Józsefváros újjáépül, Idősbarát Önkormányzat, Családbarát Önkormányzat
KERESÉS

Tájékoztató az adóügyek elektronikus intézéséről

A Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal természetes és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali Portálon (OHP) vagy az elektronikus űrlappal nem támogatott ügyek esetén az e-Papír szolgáltatás segítségével lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre.
 
Az elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapu vagy cégkapu regisztráció megléte szükséges.
Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne.
Az Önkormányzati Hivatali Portálon jelenleg három szolgáltatás (ügyindítás, adóegyenleg lekérdezés, ügykövetés) érhető el.
 
A gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus ügyintézés.
 
A természetes személyek számára továbbra is csak lehetőség az elektronikus ügyintézés, mert papír alapon, postai feladással vagy személyesen továbbra is kezdeményezhetik ügyeik intézését.
 
Az elektronikus ügyintézés menete
Az Önkormányzati Hivatali Portál az alábbi linken érhető el:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap, ahová belépve az önkormányzat kiválasztásával, majd lekérdezésével lehet ügyet indítani KAÜ (ügyfélkapus) azonosítással. Az ügyindítás menete a következő:
  1. ÖNKORMÁNYZATI HIVATALI PORTÁL (https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses) oldalon az ügyintézés megkezdéséhez alul kék mezőben található „VÁLASSZON ÖNKORMÁNYZATOT” sávot kell kiválasztani.
  2. A kereső oldalon BUDAPEST település nevét kiválasztva, majd a mellette lévő kék mezőben a „LEKÉRDEZÉS” gombra kattintva lehet a találati listából „BUDAPEST FŐVÁROS VIII. KERÜLET JÓZSEFVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT”-ot választani.
  3. Ezt követően három menüpontból lehet választani: „ÜGYKÖVETÉS”, vagy „ADÓEGYENLEG LEKÉRDEZÉS” illetve „ÜGYINDÍTÁS”
  4. ÜGYKÖVETÉS menüpont alatt az adózó a folyamatban lévő elektronikusan indított ügyének állapotát tekintheti meg.
  5.  Az ADÓEGYENLEG LEKÉRDEZÉS-nél az adózó az ügyfélkapu, vagy cégkapu azonosítása után lekérheti a helyi adó és gépjárműadó egyenlegét.
  6. ÜGYINDÍTÁS esetén a legördítő sáv segítségével ki kell választani az eljárás módját: „saját nevemben” vagy „Meghatalmazottként/képviselőként”
  7. „Keresés az űrlapadatokban” pontnál kiválasztani az „ÁGAZAT” alatt az „Adóügy”-et, valamint az „ÜGYTÍPUS” alatt az adónemet (pl. építményadó, idegenforgalmi adó stb.)
  8. A kék mezőben lévő „lekérdezés” gombra kattintás után az oldal alján megjelennek az adott ügytípushoz tartozó űrlapok.
 
Cég nevében történő űrlap-benyújtásra kizárólag abban az esetben van lehetőség, amennyiben megbízottként vagy ügyintézőként szerepel a cégkapu regisztrációs nyilvántartásban.
 
Elektronikusan indítható adóügyek
  • Adómérséklés iránti kérelem
  • Fizetési könnyítés iránti kérelem
  • Túlfizetés rendezési kérelem
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány építményadó megállapításához FŐLAP+A jelű betétlap (lakásról, üdülőről)
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány építményadó megállapításához FŐLAP+B jelű betétlap (ker. egy. és egyéb nem lakás céljára szolgáló építmény)
  • Bejelentés kombinált áruszállításról
  • Változás bejelentés gépjárműadóval kapcsolatban
  • Idegenforgalmi adó bejelentkezés
  • Idegenforgalmi adóbevallás
  • Önellenőrzési lap idegenforgalmi adó helyesbítésére
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány magánszemély kommunális adójának megállapításához
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány telekadó megállapításához
 
Részletesebb tájékoztatásért kattintson ide
 
e-Papír
Amennyiben a portálon rendelkezésre álló nyomtatványok között nem található olyan űrlap, amely a kívánt ügyintézéshez szükséges, úgy egy másik elektronikus felülettel, az e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen kérelem és hozzá csatolt PDF formátumú űrlap, nyomtatvány elektronikusan elindítható.
 
Az e-Papír szolgáltatás igénybevétele is ügyfélkapu vagy cégkapu regisztrációhoz és bejelentkezéshez kötött szolgáltatás.
 
Az e-Papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu
 
Kapcsolat
E-mail cím: adougy@jozsefvaros.hu
Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal – Adóügyi Iroda
Polgármesteri Hivatal Hivatali kapujának rövid neve: JPHADO
KRID azonosító: 758882308
vissza fel

Ügyfélfogadási rend

06-1-459-2100
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Hétfő 13.30-18.00
Kedd nincs
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök nincs
Péntek 8.15-11.30

Anyakönyvi Iroda

06-1-459-2265
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Hétfő *8.15-18.00 13.30-18.00
Kedd *8.15-16.00
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök *8.15-16.00
Péntek 8.15-11.30

* haláleset, valamint egészségügyi intézményen kívül történt születés hozzátartozó által történő bejelentése

Az utolsó sorszám - a napi ügyfélforgalomtól függően - legkésőbb az ügyfélfogadási idő vége előtt fél órával kerül kiadásra.

Az alábbi anyakönyvi ügyek intézése előzetes bejelentkezés és időpont egyeztetés alapján történik:

  • házassági névviseléssel, névváltoztatással,
  • születési családi és/vagy utónév módosításával,
  • megkülönböztető betűjellel, névkorrekcióval,
  • hazai anyakönyvezés iránti kérelemmel kapcsolatos anyakönyvi ügyek intézése,
  • házasságkötési szándék bejelentéséről szóló jegyzőkönyv felvétele,
  • bejegyzett élettársi kapcsolat létesítéséről szóló jegyzőkönyv felvétele,
  • születendő gyermekre tett teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele.

  • Fent részletezett anyakönyvi ügyek intézése - a házasságkötési szándék bejelentésének és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének kivételével - nincs az anyakönyvi esemény helyéhez, illetve lakóhelyhez kötve, az ez irányú kérelmeket bármely település képviselő-testület hivatalának anyakönyvvezetőjénél elő lehet terjeszteni.

  • Előzetes időpont egyeztetése hivatali időben a 459-2176 telefonszámon lehetséges.

Ügyfeleink kényelme érdekében az anyakönyvi okirattal igazolni kívánt adatok elektronikus anyakönyvben történő rögzítése, az anyakönyvi esemény és a kérelmező azonosításához szükséges adatok anyakonyv@jozsefvaros.hu e-mail címre történő megküldésével is kérelmezhető annak érdekében, hogy a kivonat másolatok kiállítása a kérelmező lakó, vagy tartózkodási helye szerint legközelebb eső település képviselő-testület hivatalának anyakönyvvezetőjénél történhessen meg.

Családtámogatási Iroda

06-1-459-2277
1082 Budapest, Baross u. 66-68.
Hétfő 13.30-18.00
Kedd nincs
Szerda 8.15-16.30
Csütörtök nincs
Péntek 8.15-11.30

Kapcsolatok