Önkormányzat Ügyintézés Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Józsefvárosi egyházi pályázat E-Józsefvárosi sportpályázat Józsefvárosi nemzetiségi pályázat Józsefvárosi civil és kulturális pályázat Ajánlja fel 1%-át józsefvárosi civil szervezeteknek!
KERESÉS

Közösségi kert kialakítása

Józsefvárosban Budapest kerületei között az egyik legkisebb az egy főre eső zöldterület. Ráadásul kerületünkben még mindig sok üres, kihasználatlan telek van, ami jó lehetőséget ad arra, hogy zöld szigeteket hozzunk létre. A közösségi kertek három dolgot egyesítenek magukban: zöld felületeket a város kellős közepén; saját zöldséget, gyümölcsöt és fűszereket az asztalunkra; és lehetőséget arra, hogy tartalmas időt töltsünk el szomszédainkkal.

Mi számít hivatalosan közösségi kertnek?

A józsefvárosi településképi rendelet szerint a közösségi kert: „egy olyan üres építési telken létrehozott zöld felület, amelyet a környék lakossága egy közösen elfogadott házirend szerint kizárólag dísz- és hasznonnövények termesztése céljából üzemeltet”. A rendeletet itt lehet letölteni: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/138

Kell-e engedély közösségi kert megnyitásához?

Közösségi kert megnyitásához nem kell engedélyt kérni, viszont megnyitását kötelező bejelenteni egy ún. településképi bejelentési eljárás során (erről részletesen lásd alább).

Milyen telken lehet közösségi kertet kialakítani?

Közösségi kertet ki lehet alakítani magánterületen és az önkormányzat tulajdonában álló telken is. Fontos, hogy a közösségi kert nem közterület, hanem kerítéssel körbekerített városi földterület, amelyet közösségi kertészek művelnek.

Annak a menete, hogy milyen módon lehet közösségi kertet kialakítani önkormányzati tulajdonú üres telken, jelenleg egyeztetés folyik, erről a tervek szerint 2020 őszén adunk hírt a jozsefvaros.hu oldalon.

Kinek kell bejelenteni a közösségi kertet?

A településképi bejelentési eljárás esetén a kérelmező bármely természetes vagy jogi személy lehet. A kérelmező nem kell, hogy azonos legyen a tulajdonossal, üzemeltetővel vagy fenntartóval. Az igazolást a Polgármesteri Hivatal a kérelmen szereplő természetes vagy jogi személy részére állítja ki. Fontos, hogy a településképi bejelentési eljárás lefolytatása előtt a bejelentő egyeztessen a ház vagy telek kezelőjével vagy üzemeltetőjével és a kívánt tevékenységről szóbeli vagy írásbeli megegyezés szülessen.

Hogyan kell bejelenteni közösségi kertet?

A településképi bejelentési eljárás a következő lépéseket tartalmazza:

•    kérelem benyújtásához szükséges nyomtatvány beszerzése

o    személyesen a Polgármesteri Hivatal Városépítészeti lrodáján (l082 Budapest, Baross u. 63-67., lll. emelet 306.) – az iroda nyitvatartásáról itt tájékozódhat: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/31

o    elektronikus formában letölthető: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/138

•    kérelmező adatai:

o    a településképi bejelentési eljárás esetén a kérelmező bármilyen természetes vagy jogi személy lehet. A kérelmező nem kell, hogy azonos személy legyen a tulajdonossal, üzemeltetővel, fenntartóval. Az eljárás végén az igazolás a kérelemben megadott természetes/jogi személy részére kerül kiállításra.

o    a bejelentési eljárás lefolytatása előtt egyeztessen a (társas-) ház kezelőjével/üzemeltetőjével. A közösségi kerttel kapcsolatban írásbeli megegyezés szükséges a felek között, pl. közös tulajdon átalakítása, funkcióváltás esetén a társasház hozzájárulása is szükséges a tevékenység megkezdéséhez. Ezeket az igazolásokat nem kell benyújtani a kérelemmel, de megszerezni azokat a későbbi jogi viták elkerülése érdekében szükséges.

•    kérelem benyújtása egy példányban mellékletekkel együtt emailen a telepuleskep@jozsefvaros.hu címen vagy Ügyfélkapun keresztül

o    a kérelemhez a következő mellékleteket kell csatolni

-    műszaki leírás: rövid összefoglaló az üres telkek ideiglenes hasznosításáról, a telek pontos paraméterei

-    helyszínrajz: Google térkép segítségével a pontos cím/helyszín kinyomtatása

-    alaprajz a jelenlegi és tervezett állapotról

o    a településképi bejelentés illetékmentes

•    tudomásul vétel vagy tiltás: a Polgármesteri Hivatalnak 8 napja van, hogy tudomásul vegye a bejelentést vagy megtiltsa a tevékenységet

•    igazolás kiállítása: ha a Hivatal tudomásul vette a tevékenységet, akkor igazolást állít ki és el lehet kezdeni a kert kialakítását

•    ha a Hivatal elutasította a bejelentést, akkor a határozattal szemben írásban, a Képviselő-testülethez címzett, a Városépítészeti Irodához benyújtott fellebbezést lehet előterjeszteni a döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül.

Hogyan működtessünk közösségi kertet?

A közösségi kert fenntartásáért azok felelnek, akik létrehozását kezdeményezték. A kert működtetéséhez létre kell hozni egy házirendet, amit jól látható helyre kell kihelyezni. Ennek a házirendnek érdemes tartalmaznia azt, hogy mikor van nyitva a kert, hogyan lehet csatlakozni, mik a viselkedési szabályok, kinek mi a felelőssége stb.

Arról, hogy mi a folyamata egy közösségi kert működtetésének, itt lehet részletes információkat kapni: http://kozossegikertek.hu/tudastar/

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

2020. június 1-től

A Polgármesteri Hivatalban az ügyintézés elsősorban e-mailen vagy elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) történik. Az e-ügyintézésről a jozsefvaros.hu oldalon tájékozódhat.

Június 1-től lehetőség van a személyes ügyfélfogadásra az alábbiak szerint:

  • Hétfőn:13.30-18.00
  • Szerdán:08.15-16.30
  • Pénteken:08.15-11.30

A Közterület- felügyeleti Ügyosztály ügyfélfogadási rendje:

  • Hétköznapokon:08.00-16.00

A hivatal bejáratánál található kézfertőtlenítő, ennek használata az ügyfelek részére kötelező. Az ügyfél a Polgármesteri Hivatalba történő belépésekor köteles szájmaszkot viselni. Amennyiben az ügyfélnek nincs szájmaszkja, úgy részére azt az őrszolgálat térítésmentesen biztosítja.
A kézfertőtlenítő használatát és a szájmaszk viselését az őrszolgálat ellenőrzi.

Személyes ügyfélfogadásra elsősorban előzetes bejelentkezés alapján kerülhet sor.
Bejelentkezés az adott ügyhöz tartozó szervezeti egység elérhetőségein lehetséges, ezek ezen a linken is megtalálhatóak.

Amennyiben nem kapott időpontot személyes ügyfélfogadásra, de ügyének intézéséhez segítségre vagy nyomtatványra van szüksége, akkor a Támpont Információs Szolgálat segíti ebben, amely a Polgármesteri Hivatal egyablakos bejáratánál található Budapest Baross u. 63-67. A beadványokat szintén itt adhatják le.

A Családtámogatási Irodán (1082 Budapest Baross u. 66-68.)
Telefon: 459-2277
az ügyfélfogadáshoz nincs szükség előzetes időpontfoglalásra.

A Családtámogatási Iroda ügyfélfogadása munkanapokon:

  • Hétfőn:9.00 – 11.00 és 14.00 – 16.00
  • Szerdán:9.00 – 11.00 és 14.00 – 16.00
  • Pénteken:9.00 – 11.00

Az ügyfélváróban egyszerre maximum 15 fő tartózkodhat.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

További információ:

jozsefvaros.hu
facebook.com/jozsefvaros.hu - 06-1-459-2100
06-80-277-256 (ingyenesen hívható zöld szám)

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben