Önkormányzat Ügyintézés Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil
KERESÉS

Anyakönyv

Anyakönyvvezetői feladatok:

  1. Születés anyakönyvezése
  2. Házasságkötés
  3. Haláleset anyakönyvezése
  4. Házassági névviselés módosítása
  5. Névváltoztatás
  6. Honosítási, visszahonosítási kérelem
  7. Anyakönyvi kivonatok-, másolatok kiadása születési-, házassági-, halotti-, Bejegyzett Élettársi Kapcsolatok anyakönyvéből
 
A születést és a halálesetet az anyakönyvezés végett az esemény helye szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőjénél kell bejelenteni. A bejelentéssel egyidejűleg a bejelentő közli és igazolja mindazokat az adatokat, melyek az anyakönyvezéshez szükségesek. Intézményben történt anyakönyvi esemény bejelentésére az adott intézmény vezetője köteles. Otthon történt születést vagy halálesetet bármely természetes személy bejelentheti
 
A házasulóknak a házasságkötési szándékukat személyesen kell bejelenteniük a házasságkötés tervezett helye szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőnél. Amennyiben a házasulók egyike nem rendelkezik magyarországi lakcímmel – a házasságkötési szándékát az illetékes külföldi hatóság (közjegyző, anyakönyvvezető) illetve az illetékes magyar hivatásos konzuli tisztviselő előtt tett hitelesített és hiteles magyar nyelvű fordítással ellátott nyilatkozatával – írásban is bejelentheti.
 
A házassági név módosítására irányuló eljárás lefolytatására a házasságkötés helye szerint illetékes anyakönyvvezető rendelkezik hatáskörrel, de a kérelem bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél, külföldön élő magyar állampolgár esetében bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél előterjeszthető. Az eljárás illetéke 5000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.
 
A névváltoztatás iránti kérelmet bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél, külföldön élő magyar állampolgár esetében bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél lehet személyesen benyújtani. Az eljárás illetéke – első névváltoztatás esetén – 10.000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.
 
Az állampolgársági eskü illetve fogadalom letételére a polgármester vagy magyar külképviselet vezetője hívja fel a honosított, vagy visszahonosított személyt és gondoskodik az ünnepélyes eskü vagy fogadalomtételről!
 
Az anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél vagy hivatásos konzuli tisztviselőnél elő lehet terjeszteni. A hazai anyakönyvezést végző hatóságnál anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet a hazai anyakönyvezés során lehet előterjeszteni. Az eljárás illetéke 2000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.

Letölthető dokumentumok

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
anyakönyvvezető459-2128
anyakönyvvezető459-2555
hagyatéki ügyintéző459-2181
anyakönyvvezető459-2587
anyakönyvvezető459-2284
anyakönyvvezető459-2166
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

2020. június 1-től

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

Június 1-től lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az alábbiak szerint:

  • Hétfőn:13.30-18.00
  • Szerdán:08.15-16.30
  • Pénteken:08.15-11.30

A Közterület- felügyeleti Ügyosztály ügyfélfogadási rendje:

  • Hétköznapokon:08.00-16.00

A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, ennek használata az ügyfelek részére kötelező. Az ügyfél a Polgármesteri Hivatalba történő belépésekor köteles szájmaszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs szájmaszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja.
A kézfertőtlenítő használatát és a szájmaszk viselését az őrszolgálat ellenőrzi.

Személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor.
Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak.

Amennyiben nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez segítségre vagy nyomtatványra van szüksége, akkor a Támpont Információs Szolgálat segíti ebben, amely a Polgármesteri Hivatal egyablakos bejáratánál található Budapest Baross u. 63-67. A beadványokat szintén itt adhatják le.

A Családtámogatási Irodán (1082 Budapest Baross u. 66-68.) az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

A Családtámogatási Iroda ügyfélfogadása munkanapokon:

  • Hétfőn:9.00 – 11.00 és 14.00 – 16.00
  • Szerdán:9.00 – 11.00 és 14.00 – 16.00
  • Pénteken:9.00 – 11.00

Az ügyfélváróban egyszerre maximum 15 fő tartózkodhat.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

További információ:

jozsefvaros.hu
facebook.com/jozsefvaros.hu - 06-1-459-2100
06-80-277-256 (ingyenesen hívható zöld szám)

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben