Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil

Anyakönyv

Anyakönyvvezetői feladatok:

  1. Születés anyakönyvezése
  2. Házasságkötés
  3. Haláleset anyakönyvezése
  4. Házassági névviselés módosítása
  5. Névváltoztatás
  6. Honosítási, visszahonosítási kérelem
  7. Anyakönyvi kivonatok-, másolatok kiadása születési-, házassági-, halotti-, Bejegyzett Élettársi Kapcsolatok anyakönyvéből
 
A születést és a halálesetet az anyakönyvezés végett az esemény helye szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőjénél kell bejelenteni. A bejelentéssel egyidejűleg a bejelentő közli és igazolja mindazokat az adatokat, melyek az anyakönyvezéshez szükségesek. Intézményben történt anyakönyvi esemény bejelentésére az adott intézmény vezetője köteles. Otthon történt születést vagy halálesetet bármely természetes személy bejelentheti
 
A házasulóknak a házasságkötési szándékukat személyesen kell bejelenteniük a házasságkötés tervezett helye szerint illetékes polgármesteri hivatal anyakönyvvezetőnél. Amennyiben a házasulók egyike nem rendelkezik magyarországi lakcímmel – a házasságkötési szándékát az illetékes külföldi hatóság (közjegyző, anyakönyvvezető) illetve az illetékes magyar hivatásos konzuli tisztviselő előtt tett hitelesített és hiteles magyar nyelvű fordítással ellátott nyilatkozatával – írásban is bejelentheti.
 
A házassági név módosítására irányuló eljárás lefolytatására a házasságkötés helye szerint illetékes anyakönyvvezető rendelkezik hatáskörrel, de a kérelem bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél, külföldön élő magyar állampolgár esetében bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél előterjeszthető. Az eljárás illetéke 5000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.
 
A névváltoztatás iránti kérelmet bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél, külföldön élő magyar állampolgár esetében bármely hivatásos konzuli tisztviselőnél lehet személyesen benyújtani. Az eljárás illetéke – első névváltoztatás esetén – 10.000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.
 
Az állampolgársági eskü illetve fogadalom letételére a polgármester vagy magyar külképviselet vezetője hívja fel a honosított, vagy visszahonosított személyt és gondoskodik az ünnepélyes eskü vagy fogadalomtételről!
 
Az anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet bármely település polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetőjénél vagy hivatásos konzuli tisztviselőnél elő lehet terjeszteni. A hazai anyakönyvezést végző hatóságnál anyakönyvi okirat kiállítása iránti kérelmet a hazai anyakönyvezés során lehet előterjeszteni. Az eljárás illetéke 2000,- Ft., melyet a kérelemnyomtatványon, illetékbélyeg formájában kell leróni.

Letölthető dokumentumok

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. november 30-tól

A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja.

A Hivatallal a kapcsolatfelvétel  telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.

Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.

Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30

Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.

Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.

A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:

Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)

Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332

Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.

Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben