Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil English
KERESÉS

Anyakönyvi ügyek

Az Anyakönyvi Iroda elérhetőségeit itt találja >>>

A VIII. KERÜLETBEN KÖTELEZŐ INTÉZNI AZ ALÁBBI ÜGYEKET (minden munkanapon 8.15-11.00 óra között)

1. Születés anyakönyvezése

  • Hol intézhető? A születés helye szerinti településen vagy kerületben.
  • Ügyintézés a VIII. kerületi Polgármesteri Hivatalban: Intézetben történt születést az egészségügyi intézet jelenti be. Intézeten kívüli születést a szülő jelenti be.
  • Az ügyintézés részletes leírása itt letölthető >>>

2. Haláleset bejelentése

  • Hol intézhető? Azon a településen (abban a kerületben), ahol a haláleset történt.
  • Ügyintézés a VIII. kerületi Polgármesteri Hivatalban: az ügyintézés személyes megjelenéssel (időpontfoglalás nélkül) vagy az iratanyag postai úton történő megküldésével történhet
  • Az ügyintézés részletes leírása itt letölthető >>>

BÁRMELYIK ANYAKÖNYVVEZETŐNÉL INTÉZHETŐ ÜGYEK

ONLINE IDŐPONTFOGLALÁS: https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu/

3. Anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelem

  • Hol intézhető? Az anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelmet bármelyik település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél, külföldön a hivatásos konzuli tisztviselőnél, illetve külföldön történt és hazailag anyakönyvezett anyakönyvi esemény esetén a hazai anyakönyvezést végző hatóságnál (Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztály Hazai Anyakönyvi Osztály, 1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.) is elő lehet terjeszteni.
  • Ügyintézés a VIII. kerületi Polgármesteri Hivatalban: elektronikus úton ügyfélkapun keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap vagy https://ugyfelkapu.gov.hu/), postai úton (1430 Budapest, Pf. 160.) vagy személyesen (előzetes időpontfoglalással).
  • Az ügyintézés részletes leírása itt letölthető >>>
  • Kérelem anyakönyvi kivonat kiállítása iránt itt letölthető >>>

4. Házassági szándék bejelentése, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének szándékbejelentése

  • Hol intézhető? A házasságkötési szándékot a házasságkötés tervezett helye szerinti települési önkormányzat anyakönyvvezetője előtt - Budapesten a tervezett házasságkötés helye szerinti kerületben – be kell jelenteni. 
  • Ügyintézés a VIII. kerületi Polgármesteri Hivatalban: Az ügyintézés személyes megjelenést igényel, előzetes időpontfoglalásra van szükség
  • Az ügyintézés részletes leírása itt letölthető >>>

5. Házassági névviselési forma módosítása

  • Hol intézhető? A házassági névviselési forma módosítására irányuló eljárás lefolytatására bármelyik anyakönyvvezető vagy külföldön élő magyar állampolgár esetében bármely hivatásos konzuli tisztviselő illetékes.
  • Ügyintézés a VIII. kerületi Polgármesteri Hivatalban: Az ügyintézés személyes megjelenést igényel, előzetes időpontfoglalásra van szükség
  • Az ügyintézés részletes leírása itt letölthető >>>

6. Névváltoztatás

  • Hol intézhető? A kérelem személyesen, lakóhelytől függetlenül, bármely települési önkormányzat anyakönyvvezetőjéhez vagy közvetlenül a kérelem elbírálására jogosult Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztály Névváltoztatási Osztályához nyújtható be.
  • Ügyintézés a VIII. kerületi Polgármesteri Hivatalban: Az ügyintézés személyes megjelenést igényel, előzetes időpontfoglalásra van szükség
  • Az ügyintézés részletes leírása itt letölthető >>>

7. Apai elismerő nyilatkozat felvétele

  • Hol intézhető? Apai elismerő nyilatkozat felvehető bármelyik anyakönyvvezető előtt vagy az illetékes bíróság-, gyámhatóság-, közjegyző-, illetve konzuli tisztviselő előtt.
  • Ügyintézés a VIII. kerületi Polgármesteri Hivatalban: személyes megjelenést igényel, előzetes időpontfoglalásra van szükség
  • Az ügyintézés részletes leírása itt letölthető >>>

Letölthető dokumentumok

visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66

Online időpontfoglalás anyakönyvi ügyekben: https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, vigyázzon magára és másokra!

A Polgármesteri Hivatal bejáratánál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelynek használata az ügyfelek részére javasolt. Az ügyfeleknek a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt ajánlott maszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, azt részére a Hivatal az Őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja.


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben