- Józsefvárosi Közterület-Felügyelet
- Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ
- Józsefvárosi Gazdálkodási Központ
- Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Kft.
- Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány
- RÉV8 Zrt.
Közérdekű adatok
Az Önkormányzat által nyújtott, vagy költségvetésből finanszírozott közszolgáltatások
-
Közoktatásóvodai nevelésáltalános iskolai nevelés-oktatásközépiskolai oktatás
-
Közművelődésalapfokú művészetoktatáspedagógiai szakszolgálat
-
Sportpedagógiai szakmai szolgáltatásgyógypedagógiai ellátás
-
Szociális alapszolgáltatások és szakellátásÉtkeztetés
Házi segítségnyújtás
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
Nappali ellátás
Családsegítés
Időskorúak gondozóháza -
Gyermekvédelmi alapellátás
Gyermekjóléti szolgálat gyermekek napközbeni ellátása
Gyermekek átmeneti gondozása - Egészségügyi alapellátás
Felnőtt és gyermek háziorvosi ellátás
Felnőtt és gyermek fogászati alapellátás
Védőnői szolgálat -
Egészségügyi szakellátás
Járóbeteg szakorvosi ellátása és gondozó intézeti gondozása
A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások igénybevételének rendjére vonatkozó tájékoztatás
-
tanköteles: a gyermek abban a naptári évben, amelyben a 6., legkésőbb amelyben a 8. életévét betölti,tankötelessé válik.
-
óvodaköteles: a gyermek abban az évben, amelyben az 5. életévét betölti.
-
közművelődés, sport: Józsefvárosi Kulturális és Sport Kht. (1089 Budapest, Orczy út 1.) nyújtott szolgáltatások.
-
Szociális szolgáltatások igénybevétele:
-
„Őszirózsa" Gondozó Szolgálatszékhely címe: 1082 Budapest, Vajdahunyad u. 4tel: 477-0353, 477-0352Szolgáltatások: étkeztetés, házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, nappali ellátások, átmeneti elhelyezést nyújtó szakellátásA szolgáltatások igénybevétele: aszociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 93. §-a alapján önkéntes, az ellátást igénylő illetve törvényes képviselője kérelmére , indítványára történik, melyet az intézményvezetőnél kell benyújtani
-
Józsefvárosi Családsegítő Szolgálatcím: 1081 Budapest, Népszínház u. 22.tel: 333-0582, fax: 210-9321Szolgáltatások: étkeztetés, családsegítésA szolgáltatások igénybevétele: aszociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 93. §-a alapján önkéntes, az ellátást igénylő illetve törvényes képviselője kérelmére , indítványára történik, melyet az intézményvezetőnél kell benyújtani
-
Józsefvárosi Egyesített Bölcsődékcím: 1083 Budapest, Szigetvári u. 1.tel: 303-1767, fax: 210-9188Szolgáltatások: gyermekek napközbeni ellátása (napos bölcsőde), játszócsoport, időszakos gyermekfelügyelet, otthoni gyermekgondozásA szolgáltatások igénybevétele: a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 31. § -a alapján - ha a törvény másként nem rendelkezik - önkéntes, az ellátást igénylő törvényes képviselője kérelemre történik,mely kérelmet az intézményvezetőnél kell benyújtani.
-
Józsefvárosi Gyermekjóléti Szolgálat Gyermekek Átmeneti Otthonacím: 1089 Budapest, Kőris u.tel: 35. 333-9775, fax: 303-9199Szolgáltatások: gyermekjóléti szolgáltatás, gyermekek átmeneti elhelyezése, krízislakásokA szolgáltatások igénybevétele: a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (Gyvt.) 31. § -a alapján - ha a törvény másként nem rendelkezik - önkéntes, az ellátást igénylő/ vagy törvényes képviselője kérelmére történik, mely kérelmet az intézményvezetőnél kell benyújtani.A Gyvt. 39.§(3) bekezdése alapján a szervezet jelzőrendszert működtetet, a jelzéseket kivizsgálja.
A gyermek szülője köteles a gyermeke ellátásában közreműködő személyekkel és szervekkel, továbbá hatóságokkal együttműködni.A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások díjának és az abból adott kedvezmények mértéke:34/2005. (VII.5.) sz. önkormányzati rendelet a Józsefvárosi Zeneiskola tanulóinak térítési díj és tandíj fizetési kötelezettségéről. -
- Kulturális, közművelődési szolgáltatások
Az Önkormányzat a Józsefváros Közösségeiért Nonprofit Zrt. útján látja el a következő közfeladatokat:
- A Magyarkúton található ingatlan-együttesekben az Önkormányzat fenntartásában működő oktatási-nevelési intézmények tanulóinak Erdei Iskola jellegű turnusokban történő táboroztatása, a hétvégi csoportos kirándulások fogadása, a józsefvárosi intézmények köztisztviselőinek és közalkalmazottainak üdültetése, továbbá a káptalanfüredi gyermektáborban idény jelleggel, a józsefvárosi oktatási intézményekben tanuló gyermekek csoportos és turnusos üdültetése, a józsefvárosi közalkalmazottak és köztisztviselők családi és felnőtt üdültetése.
- Józsefvárosi oktatási-nevelési intézmények tanulói részére nyári szabadidő foglalkozás szervezése étkezés biztosításával.
- Szociális gondoskodás körében:
a) adományok gyűjtése, fogadása, osztása
b) foglalkozás elősegítésével kapcsolatos feladatok ellátása
c) iskolai felkészítés, tanfolyamok.
- Kulturális, közművelődési és turizmussal kapcsolatos feladatok ellátása:
a) szabadidő foglalkozás, készségfejlesztés
b) közösségi színtér
c) zászlógyűjtemény
d) Józsefvárosi Galéria működtetése
e) rendezvények szervezése
- Kerületi közéleti lap működtetése:
a) kerületi közéleti lap működtetése
b) PR tevékenység, kommunikáció
- Helyi vállalkozásfejlesztés segítése.
- Sporttal és szabadidős rendezvényekkel kapcsolatos feladatok ellátása körében a helyszín biztosítása.
- Nemzetiségi ügyekkel kapcsolatos feladatok ellátása:
a) nemzetiségi rendezvények, ünnepek részére helyszín biztosítása.
- Önkormányzati honlap működtetése, a jozsefvaros.hu honlap folyamatos üzemeltetése, fejlesztése.
- Káptalanfüredi üdülő területén megvalósuló fejlesztéssel kapcsolatos projektmenedzseri feladatok ellátása, a kivitelezési munkálatok figyelemmel kísérése, a szükséges nyilatkozatok megtétele.
- TÉR_KÖZ „B” jelű fővárosi pályázaton elnyert támogatás alapján a csőszház fenntartása, a játszótérhez kötődő közösségépítő programok megszervezése.
- A Magyarkúton található ingatlan-együttesekben az Önkormányzat fenntartásában működő oktatási-nevelési intézmények tanulóinak Erdei Iskola jellegű turnusokban történő táboroztatása, a hétvégi csoportos kirándulások fogadása, a józsefvárosi intézmények köztisztviselőinek és közalkalmazottainak üdültetése, továbbá a káptalanfüredi gyermektáborban idény jelleggel, a józsefvárosi oktatási intézményekben tanuló gyermekek csoportos és turnusos üdültetése, a józsefvárosi közalkalmazottak és köztisztviselők családi és felnőtt üdültetése.
- Parkolás-üzemeltetési feladatok
Az önkormányzat a helyi közutakon, a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutakon, valamint tereken, parkokban és egyéb közterületeken közúti járművel történő várakozási (parkolási) közszolgáltatás ellátására, mint közszolgáltatási feladat ellátására kizárólagosan az önkormányzat 100%-os tulajdonában lévő Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt.-t bízta meg.
Szervezeti, személyzeti adatok
- 1.1. Kapcsolat, szervezet, vezetők
- 1.1.1. Szervezeti struktúra
- 1.1.1.1. Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzata
- 1.1.2. Elérhetőségi adatok
- 1.2. Az Önkormányzat vezetői
- 1.2.1. Tisztségviselők
- 1.2.1.1. Polgármester
- 1.2.1.2. Alpolgármesterek
- 1.2.1.3. Jegyző
- 1.2.2. Ügyfélkapcsolati vezető
- 1.3. Felügyelt költségvetési szervek
- 1.3.1. Köznevelési intézmények
- 1.3.1.1. Óvodák
- 1.3.1.2. Iskolák
- 1.3.2. Szociális és gyermekvédelmi szervezetek
- 1.3.3. Szociális és gyermekjóléti ellátás
- 1.3.4. Kulturális intézmények
- 1.3.5. Egészségügyi Intézmények
- 1.3.5.2. Házi gyermekorvosok
- 1.3.5.3. Felnőtt háziorvosok
- 1.3.6. Józsefvárosi Szent Kozma Egészségügyi Központ
- 1.4. Gazdálkodó szervezetek
- 1.4.1. Az önkormányzat tulajdonában álló vagy részvételével működő gazdálkodó szervezetek
- 1.5. Közalapítványok
- 1.5.1. Józsefváros Közbiztonságáért Közalapítvány 2018. évi beszámolója
- 1.6. Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést gyakorló szervek
- 1.7. Lapok
- 1.7.1. Józsefváros újság
Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
- 2.1. A helyi önkormányzat alaptevékenysége, feladat- és hatásköre
- 2.1.1. A helyi önkormányzat feladatát és hatáskörét meghatározó jogszabályok
- 2.1.2. Az önkormányzat önként vállalt feladatai
- 2.1.3. Rendeletek
- 2.1.4. Szervezeti és Működési Szabályzat
- 2.1.4.1. Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
- 2.1.4.2. Adatvédelmi tisztviselő
- 2.2. Közszolgáltatások
- 2.2.1. Az Önkormányzat által nyújtott, vagy költségvetésből finanszírozott közszolgáltatások
- 2.3. A szerv nyilvántartásai
- 2.3.1. A helyi önkormányzat által az alaptevékenysége ellátásához használt saját fenntartású adatbázisok, illetve nyilvántartások jegyzéke
- 2.3.2. A helyi önkormányzat által fenntartott, az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentendő nyilvántartásokról az 1992. évi LXIII. tv. 28. § (1) bekezdésében szereplő adatok
- 2.3.3. A helyi önkormányzat által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái
- 2.3.4. A közfeladatot ellátó szerv által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatokhoz való hozzáférés módja
- 2.3.5. A helyi önkormányzat által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatokról való másolatkészítés költségei
- 2.4. Nyilvános kiadványok
- 2.4.1. Hívogató
- 2.5. Döntéshozatal, ülések
- 2.5.1. A döntések előkészítésének rendje
- 2.5.2. A döntésben való állampolgári közreműködés módja
- 2.5.2.1. 12/2018. (V.07.) sz. önk. rendelet a helyi népszavazásról
- 2.5.2.2. A döntésben való állampolgári közreműködés módja
- 2.5.3. A döntéshozatali eljárási szabályai
- 2.5.4. Bizottságok és feladataik
- 2.5.5. Képviselő testületi ülések rendje
- 2.5.6. A testület ülései látogathatóságának rendje
- 2.5.7. Rendeletek
- 2.5.8. Koncepciók
- 2.6. Pályázatok
- 2.6.1. Aktuális pályázatok
- 2.6.2. Korábbi pályázatok
- 2.7. Közérdekű adatok igénylése
- 2.7.1. Igényekre alkalmazandó formanyomtatvány
- 2.7.2. Tájékoztató a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítéséről közös polgármesteri -jegyzői utasítás
- 2.8. Nemzetiségi Önkormányzatok
- 2.8.1. 2015. évi jegyzőkönyvek
- 2.8.2. 2016. évi jegyzőkönyvek
- 2.8.3. 2017. évi jegyzőkönyvek
- 2.8.4. 2018. évi jegyzőkönyvek
- 2.8.5. 2019. évi jegyzőkönyvek
- 2.8.6. 2020. évi jegyzőkönyvek
- 2.8.7. Együttműködési megállapodás
- 2.8.8. Szabályzatok
- 2.8.9. Szerződések
Gazdálkodási adatok
- 3.1. A működés törvényessége, ellenőrzések
- 3.1.1. Vizsgálatok, ellenőrzések listája
- 3.1.2. Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok
- 3.1.3. Az Állami Számvevőszék ellenőrzései
- 3.1.4. A működés eredményessége, teljesítmény
- 3.1.5. Működési statisztika
- 3.2. Költségvetések, beszámolók
- 3.2.1. Éves költségvetések
- 3.2.1.1. 2006. évi költségvetések
- 3.2.1.2. 2007. évi költségvetések
- 3.2.1.3. 2008. évi költségvetések
- 3.2.1.4. 2009. évi költségvetések
- 3.2.1.5. 2010. évi költségvetések
- 3.2.1.6. 2011. évi költségvetések
- 3.2.1.7. 2012. évi költségvetések
- 3.2.1.8. 2013. évi költségvetések
- 3.2.1.9. 2014. évi költségvetések
- 3.2.1.10. 2015. évi költségvetések
- 3.2.1.11. 2016. évi költségvetések
- 3.2.1.12. 2017. évi költségvetések
- 3.2.1.13. 2018. évi költségvetések
- 3.2.1.14. 2019. évi költségvetések
- 3.2.1.15. 2020. évi költségvetések
- 3.2.2. A költségvetés végrehajtása
- 3.2.3. Pénzügyi beszámolók
- 3.3. Működés
- 3.3.1. Szerződések
- 3.3.1.1. Adásvételi és bérleti szerződések
- 3.3.1.2. Folyamatos kötelezettségvállalási szerződések
- 3.3.1.3. Szerződések nettó 5 millió forint felett
- 3.3.1.4. Szerződések nettó 5 millió forint alatt
- 3.3.2. A foglalkoztatottak
- 3.3.3. Támogatások
- 3.3.4. Parkolási bevételek és kiadások
Ügyfélfogadási rend
1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100
Érvényes 2020. november 30-tól
A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja.
A Hivatallal a kapcsolatfelvétel telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.
Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.
Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.
Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.
Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30
Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.
Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.
A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:
Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)
Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332
Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.
Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30
Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.
Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.
A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:
Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)
Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332
Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.
Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).