Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil

Vezetői engedély

Vezetői engedély igényléséhez szükséges:

 

- Személyes megjelenés;

 

- Első ízben történő kiadás esetében személyazonosításra alkalmas okmány, valamint lakcímet igazoló hatósági igazolvány, vizsgaigazolás és orvosi igazolás. Az eljárási illeték 4000 Ft, 62. életév felett 1500 Ft Csere esetén az érvényes, illetőleg már lejárt érvényességi idejű okmány, lakcímet igazoló hatósági igazolvány és orvosi igazolás. Az eljárási illeték 4000 Ft, 62. életév felett 1500 Ft;

 

- Egy éven belüli pótlás, vagy csere esetében az eljárási illeték 1500 Ft;

 

- Pótlás esetén személyazonosításra alkalmas okirat, a vesztés, vagy eltulajdonítás tényéről felvett okmányirodai, vagy rendőrségi jegyzőkönyv. Az eljárási illeték 4000 Ft, 62. életév felett 1500 Ft;

 

- Ideiglenes vezetői engedély kiadásakor (a vezetői engedély eljárási illetékén felül) az igazgatási szolgáltatási díj 2300 Ft;

 

- Nemzetközi vezetői engedély igényléséhez szükséges az érvényes nemzeti vezetői engedély és 2 db, 1 évnél nem régebbi, egymással megegyező igazolvány kép (3,5 cm x 4,5 cm). Az igazgatási szolgáltatási díj 2300 Ft;

 

- Honosításhoz szükséges a külföldi hatóság által kiállított érvényes vezetői engedély, személyazonosításra alkalmas okirat, lakcímet igazoló hatósági igazolvány és orvosi igazolás. Az eljárási illeték 6200 Ft;

 

- Az eljárási illeték fizetési módja: házipénztárban (készpénzben), illetve Magyar Államkincstár csekken, postán fizetve.

 

A vezetői engedély érvényességének időtartama: az orvosi igazoláson legközelebbi orvosi vizsgálat időpontjaként szereplő dátum (1. alkalmassági csoportba tartozóknál: a 40. életévig – 10 év; 40-60 éves korig – 5 év; 60-70 éves korig – 3 év; a 70 év felett– 2 év, illetve 2. alkalmassági csoportba tartozóknál: 45. életévig – 5 év; 45-60 éves korig – 3 év; 60 év felett – 2 év).

 

Az orvosi vizsgálat alapján a háziorvos megállapíthat a fentieknél rövidebb időtartamot is.

Ügyintézők

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. november 16-tól

A Hivatallal a kapcsolatfelvétel  telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja .

A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő: 9:00-11:00; 13:30-18:00
Szerda: 8:15-16:30
Péntek: 8:15-11:30

Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.

Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
 
A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a leírás végén megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben. 

Az ügyfélfogadás kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető  kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával.
Az ügyfelek a beadványaikat személyesen a bejáratnál található Támponton, az e célra kijelölt helyen adhatják le, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani. 
 
Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység segítsége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai  biztosítják a szükséges információkat.
 
A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles  maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal  az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni. 
 
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.
 
A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámok:
 
Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)
 
Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben