Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil

Szervezeti egységek

Városépítészeti Iroda

Tisztelt Józsefvárosiak, kedves Ügyfeleink!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2020. június 17-én megjelent Magyar Közlöny 2020. évi 144. szám 165. §-a alapján településképi bejelentési illetve településképi véleményezési eljárás lefolytatatásához a kérelmet illetve mellékleteit kizárólag elektronikus úton lehet benyújtani 2020.12.31-ig. Magánszemélyek Ügyfélkapun vagy a telepuleskep@jozsefvaros.hu e-mail címen,  cégek pedig Cégkapujukon keresztül tudják kezdeményezni a fent említett eljárások megindítását.

Továbbá felhívjuk figyelmüket, hogy a szakmai konzultáció lehetősége is megváltozott. Minden esetben szükséges az előzetes telefonos bejelentkezés. Főépítész Úr fogadóórái hétfőn 13:00-18:00-ig foglalhatók, az ügyintézőkhöz pedig hétfőn 13.30-18.00, szerdán 8.15-16.30, pénteken pedig 8.15-11.30-ig lehet időpontot egyeztetni.

Köszönjük megértésüket és együttműködésüket!

A Városépítészeti Iroda koordinálja az építési törvény által az önkormányzat, illetve a polgármester feladat-, illetve hatáskörébe utalt településrendezési, településképi feladatokat és végzi el a „klasszikus” főépítészi munkákat. Vagyis részt vesz a kerület építési szabályzatának módosítási eljárásában (attól függetlenül, hogy azt ki kezdeményezi), adatot szolgáltat a Fővárosi Önkormányzat felé ugyanezen ügyekben, előkészíti a településképi eljárásokban a polgármesteri döntéseket, bonyolítja a tervtanácsot.

A településkép formálásával összefüggésben a Józsefvárosban elhelyezni kívánt emlékművekkel kapcsolatban döntés-előkészítő munkát folytat, illetve véleményezi a közterület foglalásokkal összefüggésben felmerülő, utcaképet jelentősen befolyásoló eseteket.

2013 eleje óta újabb feladatokat is ellát, mint a településképi kötelezések, településképi vélemények és a bejelentési eljárások előkészítését, lefolytatását.

Főépítészi fogadó órák

Előre egyeztetett időpont alapján a III. em. 306-os irodában

HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
13.00-18.00

Ügyfélfogadás

Előre egyeztetett időpont alapján a III. em. 306-os irodában

HétfőKeddSzerdaCsütörtökPéntek
13.30-18.008.15-16.308.15-11.30

Elérhetőségek

Kérelmek és mellékleteik benyújtása:

  • magánszemélyek Ügyfélkapun vagy a telepuleskep@jozsefvaros.hu e-mai címen
  • egyéni vállalkozók és cégek Cégkapun

Bejelentkezés személyes szakmai konzultációra: 06-1-459-2158

Munkatársak

Név
Munkakör
Telefon
E-mail
főépítész
irodavezető-helyettes459-2526
ügyintéző: településképi bejelentési eljárás, településrendezési kötelezések459-2509
ügyintéző: településképi véleményezési eljárás, tervtanáccsal kapcsolatos feladatok, szobrok/emléktáblák459-2508
ügyintéző: adminisztráció459-2158
ügyintéző
projekt koordinátor459-2525

Kapcsolódó ügyek

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. november 30-tól

A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja.

A Hivatallal a kapcsolatfelvétel  telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.

Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.

Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30

Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.

Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.

A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:

Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)

Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332

Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.

Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben