Rövid leírás
Józsefvárosban a közterülethasználat rendjét a Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről szóló 4/2020. (II. 27.) számú rendelet szabályozza. A témában született közérthető összefoglalót itt találja >>>
Ügyintézés folyamata
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerint nyújthatják be az ügyfelek kérelmeiket/beadványaikat. Természetes személy esetén személyesen (1082 Budapest, Baross u. 63-67. II. emelet 210.), postai úton (1082 Budapest, Baross u.
63-67.) és elektronikus úton. Cégek esetén csak cégkapun keresztül.
A kérelmet a kérelmezett közterület-használat kezdő időpontja előtt,
- a hét napot meg nem haladó közterület-használat esetén legalább 8 munkanappal,
- a hét napot meghaladó közterület-használat esetén pedig legalább 15 nappal korábban
kell benyújtani.
Külön közterület-használati hozzájárulás nélkül, a tevékenység megkezdését megelőző 72 órán belül, de legkésőbb a használat megkezdésével egyidejűleg, bejelentés alapján használható közterület:
- magánszemély által a saját tulajdonában álló ingatlanhoz kapcsolódó tevékenységhez igényelt, évente legfeljebb 2 napra történő ideiglenes elhelyezéshez,
- közérdekből elhelyezett építményekhez, közérdekből végzett tevékenységhez kapcsolódóan a rendeletben felsorolt esetekben, ideértve különösen a statikus vagy más szakértő, hatóság által megállapított élet- és balesetveszély megszüntetését, elhárítását szolgáló, 30 naptári napot meg nem haladó közterület-használatot;
- politikai -, civil-, szociális tevékenységhez kapcsolódóan a rendeletben felsorolt esetekben.
Csatolandó iratok:
ÁLTALÁNOS KÖVETELMÉNYEK
1. A közterületen folytatni kívánt tevékenység gyakorlására feljogosító, nyilvántartásba vételt igazoló okirat másolatát, amely lehet:
- aláírási címpéldány;
- társadalmi és egyéb szervezetek esetén a nyilvántartásba vételt igazoló egyéb okirat;
- őstermelők esetén őstermelői igazolvány;
- társasház esetén közös képviselő megválasztását igazoló közgyűlési jegyzőkönyv.
2. Meghatalmazás, ha a kérelmező helyett meghatalmazott képviselő jár el.
3. A használni kívánt területre vonatkozó méretarányos, egyértelmű helyszínrajzot, amelyen szerepelnie kell az igényelt területnek és a környező utcáknak, valamint a kihelyezni kívánt közterületi berendezéseknek a szélessége, hosszúsága, az épület homlokzati falától és a járda szélétől való távolsága; terasz esetén az üzlet bejáratától való távolsága.
4. Az elhelyezni kívánt építmény, létesítmény, berendezés műszaki leírását és terveit.
5. Meglévő létesítményre vonatkozó közterület-használati hozzájárulás megújítása esetén fényképfelvételt a meglévő létesítményről.
KÜLÖNÖS KÖVETELMÉNYEK
1. A közfeladatot igazoló dokumentumot a közfeladat ellátása céljából kért használat esetén.
2. Építési engedélyhez kötött építmény esetében, vagy építési munkálatokkal összefüggő közterület-használat esetében az építtetőtől kapott meghatalmazást és a jogszabályban előírt esetekben a jogerős építésügyi hatósági engedélyt.
3. Úttest és járda igénybevétele esetén − a helyszínrajzon túl − a Budapest Közút Zrt. által jóváhagyott forgalomtechnikai tervet. (1115 Budapest, Bánk bán utca 8-12.)
4. Szórólaposztásra vonatkozó kérelem esetén helyszínrajzot vagy útvonal tervet, és a terjeszteni kívánt szórólap mintáját.
5. Rendezvények esetén:
- nyilatkozatot a résztvevők tervezett létszámáról;
- színpad alapterülete;
- nyilatkozatot a rendezvény idejére telepíteni tervezett illemhelyek és akadálymentesített illemhelyek – darabszámáról;
- vázlatos program leírást;
- a közterület–használat lejárta után esedékes takarításról szóló szerződést, megrendelést igazoló dokumentumot;
- nyilatkozatot a tervezett közterület-használatban közreműködők, szervezők nevéről, lakcíméről vagy székhelyéről.
5. A településkép védelméről szóló önkormányzati rendelet alapján településképi bejelentési eljárás lefolytatásához kötött tevékenység esetén az eljárásban hozott döntést.
6. Települési szilárd hulladék képződésével járó közterület-használat – így különösen rendezvény szervezése vagy kioszk elhelyezése – esetén az FKF Zrt.-vel kötött települési szilárd hulladék elszállításával kapcsolatos szerződést, vagy a szolgáltatás megrendelését igazoló dokumentumot.
7. Építési munkálat, rendezvény és ételosztás esetén fotót a használni kívánt terület használat megkezdését megelőző állapotáról; építési munkálat esetén az építési terület megközelítéséhez rendszeresen igénybe vett úttest területére kiterjedően.
8. Mozgóbolt iránti kérelem esetén azon helyszínek vagy útvonal megjelölését, amely helyszíneken vagy útvonalon a mozgóboltot működtetni kívánják.
9. Az egy naptári évben két hónapot meghaladó építési, felújítási, karbantartási munkálatok végzése esetében építési ütemtervet.
(X.01.)
A Józsefvárosi Önkormányzat tulajdonában lévő közterületek használatáról és használatának rendjéről
Hatályos
Hatály kezdete: 2022. október 1.
Utolsó frissítés: 2022. október 6.
Határidők és díjak
Határidő: Ákr. szerinti sommás eljárás (8 nap) keretén belül, amennyiben a kérelemhez előírt iratok csatolásra kerültek. Ellenkező esetben teljes eljárásra (60 nap) kerül sor.
Díjak: Az eljárás illetékmentes
Elektronikus ügyintézés
Az ügyintézés elektronikusan Epapíron keresztül: https://epapir.gov.hu/ vagy az E-Önkormányzat portálon a https://ohp-20.asp.lgov.hu segítségével lehetséges.
Az E-Önkormányzat portálon így éri el az űrlapot: Ágazat: Településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek ügytípus: használat
Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/
Felelős szervezeti egység
Igazgatási Iroda
Ügyintézők
közterületfoglalási ügyintéző
II. em. 215.közterületfoglalási ügyintéző
II. em. 215.hatósági ügyintéző
II. em.Kapcsolódó dokumentumok
122 KB Word dokumentum
110 KB Word dokumentum
110 KB Word dokumentum
113 KB Word dokumentum
14 KB Word dokumentum
14 KB Word dokumentum