Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Orczy negyed program Zöld 8 Déri Miksa Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Szóljon bele Józsefváros összefog Civil

Közösségi kert kialakítása

Józsefvárosban Budapest kerületei között az egyik legkisebb az egy főre eső zöldterület. Ráadásul kerületünkben még mindig sok üres, kihasználatlan telek van, ami jó lehetőséget ad arra, hogy zöld szigeteket hozzunk létre. A közösségi kertek három dolgot egyesítenek magukban: zöld felületeket a város kellős közepén; saját zöldséget, gyümölcsöt és fűszereket az asztalunkra; és lehetőséget arra, hogy tartalmas időt töltsünk el szomszédainkkal.

Mi számít hivatalosan közösségi kertnek?

A józsefvárosi településképi rendelet szerint a közösségi kert: „egy olyan üres építési telken létrehozott zöld felület, amelyet a környék lakossága egy közösen elfogadott házirend szerint kizárólag dísz- és hasznonnövények termesztése céljából üzemeltet”. A rendeletet itt lehet letölteni: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/138

Kell-e engedély közösségi kert megnyitásához?

Közösségi kert megnyitásához nem kell engedélyt kérni, viszont megnyitását kötelező bejelenteni egy ún. településképi bejelentési eljárás során (erről részletesen lásd alább).

Milyen telken lehet közösségi kertet kialakítani?

Közösségi kertet ki lehet alakítani magánterületen és az önkormányzat tulajdonában álló telken is. Fontos, hogy a közösségi kert nem közterület, hanem kerítéssel körbekerített városi földterület, amelyet közösségi kertészek művelnek.

Annak a menete, hogy milyen módon lehet közösségi kertet kialakítani önkormányzati tulajdonú üres telken, jelenleg egyeztetés folyik, erről a tervek szerint 2020 őszén adunk hírt a jozsefvaros.hu oldalon.

Kinek kell bejelenteni a közösségi kertet?

A településképi bejelentési eljárás esetén a kérelmező bármely természetes vagy jogi személy lehet. A kérelmező nem kell, hogy azonos legyen a tulajdonossal, üzemeltetővel vagy fenntartóval. Az igazolást a Polgármesteri Hivatal a kérelmen szereplő természetes vagy jogi személy részére állítja ki. Fontos, hogy a településképi bejelentési eljárás lefolytatása előtt a bejelentő egyeztessen a ház vagy telek kezelőjével vagy üzemeltetőjével és a kívánt tevékenységről szóbeli vagy írásbeli megegyezés szülessen.

Hogyan kell bejelenteni közösségi kertet?

A településképi bejelentési eljárás a következő lépéseket tartalmazza:

•    kérelem benyújtásához szükséges nyomtatvány beszerzése

o    személyesen a Polgármesteri Hivatal Városépítészeti lrodáján (l082 Budapest, Baross u. 63-67., lll. emelet 306.) – az iroda nyitvatartásáról itt tájékozódhat: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/31

o    elektronikus formában letölthető: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/138

•    kérelmező adatai:

o    a településképi bejelentési eljárás esetén a kérelmező bármilyen természetes vagy jogi személy lehet. A kérelmező nem kell, hogy azonos személy legyen a tulajdonossal, üzemeltetővel, fenntartóval. Az eljárás végén az igazolás a kérelemben megadott természetes/jogi személy részére kerül kiállításra.

o    a bejelentési eljárás lefolytatása előtt egyeztessen a (társas-) ház kezelőjével/üzemeltetőjével. A közösségi kerttel kapcsolatban írásbeli megegyezés szükséges a felek között, pl. közös tulajdon átalakítása, funkcióváltás esetén a társasház hozzájárulása is szükséges a tevékenység megkezdéséhez. Ezeket az igazolásokat nem kell benyújtani a kérelemmel, de megszerezni azokat a későbbi jogi viták elkerülése érdekében szükséges.

•    kérelem benyújtása egy példányban mellékletekkel együtt emailen a telepuleskep@jozsefvaros.hu címen vagy Ügyfélkapun keresztül

o    a kérelemhez a következő mellékleteket kell csatolni

-    műszaki leírás: rövid összefoglaló az üres telkek ideiglenes hasznosításáról, a telek pontos paraméterei

-    helyszínrajz: Google térkép segítségével a pontos cím/helyszín kinyomtatása

-    alaprajz a jelenlegi és tervezett állapotról

o    a településképi bejelentés illetékmentes

•    tudomásul vétel vagy tiltás: a Polgármesteri Hivatalnak 8 napja van, hogy tudomásul vegye a bejelentést vagy megtiltsa a tevékenységet

•    igazolás kiállítása: ha a Hivatal tudomásul vette a tevékenységet, akkor igazolást állít ki és el lehet kezdeni a kert kialakítását

•    ha a Hivatal elutasította a bejelentést, akkor a határozattal szemben írásban, a Képviselő-testülethez címzett, a Városépítészeti Irodához benyújtott fellebbezést lehet előterjeszteni a döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül.

Hogyan működtessünk közösségi kertet?

A közösségi kert fenntartásáért azok felelnek, akik létrehozását kezdeményezték. A kert működtetéséhez létre kell hozni egy házirendet, amit jól látható helyre kell kihelyezni. Ennek a házirendnek érdemes tartalmaznia azt, hogy mikor van nyitva a kert, hogyan lehet csatlakozni, mik a viselkedési szabályok, kinek mi a felelőssége stb.

Arról, hogy mi a folyamata egy közösségi kert működtetésének, itt lehet részletes információkat kapni: http://kozossegikertek.hu/tudastar/

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2020. november 30-tól

A Hivatalban személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az önkormányzat irodái, ügyosztályai a személyes ügyfélfogadási szünet alatt is elérhetőek telefonon, elérhetőségeiket itt találja.

A Hivatallal a kapcsolatfelvétel  telefonon, postai úton, e-mailben, illetve a Hivatal által biztosított egyablakos Támpont Információs Szolgálat (továbbiakban: Támpont) útján történik.
Az ügyfelek az önkormányzathoz, illetve a hivatalhoz címzett kérelmeiket, beadványaikat a Támponton a - hivatali munkaidőn belül - minden nap benyújthatják, melyeket az Ügyviteli Iroda minden nap összegyűjt. Az Ügyviteli Iroda a naponta összegyűjtött beadványokat három napig karanténban tartja, majd ezt követően érkezteti azokat. Az Ügyviteli Iroda részéről átvevő személy nem ér hozzá a beadványokhoz, azok benyújtására az ügyfél részére borítékot vagy dossziét kell biztosítani.

Amennyiben az ügyfél számára ügyének intézéséhez valamely szervezeti egység elérhetősége vagy nyomtatványa szükséges, úgy részére a Támpont munkatársai biztosítják a szükséges információkat. A Támponton ugyanakkor ügyfélfogadás nem zajlik. Az ügyintézés természetes személyek számára postai vagy elektronikus úton (ügyfélkapu), jogi személyek számára kizárólag elektronikus ügyintézés útján (cégkapu és e-papír) érhető el.

Az elektronikus ügyintézésről itt talál további információkat.
A Támpont Információs Szolgálat nyitvatartása:
Hétfő 8:00-18:00
Kedd 8:00-16:00
Szerda 8:00-16.30
Csütörtök 8:00-16:00
Péntek 8:00-13.30

Kivételt képeznek az anyakönyvi ügyek:
- az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek és a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentéséről szóló iratanyag leadására minden munkanapon 8:15-11:00 óráig,
- egyéb anyakönyvi ügyet érintő kérelmek leadására hétfői és szerdai napokon van lehetőség.

Személyesen kizárólag akkor lehet ügyet intézni, ha az ügyfél az érintett szervezeti egységgel a megjelölt telefonszámokon előre egyeztet időpontot, kizárólag személyes megjelenést igénylő ügyekben.

A személyes ügyfélfogadást biztosító szervezeti egységek időpontfoglalására szolgáló telefonszámai:

Hatósági Ügyosztály Anyakönyvi Iroda:
06-1 459-2176
(kizárólag házassági szándékbejelentés és apai elismerő nyilatkozat felvétele ügyében)

Gazdálkodási Ügyosztály:
06-20 449-3332

Az ilyen esetekben ügyfélfogadásra kizárólag, a Baross u. 63-67. szám alatti épület mozgáskorlátozottak számára fenntartott bejáratán keresztül megközelíthető kijelölt helyiségben kerülhet sor, az óvintézkedések betartásával. A bejáratnál kézfertőtlenítő van elhelyezve, amelyek használata az ügyfelek részére kötelező. Ezen felül az ügyfél a Hivatalba történő belépésekor és az ott tartózkodás ideje alatt köteles maszkot viselni olyan módon, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, úgy részére azt a hivatal az őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja, melyet a belépéskor kell jelezni.
A kézfertőtlenítő használatát és a maszk viselését az őrszolgálat köteles ellenőrizni. Amennyiben az ügyfél ezen biztonsági előírásoknak nem tesz eleget, úgy részére a hivatal területére történő belépést meg kell tagadni. Az Őrszolgálat az ügyfél Hivatal épületébe történő belépése esetén testhőmérséklet ellenőrzést végez. A testhőmérséklet mérése digitális, kontaktot nem igénylő homlokhőmérőzés útján történik. 37,5 C fok feletti testhőmérséklet esetén az ügyfél nem tartózkodhat a hivatal épületében, részére a belépést meg kell tagadni.

Amennyiben a kerületben elérhető támogatásokkal kapcsolatban van információra szüksége, a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájának telefonszáma:
06-1/459-2277, 06-20/539-0533
(hétfő: 8 és 18 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között, szerdán 8 és 16:30 között, pénteken 8 és 13:30 között).

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben