Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil
KERESÉS

Magánszemély kommunális adója

TÁJÉKOZTATÓ
Magánszemély kommunális adójáról
 
Hogyan keletkezik adókötelezettsége valakinek?
 
· Önbevallás alapján
 
Ki mentesül a magánszemély kommunális adója alól?
 
· az önkormányzat tulajdonában lévő lakás bérlője.
· az a magánszemély tulajdonában álló lakás, amelynek tulajdonosa az év első napján ott bejelentett lakcímmel rendelkezik, és azt nem adja részben vagy egészben bérbe
· a lakásbérleti jog, ha annak jogosultja az év első napján oda bejelentett lakóhellyel rendelkezik, (ha cégtől bérli a lakást és be van jelentve oda az év első napján)
· az a magánszemély, aki a tulajdonában álló építmény után építményadót fizet,
· az a magánszemély, aki a tulajdonában álló telek után telekadót fizet.
 
A mentességi körbe tartozó – vállalkozónak nem minősülő magánszemély - tulajdonosnak, illetőleg lakásbérleti jog jogosultjának nem kell adóbevallást benyújtania.
 
Kinek kell bevallást tennie?
 
· annak a magánszemélynek, aki az év első napján Józsefvárosban lakással rendelkezik, de nem lakik ott (nincsen oda bejelentve)
· annak a magánszemélynek, aki bérbe adja a lakását
· továbbá annak a magánszemélynek, aki nem magánszemély tulajdonában lévő lakást bérel Józsefvárosban és oda nincsen bejelentve.
· egyéni vállalkozó, aki Józsefvárosban lakással rendelkezik.
 
Az adókötelezettség keletkezése és megszűnése
 
Tulajdonszerzés esetén a szerzést követő év első napján keletkezik adókötelezettség.
Az adókötelezettség a használatbavételi, illetve a fennmaradási engedély kiadását követő év első napján keletkezik. Engedély nélkül épült, vagy a nélkül használatba vett lakás esetén a tényleges használatbavételt követő év első napján keletkezik az adókötelezettség. Az adókötelezettséget érintő változást a következő év első napjától kell figyelembe venni.
 
Lakásbérleti jog esetén az adókötelezettség a lakásbérleti jogviszony létrejöttét követő év első napján keletkezik és a lakásbérleti jogviszony megszűnése évének utolsó napján szűnik meg. A lakásbérleti jogviszonynak az év első felében történő megszűnése esetén a második félévre szűnik meg az adókötelezettség.
 
A magánszemély kommunális adójának éves mértéke adótárgyanként, illetve lakásbérleti jogonként: évi 28.140,- Ft.
 
Hogyan lehet bevallást tenni?
 
· Az Adózó az adó megállapítása, megfizetése érdekében köteles a törvényben előírt bevallás megtételére az Önkormányzati Adóhatóság által rendszeresített formanyomtatványon.
 
Az adózó bevallását adóév január 15-ig, illetőleg az adókötelezettség keletkezését, változását, vagy megszűnését követő 15 napon belül kell benyújtania az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített formanyomtatványon (helyrajzi számonként) személyesen vagy postai úton a Pénzügyi Ügyosztály Adóügyi Irodájához (1083 Bp., VIII. ker. Baross u. 63-67. II. em. 204.). A bevallás alapján adóhatóságunk adókivetéssel állapítja meg a magánszemély kommunális adóját. A bevallás benyújtója határozattal értesül a megállapított (fizetendő) adó összegéről és a fizetési határidőkről.A formanyomtatvány a www.jozsefvaros.hu honlapról is letölthető.
 
Esetleges további tájékoztatásért személyesen Irodánkhoz, illetve a 459-2147, 459-2145, 459-2144 telefonszámon a magánszemély kommunális adójával foglalkozó munkatársainkhoz fordulhatnak.
 
Példák a kommunális adóhoz:
 
Adóznom kell?
NEM ha önkormányzati lakást bérelek
NEM ha a tulajdonom a lakás és oda be vagyok jelentve de azt nem adom bérbe még részben sem
NEM ha magánszemélytől bérelek lakást
NEM cégtől bérlek lakást és oda be vagyok jelentve
NEM ha építményadót fizetek a lakás után (pl. nem lakás céljára (iroda céljára) történő hasznosítás esetén)
NEM ha telekadót fizetek
 
IGEN ha a tulajdonom a lakás és oda nem vagyok bejelentve
IGEN ha a tulajdonom a lakás és azt bérbe adom (pl. egy szobáját, vagy az egész lakást)
IGEN ha cégtől bérelem a lakást és oda nem vagyok bejelentve 

 

Letölthető dokumentumok

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
ügyintéző
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. szeptember 18-tól

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

A Polgármesteri Hivatalban lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az általános ügyfélfogadási rend alapján az alábbiak szerint:

  • Hétfőn: 13:30-18:00
  • Szerdán: 08:15-16.30
  • Pénteken: 08:15-11:30

Az Őrszolgálat a Polgármesteri Hivatal épületébe csak azon ügyfelek belépését engedélyezi, akikről az érintett szervezeti egységtől legkésőbb a tárgynapot megelőző munkanapon írásban tájékoztatást kapott.

Az ügyfelek a hivatalba történő belépés esetén testhőmérséklet ellenőrzésen esnek át. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik.
37,5 Celsius fok feletti testhőmérsékletet esetén az ügyfél nem léphet be a hivatal helyiségeibe.

A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, használata az ügyfelek részére kötelező. Az ügyfél a Polgármesteri Hivatalba történő belépésekor köteles orrot és szájat együttesen takaró maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja.


A fentiek betartását az Őrszolgálat folyamatosan ellenőrzi, elmaradásukkor a belépést megtagadja!


A Közterület- felügyeleti Ügyosztály ügyfélfogadási rendje:

  • Hétköznapokon:08.00-16.00

Személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor.

Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak.

Amennyiben az ügyfél nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység segítsége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a hivatalban közvetlenül a Baross utcai bejáratnál elhelyezett „egyablakos" Támpont Információs Szolgálat biztosítja a szükséges információkat. Az ügyfelek a beadványaikat személyesen a továbbiakban a Támponton található és erre kijelölt helyen helyezhetik el.


Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8:15-11:00 óráig a Hivatal főépületének fszt. 5. sz. irodájában személyesen az alábbi ügyben érkező ügyfeleket:

  • az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.


A Családtámogatási Irodán (1082 Budapest Baross u. 66-68.)

Telefon: 459-2277

Az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

A Családtámogatási Iroda ügyfélfogadása munkanapokon:

  • Hétfőn: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Szerdán: 9:00 – 11:00 és 14:00 – 16:00
  • Pénteken: 9:00 – 11:00

Az ügyfélváróban egyszerre maximum 15 fő tartózkodhat. Az ügyfelek fogadásának sorrendjéről az Irodavezető sorszámos rendszerrel köteles gondoskodni.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

További információ:

jozsefvaros.hu
facebook.com/jozsefvaros.hu - 06-1-459-2100
06-80-277-256 (ingyenesen hívható zöld szám)

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben