Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil English
KERESÉS

Belföldi gépjárművek adója

Tájékoztató a gépjárműadóval kapcsolatos ügyintézésről 2021. évet követően

A gépjárműadóval kapcsolatos adóztatási feladatokat 2021. évtől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) veszi át. A változás adminisztráció tekintetében a gépjármű-üzembentartókat (tulajdonosokat) nem érinti, plusz teendőjük nem lesz. A gépjárműadó befizetés első részletét 2021. március 15. helyett 2021. április 15. -ig, a második részletét 2021. szeptember 15.-ig kell befizetni az alábbi számlaszámra.

NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számla: 10032000-01079160

A GJADO jelű adatlapot a gépjárműadó alóli mentesség kérelmezésekor vagy annak megszűnésekor, a gépjárműadóval kapcsolatos adókedvezmény kérelmezésekor vagy annak megszűnésekor, valamint az adófizetési kötelezettség szünetelésekor, (pl: eltulajdonítás), kell benyújtani az illetékes Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz.

A változások nem befolyásolják a gépjárműadó alóli mentességeket. A 2020. december 31-én fennálló adómentességet és szüneteltetést az önkormányzatok adatszolgáltatása alapján a NAV hivatalból, automatikusan veszi figyelembe az adó kivetésénél.

A GJADO jelű adatlap elektronikusan elérhető a NAV honlapján az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogramban (ÁNYK). Elérhető: Főlap / Nyomtatványkitöltő programok / Nyomtatványkitöltő programok / Nyomtatványkitöltő programok II. / Adatbejelentők, adatmódosítók

https://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok linken található meg.

Az adatlapot papíron és elektronikusan is be lehet benyújtani az adóhatósághoz. Papíralapon az adózó lakóhelye, székhelye szerint illetékes Nemzeti adó- és vámigazgatóságához kell benyújtani. Egy adatlapon több gépjármű is bejelenthető. Papír alapú kérelem esetén az űrlap az ANYK programból is kinyomtatható vagy a NAV ügyfélszolgálatain is beszerezhető. Továbbá az adatlap elérhető a NAV honlapján közzétett Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) portálon is. Az azonosítás ügyfélkapu belépést követően Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatással történik.

NEMZETI ADÓ- ÉS VÁMHIVATAL KELET-BUDAPESTI ADÓ- ÉS VÁMIGAZGATÓSÁGA

1144 Budapest , Gvadányi u. 69.
Telefonszám:+36 (1) 467-7100
NAV infóvonal: 1819
Email:
kbpavig@nav.gov.hu

Nem kell a NAV-hoz bejelenteni a gépjármű megszerzését, forgalomból kivonását, és a gépjármű elidegenítését, mivel a gépjárműadót az adóhatóság veti ki adatszolgáltatás alapján. A költségvetési szervek, az adóhatóság nyilvántartása szerinti egyházak vagy a környezetkímélő gépkocsi, motorkerékpár üzembentartóira, tulajdonosaira vonatkozó mentességi szabályokat és adókedvezményeket a gépjárműadó összegének megállapításánál hivatalból figyelembe veszi az adóhatóság.

 

A 2020. december 31. napjáig keletkezett mentességgel / adókötelezettséggel / hátralékkal, adategyeztetéssel kapcsolatos kérdésekkel továbbra is az önkormányzati adóhatóságokhoz kell fordulni.


Használt nyomtatványok

-Adatbejelentés a gépjárműadóról

-Bejelentés kombinált áruszállításról

-Gépjárműadó tájékoztató-2018

-Kérelem Rehab hatósághoz mozgáskorlátozott

-Tájékoztató a mozgáskorlátozottak és egyéb fogyatékossággal élők gépjárműadó mentességéről 


(Kizárólag az adóügyi iroda által rendszeresített nyomtatványok használhatóak!)


Eljáró hatóságok: jegyző


Osztály: Hatósági Ügyosztály, Adóügyi Iroda

 

Elérhetőség:

Polgármesteri Hivatal

Hatósági Ügyosztály, Adóügyi Iroda

1082 Budapest, Baross u. 63-67. II. em. 204.

 

Ügyfélfogadás:

Hétfő:    13.30-18.00

Szerda:    8.15-16.30

Péntek:    8.15-11.30 

Letölthető dokumentumok

visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66

Online időpontfoglalás anyakönyvi ügyekben: https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, vigyázzon magára és másokra!

A Polgármesteri Hivatal bejáratánál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelynek használata az ügyfelek részére javasolt. Az ügyfeleknek a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt ajánlott maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, azt részére a Hivatal az Őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja.


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben