Önkormányzat Ügyintézés Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Városfejlesztés Orczy negyed program Zöld 8 Józsefváros összefog Múlt-Jelen
KERESÉS

Anyakönyv

Anyakönyvvezetői feladatok:

  1. Születés anyakönyvezése
  2. Házasságkötés
  3. Haláleset anyakönyvezése
  4. Házassági névviselés módosítása
  5. Névváltoztatás
  6. Honosítási, visszahonosítási kérelem
  7. Anyakönyvi kivonatok-, másolatok kiadása születési-, házassági-, halotti-, Bejegyzett Élettársi Kapcsolatok anyakönyvéből
 
A születést és a halálesetet az anyakönyvezés végett az esemény helye szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőjénél kell bejelenteni. A bejelentéssel egyidejűleg a bejelentő közli és igazolja mindazokat az adatokat, melyek az anyakönyvezéshez szükségesek. Intézményben történt anyakönyvi esemény bejelentésére az adott intézmény vezetője köteles. Otthon történt születést vagy halálesetet bármely természetes személy bejelentheti
 
A házasulóknak a házasságkötési szándékukat személyesen kell bejelenteniük a házasságkötés tervezett helye szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőnél. Amennyiben a házasulók egyike nem rendelkezik magyarországi lakcímmel – a házasságkötési szándékát az illetékes külföldi hatóság (közjegyző, anyakönyvvezető) illetve az illetékes magyar hivatásos konzuli tisztviselő előtt tett hitelesített és hiteles magyar nyelvű fordítással ellátott nyilatkozatával – írásban is bejelentheti.
 
A házassági név módosítására irányuló eljárás lefolytatására a házasságkötés helye szerint illetékes anyakönyvvezető rendelkezik hatáskörrel, de a kérelem bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél, külföldön élő magyar állampolgár esetében bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél előterjeszthető. Az eljárás illetéke 5000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.
 
A névváltoztatás iránti kérelmet bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél, külföldön élő magyar állampolgár esetében bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél lehet személyesen benyújtani. Az eljárás illetéke – első névváltoztatás esetén – 10.000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.
 
Az állampolgársági eskü illetve fogadalom letételére a polgármester vagy magyar külképviselet vezetője hívja fel a honosított, vagy visszahonosított személyt és gondoskodik az ünnepélyes eskü vagy fogadalomtételről!
 
Az anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél vagy hivatásos konzuli tisztviselőnél elő lehet terjeszteni. A hazai anyakönyvezést végző hatóságnál anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet a hazai anyakönyvezés során lehet előterjeszteni. Az eljárás illetéke 2000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.

Letölthető dokumentumok

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
anyakönyvvezető 459-2128
anyakönyvvezető 459-2555
hagyatéki ügyintéző 459-2181
anyakönyvvezető 459-2587
anyakönyvvezető 459-2284
anyakönyvvezető 459-2166
irodavezető
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Ügyfélfogadásra és ügyintézésre vonatkozó szabályok:

2020. március 16-tól visszavonásig

személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség, az ügyintézés (természetes személyekkel és jogi személyekkel is) e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik.

A feltétlenül szükséges személyes iratátvételre a Polgármesteri Hivatal földszintjén kerül kialakításra az „egyablakos” iratfogadás, melynek az ügyfélfogadási ideje:

Hétfő 9:00-11:00 | 14:00-16:00
Kedd nincs
Szerda 9:00-11:00 | 14:00-16:00
Csütörtök nincs
Péntek 9:00 – 11:00

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben