2024-ben 23 Szomszédünnepet szerveztek meg a kerületiek!
Ez a szöveg a tavalyi évben megszervezett Szomszédünnepeket mutatja be.
A Szomszédünnep egy olyan programsorozat,
ahol a józsefvárosiak közösségszervező eseményt valósíthatnak meg.
Közösségszervező esemény az,
ahol az emberek megismerhetik egymást.
A közösségszervező eseményeken az emberek kapcsolódnak egymáshoz.
A Szomszédünnep célja minél több kis közösség kialakítása.
A Szomszédünnep eseményt Józsefváros Önkormányzata támogatja.
A Szomszédünnep eseményt a Józsefvárosi Közösségeiért Nonprofit szervezet támogatja.

A Szomszédünnep programsorozatot minden évben megrendezik.
A tavalyi Szomszédünnep volt a harmadik,
amit megrendeztek.
Tavaly 58 ember jelentkezett a felhívásra.
Ebből 23 program valósult meg.
Józsefvárosban sokféle közösség található.
A közösség egy olyan csoport,
akiket összeköt valami.
Például egy épületben laknak.
Ők a lakóközösségek.
Van olyan közösség, akiket közös érdeklődés köt össze.
Például szeretnek kertészkedni.

Van olyan közösség, akinek közös a célja.
Például szeretnék elérni,
hogy minden ember önállóan tudjon élni.
Kik szerveztek 2024-ben Szomszédünnepet?
Összesen 6 lakóközösség tartott Szomszédünnepet.
A lakóközösségek célja,
hogy a szomszédban lakók megismerjék egymást.

Programok például:
A Mátyás tér lakói közös ebédet készítettek.
A Leonardo köz lakói közösen építettek kerítést.
A Gyulai Pál utcában teherbiciklizni lehetett.
A Százados úton kenyeret sütöttek.
A Tibilisz téren sport napot tartottak.
A Diószegi utcában csillámtetkót készítettek.
A Kolónia utcában bográcsoztak.

A művészeti csoportok célja,
hogy bemutatassák munkájukat az érdeklődöknek.
A Bura Galériában kiállítást szerveztek a látógatóknak.
A Lehetőségek Tere felolvasást szervezett.
A Kibic Sportegyesület egész napos játékkal várta az érdeklődőket.
A Rajk Szakkollégium beszélgetést szervezett az oktatásról.
A Tűzfalon túl józsefvárosi sétát szervezett.
A Gólyában lecsót készítettek.
A Gólyában lekvárt főztek be.

Józsefváros sokszínű.
Sokféle közösség jelentkezett a Szomszédünnepre.
A Roma Női Hálózat gyereknapot tartott a Dankó udvarban.
A Mozgó Protkó Vidámcsoport közösen szórakozott.
A Mozgó Protkó közösen énekelt Falusi Mariannal.
A Mozgó Protkó közösen énekelt Komáromi Pistivel.
A Losonci téri komposztbarátok pikniket tartottak.
A Grundkert együtt főzött az Auróra Klímakerttel.
A Virágkoszorú Tagóvoda közös alkotást szervezett gyerekeknek,
és szüleiknek.
Az Akadályok Nélkül Józsefváros közösen festett a Giusto Kamarazenekar A festés közben a Giusto Kamarzenekar zenélt.

A Közösségi Részvételi Iroda támogatta a Szomszédünnepek szervezését.
A Közösségi Részvételi Iroda a Szomszédünnep előtt nyitó eseményt szervezett.
A Közösségi Részvételi Iroda a Szomszédünnepek után záró eseményt szervezett.
Ezeken az eseményeken a szervezők megismerhették egymást.
Az eseményen a résztvevők megismerhették az önkormányzatot.
A záró eseményen a résztvevők megosztották egymással a tapasztalataikat.
A következő Szomszédünnepnél a Közösségi Részvételi Iroda
ezeket a tapasztalatokat tudja hasznosítani.

Szeretnél a következő szomszédsági eseményen részt venni?
Szeretnél programot szervezni?
