Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil
KERESÉS

Közérdekű adatok

Az önkormányzat önként vállalt feladatai

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének
36/2014. (XI.06.) önkormányzati rendelet*
 
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
 (részlet)
  
4. melléklet [1] a 36/2014. (XI.06.) önkormányzati rendelethez
 
AZ ÖNKORMÁNYZAT ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATAI
 

1. Önkormányzati feladatok ellátását érintően:

1.1. Tisztségviselők részére reprezentáció, tisztségviselők saját keretei, promóciós ajándékok
1.2. Nemzetközi kapcsolatok
1.3. PR tevékenységek keretében újság szerkesztése, kiadása, média figyelés, honlap szerkesztése, rendezvények
1.4. Külön önkormányzati rendelet alapján kitüntetések, dicséretek adományozása
1.5. Külön szabályzat alapján jutalom, munkáltatói kölcsön biztosítása
1.7. Civil szervezetek, alapítványok, egyházak, egyházi közösségek, jogi személyek, magánszemélyek nem szociális rászorultsági alapon történő támogatása, kivéve, ha önkormányzati kötelező feladatellátásért támogatásban részesülnek, továbbá Budapesti Önkormányzatok Szövetsége tagdíj, valamint a Rendőrség támogatása
1.8. Nemzetiségi önkormányzatok pénzbeli támogatása
1.9. Az önkormányzat által alapított költségvetési szervek alkalmazottai részére cafeteria és hűségjutalom biztosítása
1.10. [2] Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány működése és a közalapítvány által végzett feladatok
 
2. Oktatási, közművelődési, ifjúsági és sport feladatokat érintően:
 
2.1. Oktatáshoz, neveléshez kapcsolódó feladatok, ösztöndíj odaítélése, tanulmányi verseny, KLIK-től átvállalt költségek
2.2. Ovi-foci program
2.3. Sportszervezetek támogatása
2.4. Turay Ida Színház Közhasznú Nonprofit Kft. előadó-művészeti tevékenységének támogatása
2.5. ballonos ivóvíz biztosítása
 
3. Szociális, egészségügyi feladatellátással kapcsolatban:
 
3.1. Józsefvárosi kártya létrehozása, működtetése
3.2. Idősügyi Tanács működtetése
3.3. Eu-s adományok rászorultakhoz való eljuttatásában való közreműködés
3.4. Privatizált házi orvosok rezsiköltségeinek átvállalása
3.5. TÁMOP pályázatokhoz kapcsolódó feladatok
 

4. Vagyonkezelési és városüzemeltetési feladatokat érintően:

4.1. Közterületi és illegálisan elhelyezett kommunális hulladék elszállítás és gyűjtése
4.2. Társasházaknak közterület-foglalási bevételből történő visszafizetés
4.3. Karácsonyi díszkivilágítás biztosítása
 

5. Önkormányzati tulajdonú, vagy résztulajdonú gazdasági társaságok által végzett vagyongazdálkodási és vagyonkezelési feladatokat érintően:

5.1. Törzsvagyon fejlesztése érdekében felújítások, beruházások elvégzése, pályázatok benyújtása
5.2. Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. által végzendő üzleti vagyonnal való gazdálkodás (vagyonértékesítés, felújítások, beruházások)
5.3. Corvin Sétány teljes projekt lezárásához kapcsolódó feladatok
5.4. Magdolna negyed városrehabilitációs modellkísérleti programmal kapcsolatos feladatok
5.5. Palotanegyed fejlesztéséhez kapcsolódó Európa Belvárosa Program feladatai
 
6. Egyéb feladatok
 
6.1. Hitel felvétellel, törlesztések, kamatok teljesítésével kapcsolatos feladat
6.2. Főépítészi feladatok (egyéb tervek, koncepciók elkészítése, golyónyomok őrzése, köztéri szobrok és műalkotások valamint emléktáblákkal kapcsolatos feladatok stb.), kivéve a JÓKÉSZ
6.3. Privatizált háziorvosok rezsiköltségeinek átvállalása
6.4. Társasházak vissza és vissza nem térítendő felújítási támogatásai, gázvezeték felújításhoz kölcsön nyújtás, panelprogramban való részvétel
6.5. Szemünk fénye programban való részvétel
6.6. Hőszolgáltatás biztosítása
 

7. Önkormányzati tulajdonú, vagy résztulajdonú gazdasági társaságok támogatását érintően

7.1. [3]
7.2. [4] A Rév8 Zrt. közszolgáltatási szerződés keretében végzett, a városrehabilitációt és városfejlesztést – különösen a program előkészítési és tanácsadási feladatok, program tervezési feladatok, programmenedzsment feladatok, a teljesítésbe ment projektek követése, és az ezekhez kapcsolódó általános gazdálkodási és ügyvitel feladatok – érintő feladatok támogatása.
7.3. [5] A Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt. közszolgáltatási szerződés keretében végzett, következő feladatainak támogatása:
7.3.1. Üdültetés szervezés a Magyarkúton található erdei iskola tekintetében – különösen oktatási-nevelési intézmények tanulóinak Erdei Iskola jellegű turnusokban történő táboroztatása, a hétvégi csoportos kirándulások fogadása, a józsefvárosi intézmények köztisztviselőinek és közalkalmazottainak üdültetése, a káptalanfüredi gyermektáborban idény jelleggel, a józsefvárosi köznevelési intézményekben tanuló gyermekek csoportos és turnusos üdültetésének szervezése, a józsefvárosi szociális intézmények ellátottjainak üdültetése, a józsefvárosi közalkalmazottak és köztisztviselők családi és felnőtt üdültetésének szervezése.
7.3.2. Józsefvárosi oktatási-nevelési intézmények tanulói részére nyári szabadidő foglalkozás szervezése étkezés biztosításával.
7.3.3. Szociális gondoskodás körében a következők tekintetében: 
a) adományok gyűjtése, fogadása, osztása,
b) foglalkoztatás elősegítésével kapcsolatos feladatok ellátása,
c) iskolai felkészítés, tanfolyamok.
7.3.4. Kulturális, közművelődési és turizmussal kapcsolatos feladatok ellátása körében a következők tekintetében:
a) szabadidő foglalkozás, készségfejlesztés,
b) közösségi színtér,
c) zászlógyűjtemény működtetése,
d) Józsefvárosi Galéria működtetése,
e) rendezvények szervezése.
7.3.5. Kerületi közéleti lap, önkormányzati honlap működtetése tekintetében:
a) kerületi közéleti lap működtetése,
b) PR tevékenység, kommunikáció.
7.3.6. Helyi vállalkozásfejlesztés segítésével kapcsolatos feladatok.
7.3.7. Sporttal és szabadidős rendezvényekkel kapcsolatos feladatok ellátása körében a    helyszín biztosítása.
7.3.8. Nemzetiségi ügyekkel kapcsolatos feladatok ellátása körében a nemzetiségi rendezvények, ünnepek részére helyszín biztosítása.
7.4. [6]
 

8. Hivatal működésével kapcsolatban

8.1. Reprezentáció, üzleti ajándék, természetbeni juttatások biztosítása
8.2. Tanácsadói és szakértői feladatok ellátásának biztosítása
8.3. Külön szabályzat szerint hűségjutalom, és szakmai továbbképzésen és konferencián való részvétel biztosítása
8.4. Diákmunka, pályázatok
 

9. Szociális és gyermekjóléti és egészségügyi intézményekkel kapcsolatos feladatok

9.1. Krízislakások működtetése
9.2. Intenzív családmegtartó szolgáltatás működtetése
9.3. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás működtetése
9.4. Hétvégi szociális étkeztetés működtetése
9.5. Házi segítségnyújtáson belül fodrász, pedikűrös, gyógymasszőr, gyógytornász biztosítása
9.6. A Biztos Kezdet program, időszakos gyermekfelügyelet, otthoni gyermekgondozás, hétvégi játszóház működtetése
9.7. LÉLEK-Programmal kapcsolatos feladatok
9.8. Egészségügyi Szolgálatban a foglalkozás egészségügy biztosítása
9.9. értelmi fogyatékosok részére reggeli biztosítása
 
Az önként vállalt feladatok pénzügyi fedezete a mindenkori költségvetési rendeletben biztosított.
 
_____________
* Egységes szerkezetben az 51/2014. (XII.05.) önkormányzati rendelettel, a 47/2014. (XII.12.) önk. rendelettel, a 11/2015.(III.01.) önk. rendelettel, a 26/2015.(V.15.) önk. rendelettel, a 38/2015.(IX.18.) önk. rendelettel, a 47/20105.(XI.05.) önk. rendelettel, az 50/2015.(XII.03.) önk. rendelettel, az 56/2015.(XX.10.) önk. rendelettel, az 58/2015.(XII.10.) önk. rendelettel, a 4/2016.(II.04.) önk. rendelettel, a 8/2016.(III.03.) önk. rendelettel, a 13/2016.(V.05.) ör-rel, a 20/2016.(VI.09.) önk. rendelettel, a 28/2016. (XI.14.) ör-rel, a 37/2016. (XII.21.) ör-rel, a 15/2017. (V.11.) ör.-rel, a 20/2017. (VI.08.) ör.rel, a 39/2017. (X.19.) ör.-rel, a 49/2017. (XII.20.) ör.-rel, 
[1] Módosította a 11/2015.(III.01.) önk. rendelet 6. §, hatályos 2015. március 1-től. Majd módosította a 38/2015.(IX.18.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2015. szeptember 21-től. Majd módosította a 47/2015.(XI.05.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2015. november 6-tól.
[2] Módosította az 50/2015.(XII.03.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2015. december 4-től.
[3] Hatályon kívül helyezte a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 15. § 2016. november 15-től.
[4] Módosította a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 7. §, hatályos 2016. november 15-től.
[5] Módosította a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 7. §, hatályos 2016. november 15-től.
[6] Hatályon kívül helyezte a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 15. § 2016. november 15-től.

Kapcsolódó dokumentumok

Szervezeti, személyzeti adatok

Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok

Gazdálkodási adatok

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2021. március 8-tól

Március 8. és április 19. között a hivatalban csak azok a köztisztviselők tartózkodhatnak, akinek a munkájához feltétlenül szükséges a személyes megjelenés, így különösen, akik a védekezésben részt vesznek. A személyes ügyfélfogadás szünetel. Iratok személyes átvételére nincs lehetőség. A portaszolgálat előtt elhelyezett dobozba kizárólag az anyakönyvi ügyekkel és a szociális támogatásokkal kapcsolatos iratokat lehet leadni, illetve onnan ezekkel az ügyekkel kapcsolatban lehet nyomtatványokat elvinni. Az ilyen formában leadott iratok 3 napra karanténba kerülnek, az ügyintézési határidők csak ezután indulnak el. Minden más ügyben az ügyintézés kizárólag postai vagy elektronikus út igénybevételével folyik. Amennyiben az ügyintézéssel kapcsolatban kérdése van, munkatársaink telefonon is elérhetők az alábbi telefonszámokon. Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét a rendkívüli időszakban várhatóan megnövekedő terhek miatt!


A Polgármesteri Hivatal postacíme: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.


Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256


Az elektronikus ügyintézésről itt talál részletes információt: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


Ha önkormányzati támogatást igényelne online, erről itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online


A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek , de a járványhelyzetre tekintettel kérjük, hogy ha ügyet intézne, akkor munkatársainkat az alábbi elérhetőségeken keresse:


Anyakönyvi Iroda


Általános tájékoztatás: 061/459-2176 és anyakonyv@jozsefvaros.hu

Mató Klaudia: 0620/236-8007

Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787


Anyakönyvi ügyben az alábbi iratokat lehet leadni a Polgármesteri Hivatal Támpontján munkanapokon 8-11-ig:

  • az újszülött bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átvétele a szülészeti klinikáktól és otthon szülés esetén a bejelentő szülőtől,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új haláleset bejelentéséről szóló iratanyag átvétele a temetkezési szolgáltatóktól, illetve hozzátartozóktól

Minden más beadvány, kérelem átvétele és az ügyfélfogadás szünetel.


Családtámogatási Iroda

Általános tájékoztatás: Nagy Ibolya - 061/459-2277, 0620/539-0533


Ha Ön támogatási kérelmet szeretne leadni, akkor kérjük, hogy elsősorban a fenti telefonszámokat vagy az önkormányzat zöld számát hívja,, hogy tájékoztathassuk az aktuális eljárásrendről.

A támogatás iránti kérelmeket a portaszolgálat előtt elhelyezett, erre szolgáló dobozba lehet leadni (borítékot biztosítunk). Kérelem nyomtatványt szintén innen lehet elvinni, de a kérelmeket nem lehet a helyszínen kitölteni. A kérelmek kitöltésével kapcsolatban kérjük, hogy mindig a fenti telefonszámokat hívja, mert a portaszolgálta nem tud segíteni a kitöltésben.


Kérelmet leadni és nyomtatványt elvinni az alábbi időpontokban lehet:

Hétfő 8:00-18:00

Kedd 8:00-16:00

Szerda 8:00-16.30

Csütörtök 8:00-16:00

Péntek 8:00-13.30


Ha szociális ügyben van szüksége segítségre, akkor hívja telefonon a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Család- és Gyermekvédelmi Szolgálatát: 061-333-0582, 06-20-426-7257 vagy írjon emailt az info@jszszgyk.hu címre.


Adóügyi Iroda

Szigetiné H. Katalin - 061/459-2134, 0620/377-6854

Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás: Kovács Ádám György - 0620/377-6890

Speciális és egyedi adóügyek: Bartha Tiborné - 0620/246-0945


Kerületgazdálkodási Iroda

dr. Győry Tímea: 06/20-449-3332


Hatósági Ügyosztály

Dr. Kóródi Éva: 0620/283-6755


Igazgatási Iroda

Tóth Csaba: 0620/393-5598

Bednár János: 0670/907-5862

Közterület-használattal kapcsolatos kérdésekben:
Gyuricza Ramóna 0620/261-9981


Városépítészeti Iroda:
települeskep@jozsefvaros.hu, foepitesz@jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet zöld szám:
0680/204618


Humankapcsolati iroda

Pokornyi Viktória: 0620/277-4993


Közösségi Részvételi Iroda

Horváth Judit 0620/443-6144


Polgármesteri Kabinet:
polgarmester@jozsefvaros.hu

Bartók Júlia: 0620/624-3634

Vidák Anna: 0620/373-9454

Balogh-Nyeső Boglárka: 0620/363-2548

Tóth Fanni: 0620/288-3508


Személyügyi Iroda

Mlinárcsek Attiláné: 0620/407-9094


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben