Önkormányzat Ügyintézés Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Józsefvárosi egyházi pályázat E-Józsefvárosi sportpályázat Józsefvárosi nemzetiségi pályázat Józsefvárosi civil és kulturális pályázat Ajánlja fel 1%-át józsefvárosi civil szervezeteknek!
KERESÉS

Tájékoztató az adóügyek elektronikus intézéséről

A Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal természetes és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali Portálon (OHP) vagy az elektronikus űrlappal nem támogatott ügyek esetén az e-Papír szolgáltatás segítségével lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre.
 
Az elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapu vagy cégkapu regisztráció megléte szükséges.
Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne.
Az Önkormányzati Hivatali Portálon jelenleg három szolgáltatás (ügyindítás, adóegyenleg lekérdezés, ügykövetés) érhető el.
 
A gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus ügyintézés.
 
A természetes személyek számára továbbra is csak lehetőség az elektronikus ügyintézés, mert papír alapon, postai feladással vagy személyesen továbbra is kezdeményezhetik ügyeik intézését.
 
Az elektronikus ügyintézés menete
Az Önkormányzati Hivatali Portál az alábbi linken érhető el:
https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap, ahová belépve az önkormányzat kiválasztásával, majd lekérdezésével lehet ügyet indítani KAÜ (ügyfélkapus) azonosítással. Az ügyindítás menete a következő:
  1. ÖNKORMÁNYZATI HIVATALI PORTÁL (https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses) oldalon az ügyintézés megkezdéséhez alul kék mezőben található „VÁLASSZON ÖNKORMÁNYZATOT” sávot kell kiválasztani.
  2. A kereső oldalon BUDAPEST település nevét kiválasztva, majd a mellette lévő kék mezőben a „LEKÉRDEZÉS” gombra kattintva lehet a találati listából „BUDAPEST FŐVÁROS VIII. KERÜLET JÓZSEFVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT”-ot választani.
  3. Ezt követően három menüpontból lehet választani: „ÜGYKÖVETÉS”, vagy „ADÓEGYENLEG LEKÉRDEZÉS” illetve „ÜGYINDÍTÁS”
  4. ÜGYKÖVETÉS menüpont alatt az adózó a folyamatban lévő elektronikusan indított ügyének állapotát tekintheti meg.
  5.  Az ADÓEGYENLEG LEKÉRDEZÉS-nél az adózó az ügyfélkapu, vagy cégkapu azonosítása után lekérheti a helyi adó és gépjárműadó egyenlegét.
  6. ÜGYINDÍTÁS esetén a legördítő sáv segítségével ki kell választani az eljárás módját: „saját nevemben” vagy „Meghatalmazottként/képviselőként”
  7. „Keresés az űrlapadatokban” pontnál kiválasztani az „ÁGAZAT” alatt az „Adóügy”-et, valamint az „ÜGYTÍPUS” alatt az adónemet (pl. építményadó, idegenforgalmi adó stb.)
  8. A kék mezőben lévő „lekérdezés” gombra kattintás után az oldal alján megjelennek az adott ügytípushoz tartozó űrlapok.
 
Cég nevében történő űrlap-benyújtásra kizárólag abban az esetben van lehetőség, amennyiben megbízottként vagy ügyintézőként szerepel a cégkapu regisztrációs nyilvántartásban.
 
Elektronikusan indítható adóügyek
  • Adómérséklés iránti kérelem
  • Fizetési könnyítés iránti kérelem
  • Túlfizetés rendezési kérelem
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány építményadó megállapításához FŐLAP+A jelű betétlap (lakásról, üdülőről)
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány építményadó megállapításához FŐLAP+B jelű betétlap (ker. egy. és egyéb nem lakás céljára szolgáló építmény)
  • Bejelentés kombinált áruszállításról
  • Változás bejelentés gépjárműadóval kapcsolatban
  • Idegenforgalmi adó bejelentkezés
  • Idegenforgalmi adóbevallás
  • Önellenőrzési lap idegenforgalmi adó helyesbítésére
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány magánszemély kommunális adójának megállapításához
  • Bevallási (változás-bejelentési) nyomtatvány telekadó megállapításához
 
Részletesebb tájékoztatásért kattintson ide
 
e-Papír
Amennyiben a portálon rendelkezésre álló nyomtatványok között nem található olyan űrlap, amely a kívánt ügyintézéshez szükséges, úgy egy másik elektronikus felülettel, az e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen kérelem és hozzá csatolt PDF formátumú űrlap, nyomtatvány elektronikusan elindítható.
 
Az e-Papír szolgáltatás igénybevétele is ügyfélkapu vagy cégkapu regisztrációhoz és bejelentkezéshez kötött szolgáltatás.
 
Az e-Papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu
 
Kapcsolat
E-mail cím: adougy@jozsefvaros.hu
Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal – Adóügyi Iroda
Polgármesteri Hivatal Hivatali kapujának rövid neve: JPHADO
KRID azonosító: 758882308
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

2020. június 1-től

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

Június 1-től lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az alábbiak szerint:

  • Hétfőn:13.30-18.00
  • Szerdán:08.15-16.30
  • Pénteken:08.15-11.30

A Közterület- felügyeleti Ügyosztály ügyfélfogadási rendje:

  • Hétköznapokon:08.00-16.00

A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, ennek használata az ügyfelek részére kötelező. Az ügyfél a Polgármesteri Hivatalba történő belépésekor köteles szájmaszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs szájmaszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja.
A kézfertőtlenítő használatát és a szájmaszk viselését az őrszolgálat ellenőrzi.

Személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor.
Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak.

Amennyiben nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez segítségre vagy nyomtatványra van szüksége, akkor a Támpont Információs Szolgálat segíti ebben, amely a Polgármesteri Hivatal egyablakos bejáratánál található Budapest Baross u. 63-67. A beadványokat szintén itt adhatják le.

A Családtámogatási Irodán (1082 Budapest Baross u. 66-68.) az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

A Családtámogatási Iroda ügyfélfogadása munkanapokon:

  • Hétfőn:9.00 – 11.00 és 14.00 – 16.00
  • Szerdán:9.00 – 11.00 és 14.00 – 16.00
  • Pénteken:9.00 – 11.00

Az ügyfélváróban egyszerre maximum 15 fő tartózkodhat.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

További információ:

jozsefvaros.hu
facebook.com/jozsefvaros.hu - 06-1-459-2100
06-80-277-256 (ingyenesen hívható zöld szám)

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben