztály, Adóügyi Iroda
Elérhetőség:
Polgármesteri Hivatal
Hatósági Ügyosztály, Adóügyi Iroda
1082 Budapest, Baross u. 63-67. II. em. 204.
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30
Letölthető dokumentumok
Ügyfélfogadási rend
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100
Érvényes 2021. március 8-tól
Március 8. és április 19. között a hivatalban csak azok a köztisztviselők tartózkodhatnak, akinek a munkájához feltétlenül szükséges a személyes megjelenés, így különösen, akik a védekezésben részt vesznek. A személyes ügyfélfogadás szünetel. Iratok személyes átvételére nincs lehetőség. A portaszolgálat előtt elhelyezett dobozba kizárólag az anyakönyvi ügyekkel és a szociális támogatásokkal kapcsolatos iratokat lehet leadni, illetve onnan ezekkel az ügyekkel kapcsolatban lehet nyomtatványokat elvinni. Az ilyen formában leadott iratok 3 napra karanténba kerülnek, az ügyintézési határidők csak ezután indulnak el. Minden más ügyben az ügyintézés kizárólag postai vagy elektronikus út igénybevételével folyik. Amennyiben az ügyintézéssel kapcsolatban kérdése van, munkatársaink telefonon is elérhetők az alábbi telefonszámokon. Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét a rendkívüli időszakban várhatóan megnövekedő terhek miatt!
A Polgármesteri Hivatal postacíme: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Az elektronikus ügyintézésről itt talál részletes információt: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253
Ha önkormányzati támogatást igényelne online, erről itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online
A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek , de a járványhelyzetre tekintettel kérjük, hogy ha ügyet intézne, akkor munkatársainkat az alábbi elérhetőségeken keresse:
Anyakönyvi Iroda
Általános tájékoztatás: 061/459-2176 és anyakonyv@jozsefvaros.hu
Mató Klaudia: 0620/236-8007
Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787
Anyakönyvi ügyben az alábbi iratokat lehet leadni a Polgármesteri Hivatal Támpontján munkanapokon 8-11-ig:
- az újszülött bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átvétele a szülészeti klinikáktól és otthon szülés esetén a bejelentő szülőtől,
- a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új haláleset bejelentéséről szóló iratanyag átvétele a temetkezési szolgáltatóktól, illetve hozzátartozóktól
Minden más beadvány, kérelem átvétele és az ügyfélfogadás szünetel.
Családtámogatási Iroda
Általános tájékoztatás: Nagy Ibolya - 061/459-2277, 0620/539-0533
Ha Ön támogatási kérelmet szeretne leadni, akkor kérjük, hogy elsősorban a fenti telefonszámokat vagy az önkormányzat zöld számát hívja,, hogy tájékoztathassuk az aktuális eljárásrendről.
A támogatás iránti kérelmeket a portaszolgálat előtt elhelyezett, erre szolgáló dobozba lehet leadni (borítékot biztosítunk). Kérelem nyomtatványt szintén innen lehet elvinni, de a kérelmeket nem lehet a helyszínen kitölteni. A kérelmek kitöltésével kapcsolatban kérjük, hogy mindig a fenti telefonszámokat hívja, mert a portaszolgálta nem tud segíteni a kitöltésben.
Kérelmet leadni és nyomtatványt elvinni az alábbi időpontokban lehet:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30
Ha szociális ügyben van szüksége segítségre, akkor hívja telefonon a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Család- és Gyermekvédelmi Szolgálatát: 061-333-0582, 06-20-426-7257 vagy írjon emailt az info@jszszgyk.hu címre.
Adóügyi Iroda
Szigetiné H. Katalin - 061/459-2134, 0620/377-6854
Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás: Kovács Ádám György - 0620/377-6890
Speciális és egyedi adóügyek: Bartha Tiborné - 0620/246-0945
Kerületgazdálkodási Iroda
dr. Győry Tímea: 06/20-449-3332
Hatósági Ügyosztály
Dr. Kóródi Éva: 0620/283-6755
Igazgatási Iroda
Tóth Csaba: 0620/393-5598
Bednár János: 0670/907-5862
Közterület-használattal kapcsolatos kérdésekben:
Gyuricza Ramóna 0620/261-9981
Városépítészeti Iroda:
települeskep@jozsefvaros.hu, foepitesz@jozsefvaros.hu
Közterület-felügyelet
zöld szám:
0680/204618
Humankapcsolati iroda
Pokornyi Viktória: 0620/277-4993
Közösségi Részvételi Iroda
Horváth Judit 0620/443-6144
Polgármesteri Kabinet:
polgarmester@jozsefvaros.hu
Bartók Júlia: 0620/624-3634
Vidák Anna: 0620/373-9454
Balogh-Nyeső Boglárka: 0620/363-2548
Tóth Fanni: 0620/288-3508
Személyügyi Iroda
Mlinárcsek Attiláné: 0620/407-9094