Önkormányzat Ügyintézés Hasznos Szóljon bele Költségvetés Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil Üdültetés English
KERESÉS

Közösségi kert kialakítása

Józsefvárosban Budapest kerületei között az egyik legkisebb az egy főre eső zöldterület. Ráadásul kerületünkben még mindig sok üres, kihasználatlan telek van, ami jó lehetőséget ad arra, hogy zöld szigeteket hozzunk létre. A közösségi kertek három dolgot egyesítenek magukban: zöld felületeket a város kellős közepén; saját zöldséget, gyümölcsöt és fűszereket az asztalunkra; és lehetőséget arra, hogy tartalmas időt töltsünk el szomszédainkkal.

Mi számít hivatalosan közösségi kertnek?

A józsefvárosi településképi rendelet szerint a közösségi kert: „egy olyan üres építési telken létrehozott zöld felület, amelyet a környék lakossága egy közösen elfogadott házirend szerint kizárólag dísz- és hasznonnövények termesztése céljából üzemeltet”. A rendeletet itt lehet letölteni: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/138

Kell-e engedély közösségi kert megnyitásához?

Közösségi kert megnyitásához nem kell engedélyt kérni, viszont megnyitását kötelező bejelenteni egy ún. településképi bejelentési eljárás során (erről részletesen lásd alább).

Milyen telken lehet közösségi kertet kialakítani?

Közösségi kertet ki lehet alakítani magánterületen és az önkormányzat tulajdonában álló telken is. Fontos, hogy a közösségi kert nem közterület, hanem kerítéssel körbekerített városi földterület, amelyet közösségi kertészek művelnek.

Annak a menete, hogy milyen módon lehet közösségi kertet kialakítani önkormányzati tulajdonú üres telken, jelenleg egyeztetés folyik, erről a tervek szerint 2020 őszén adunk hírt a jozsefvaros.hu oldalon.

Kinek kell bejelenteni a közösségi kertet?

A településképi bejelentési eljárás esetén a kérelmező bármely természetes vagy jogi személy lehet. A kérelmező nem kell, hogy azonos legyen a tulajdonossal, üzemeltetővel vagy fenntartóval. Az igazolást a Polgármesteri Hivatal a kérelmen szereplő természetes vagy jogi személy részére állítja ki. Fontos, hogy a településképi bejelentési eljárás lefolytatása előtt a bejelentő egyeztessen a ház vagy telek kezelőjével vagy üzemeltetőjével és a kívánt tevékenységről szóbeli vagy írásbeli megegyezés szülessen.

Hogyan kell bejelenteni közösségi kertet?

A településképi bejelentési eljárás a következő lépéseket tartalmazza:

•    kérelem benyújtásához szükséges nyomtatvány beszerzése

o    személyesen a Polgármesteri Hivatal Városépítészeti lrodáján (l082 Budapest, Baross u. 63-67., lll. emelet 306.) – az iroda nyitvatartásáról itt tájékozódhat: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/31

o    elektronikus formában letölthető: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/138

•    kérelmező adatai:

o    a településképi bejelentési eljárás esetén a kérelmező bármilyen természetes vagy jogi személy lehet. A kérelmező nem kell, hogy azonos személy legyen a tulajdonossal, üzemeltetővel, fenntartóval. Az eljárás végén az igazolás a kérelemben megadott természetes/jogi személy részére kerül kiállításra.

o    a bejelentési eljárás lefolytatása előtt egyeztessen a (társas-) ház kezelőjével/üzemeltetőjével. A közösségi kerttel kapcsolatban írásbeli megegyezés szükséges a felek között, pl. közös tulajdon átalakítása, funkcióváltás esetén a társasház hozzájárulása is szükséges a tevékenység megkezdéséhez. Ezeket az igazolásokat nem kell benyújtani a kérelemmel, de megszerezni azokat a későbbi jogi viták elkerülése érdekében szükséges.

•    kérelem benyújtása egy példányban mellékletekkel együtt emailen a telepuleskep@jozsefvaros.hu címen vagy Ügyfélkapun keresztül

o    a kérelemhez a következő mellékleteket kell csatolni

-    műszaki leírás: rövid összefoglaló az üres telkek ideiglenes hasznosításáról, a telek pontos paraméterei

-    helyszínrajz: Google térkép segítségével a pontos cím/helyszín kinyomtatása

-    alaprajz a jelenlegi és tervezett állapotról

o    a településképi bejelentés illetékmentes

•    tudomásul vétel vagy tiltás: a Polgármesteri Hivatalnak 8 napja van, hogy tudomásul vegye a bejelentést vagy megtiltsa a tevékenységet

•    igazolás kiállítása: ha a Hivatal tudomásul vette a tevékenységet, akkor igazolást állít ki és el lehet kezdeni a kert kialakítását

•    ha a Hivatal elutasította a bejelentést, akkor a határozattal szemben írásban, a Képviselő-testülethez címzett, a Városépítészeti Irodához benyújtott fellebbezést lehet előterjeszteni a döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül.

Hogyan működtessünk közösségi kertet?

A közösségi kert fenntartásáért azok felelnek, akik létrehozását kezdeményezték. A kert működtetéséhez létre kell hozni egy házirendet, amit jól látható helyre kell kihelyezni. Ennek a házirendnek érdemes tartalmaznia azt, hogy mikor van nyitva a kert, hogyan lehet csatlakozni, mik a viselkedési szabályok, kinek mi a felelőssége stb.

Arról, hogy mi a folyamata egy közösségi kert működtetésének, itt lehet részletes információkat kapni: http://kozossegikertek.hu/tudastar/

visszafel

Ügyfélfogadási rend

1082 Budapest, Baross u. 63-67.
06-1-459-2100

Érvényes 2021. március 8-tól

Március 8. és május 23. között a hivatalban csak azok a köztisztviselők tartózkodhatnak, akinek a munkájához feltétlenül szükséges a személyes megjelenés, így különösen, akik a védekezésben részt vesznek. A személyes ügyfélfogadás szünetel. Iratok személyes átvételére nincs lehetőség. A portaszolgálat előtt elhelyezett dobozba kizárólag az anyakönyvi ügyekkel és a szociális támogatásokkal kapcsolatos iratokat lehet leadni, illetve onnan ezekkel az ügyekkel kapcsolatban lehet nyomtatványokat elvinni. Az ilyen formában leadott iratok 3 napra karanténba kerülnek, az ügyintézési határidők csak ezután indulnak el. Minden más ügyben az ügyintézés kizárólag postai vagy elektronikus út igénybevételével folyik. Amennyiben az ügyintézéssel kapcsolatban kérdése van, munkatársaink telefonon is elérhetők az alábbi telefonszámokon. Kérjük és köszönjük a lakosság megértését és türelmét a rendkívüli időszakban várhatóan megnövekedő terhek miatt!


A Polgármesteri Hivatal postacíme: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.

A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256


Az elektronikus ügyintézésről itt talál részletes információt: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


Ha önkormányzati támogatást igényelne online, erről itt talál további információt: https://jozsefvaros.hu/hasznos/75543/igenyeljen-onkormanyzati-tamogatast-online


A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek , de a járványhelyzetre tekintettel kérjük, hogy ha ügyet intézne, akkor munkatársainkat az alábbi elérhetőségeken keresse:


Anyakönyvi Iroda


Általános tájékoztatás: 061/459-2176 és anyakonyv@jozsefvaros.hu

Mató Klaudia: 0620/236-8007

Nyeste Zsuzsanna: 0620/319-0787


Anyakönyvi ügyben az alábbi iratokat lehet leadni a Polgármesteri Hivatal Támpontján munkanapokon 8-11-ig:

  • az újszülött bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átvétele a szülészeti klinikáktól és otthon szülés esetén a bejelentő szülőtől,
  • a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új haláleset bejelentéséről szóló iratanyag átvétele a temetkezési szolgáltatóktól, illetve hozzátartozóktól

Minden más beadvány, kérelem átvétele és az ügyfélfogadás szünetel.


Családtámogatási Iroda

Általános tájékoztatás: Nagy Ibolya - 061/459-2277, 0620/539-0533


Ha Ön támogatási kérelmet szeretne leadni, akkor kérjük, hogy elsősorban a fenti telefonszámokat vagy az önkormányzat zöld számát hívja,, hogy tájékoztathassuk az aktuális eljárásrendről.

A támogatás iránti kérelmeket a portaszolgálat előtt elhelyezett, erre szolgáló dobozba lehet leadni (borítékot biztosítunk). Kérelem nyomtatványt szintén innen lehet elvinni, de a kérelmeket nem lehet a helyszínen kitölteni. A kérelmek kitöltésével kapcsolatban kérjük, hogy mindig a fenti telefonszámokat hívja, mert a portaszolgálta nem tud segíteni a kitöltésben.


Kérelmet leadni és nyomtatványt elvinni az alábbi időpontokban lehet:

Hétfő 8:00-18:00

Kedd 8:00-16:00

Szerda 8:00-16.30

Csütörtök 8:00-16:00

Péntek 8:00-13.30


Ha szociális ügyben van szüksége segítségre, akkor hívja telefonon a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjóléti Központ Család- és Gyermekvédelmi Szolgálatát: 061-333-0582, 06-20-426-7257 vagy írjon emailt az info@jszszgyk.hu címre.


Adóügyi Iroda

Szigetiné H. Katalin - 061/459-2134, 0620/377-6854

Adójogszabályok értelmezése/ eljárási kérdésekben tájékoztatás: Kovács Ádám György - 0620/377-6890

Speciális és egyedi adóügyek: Bartha Tiborné - 0620/246-0945


Kerületgazdálkodási Iroda

dr. Győry Tímea: 06/20-449-3332


Hatósági Ügyosztály

Dr. Kóródi Éva: 0620/283-6755


Igazgatási Iroda

Tóth Csaba: 0620/393-5598

Bednár János: 0670/907-5862

Közterület-használattal kapcsolatos kérdésekben:
Gyuricza Ramóna 0620/261-9981


Városépítészeti Iroda:
települeskep@jozsefvaros.hu, foepitesz@jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet zöld szám:
0680/204618


Humankapcsolati iroda

Pokornyi Viktória: 0620/277-4993


Közösségi Részvételi Iroda

Horváth Judit 0620/443-6144


Polgármesteri Kabinet:
polgarmester@jozsefvaros.hu

Bartók Júlia: 0620/624-3634

Vidák Anna: 0620/373-9454

Balogh-Nyeső Boglárka: 0620/363-2548

Tóth Fanni: 0620/288-3508


Személyügyi Iroda

Mlinárcsek Attiláné: 0620/407-9094


Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben