Cím képzésére új ingatlan használatbavételi engedélyének kiadását követően vagy a már használatban lévő ingatlanban új cím képzése-, módosítása-, cím rendezése miatt van szükség.
Rövid leírás
Címképzés: (új házszám, épületjel, szint- ajtószám képzése, a tulajdoni lapon: „címképzés alatt” megjegyzés szerepel)
Cím képzésére új ingatlan használatbavételi engedélyének kiadását követően vagy a már használatban lévő ingatlanban új cím képzése-, módosítása-, cím rendezése miatt van szükség.
A központi címregiszterbe(n) bejegyzett vagy módosított cím a közzétételtől számított egy hónapig a www.jozsefvaros.hu honlapon folyamatosan megtekinthető.
Ügyintézés folyamata
Az eljárás megindítása hivatalból, vagy kérelemre történik.
Kérelemre induló eljárásban a kérelmet annak kell benyújtani, akinek a cím képzéséhez jogos érdeke fűződik (pl. tulajdonos, közös képviselő, stb.).
Amennyiben társasházi cím képzésére irányul a kérelem, úgy azt a teljes társasházra egyszerre kell benyújtani közös képviselő, vagy az építtető útján. Az eljárás során kiadott határozat a társasházban található összes külön tulajdonú ingatlan címét tartalmazza.
A kérelmet az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjéhez kell benyújtani.
A jegyző hivatalból megindítja az eljárást, ha az eljárás megindítására okot adó körülmény jut a tudomására, így különösen a Kormányhivatal, mint ingatlan-nyilvántartási hatóság tájékoztatása új ingatlan használatba vételéről.
A kérelem elektronikus úton (ügyfélkapun keresztül), postai úton vagy személyesen nyújtható be.
Postacím: Józsefvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Budapest VIII. kerületében a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség.
Időpontot itt foglalhat.
A kérelemhez szükséges csatolandó dokumentumok listája:
– címigazolási/címképzési kérelem
– társasházi alapító okirat (társasház esetén)
Az Anyakönyvi Iroda a címképzési-, címigazolási-, lakcímrendezési ügyekben folytatott tevékenysége során az alábbi jogszabályi előírásokban foglaltak szerint jár el:
- általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
- a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet,
- a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.),
- az Nytv. végrehajtására kiadott 146/1993.(X.26.) Kormányrendelet,
Határidők és díjak
Határidő: Az Ákr. szerint az általános ügyintézési határidő 60 nap, (kivéve azokat az eseteket, ahol a szakmai jogszabályok rövidebb határidőt szabnak meg az eljárás lefolytatására) amelyet a beadványnak a hatósághoz történő érkezésétől kell számítani, az érdemi döntés közlésének napjával bezáróan (postázás, közvetlen átadás).
Díjak: Az eljárás illetékmentes.
Elektronikus ügyintézés
Kérelmét elektronikus úton is leadhatja a https://epapir.gov.hu/ vagy a https://ohp-20.asp.lgov.hu/ oldalon keresztül.
Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/