Ügyintézés:  - Ügyfélfogadás  - E-Ügyintézés  - Ügyleírások Hasznos Szóljon bele Költségvetés:  - Költségvetés közérthetően  - Részvételi költségvetés 16 Akciónap Városkép Múlt-Jelen
Hírek Józsefváros Újság Józsefváros összefog Civil Városfejlesztés:  - Városkép  - Múlt-Jelen  - Zöld 8  - Csarnok Negyed  - Orczy negyed program  - A VIII. kerület védett épületei, építészeti értékei listája English
KERESÉS

GTKÉSZ módosítás (2021)

A Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testülete a 36/2019. (VIII.22.) önkormányzati rendeletével hagyta jóvá az Orczy út - Kőbányai út - Könyves Kálmán körút - Üllői út által határolt terület (a Ganz negyed egy része és a Tisztviselőtelep) Kerületi Építési Szabályzatát (GTKÉSZ).

A GTKÉSZ hatálya alá tartozó, a Vajda Péter utca - Orczy út - Orczy tér keleti oldala - Kőbányai út - Könyves Kálmán körút által határolt (továbbiakban: Ganz negyed) 38599/3 helyrajzi számú telek kapcsán folyó telekalakítási eljárás során megállapításra került, hogy a GTKÉSZ hatályos előírásai a telek megosztását ellehetetlenítik.

A Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 146/2021. (III.25.) sz. határozatában a Ganz negyed átalakulásának elősegítése érdekében a 38599/3 helyrajzi számú telket kiemelt fejlesztési területté nyilvánította és döntött a terület átalakulásának és fejlődésének elősegítése érdekében a GTKÉSZ módosításához szükséges eljárás megindításáról.

Lezárult a Ganz negyed építési szabályzatának módosítása

Az Önkormányzat 2021 tavaszán kiemelt fejlesztési területté nyilvánította a Ganz negyedet. Ennek kapcsán módosult az itt hatályos Kerületi Építési Szabályzat, amelynek részleteiről itt olvashatnak.

Az Önkormányzat idén tavasszal döntött a Vajda Péter utca - Orczy út - Orczy tér keleti oldala - Kőbányai út - Könyves Kálmán körút által határolt (továbbiakban: Ganz negyed) 38599/3 helyrajzi számú telek kiemelt fejlesztési területté nyilvánításáról és egyúttal a Ganz negyed területére hatályos Kerületi Építési Szabályzat (36/2019. (VIII.22.) önkormányzati rendelet, továbbiakban: GTKÉSZ) módosításáról.

A terület átalakulásának elősegítése érdekében első lépésként elengedhetetlen volt a GTKÉSZ-ben szereplő telekalakításra vonatkozó előírások felülvizsgálata.

A szükséges módosításokat tartalmazó dokumentáció elkészítését követően a partnerségi egyeztetés 2021. július 21-ével indult meg. A véleményezésre való felhívás kikerült a kerületi honlapra és a közösségi médiába, továbbá a jogszabály által meghatározott ún. partnerek értesítve lettek e-mailen is (ide tartozik pl. az ELTE Fűvészkert, Társak a Teleki Térért Egyesület, Civilek a Palotanegyedért Egyesület, Szent Rókus Plébánia, Kesztyűgyár Közösségi Ház, Levegő Munkacsoport, Civilek a Százados Negyedért Egyesület, Tisztviselőtelepi Önkormányzati Egyesület stb.). A vélemények és javaslatok megküldésére 2021. augusztus 6-áig volt lehetőség.

A véleményezési eljárás kapcsolódó dokumentumai (a tervezet, a véleményezési adatlap és a döntés a partnerségi lezárásáról) alább elérhetők a "Kapcsolódó dokumentumok" között.

A vélemények alapján véglegesített rendelet elfogadásáról 2021.10.28-án döntött a Képviselő-testület a 33/2021. (X. 28.) rendelet keretében, amely itt elérhető: https://jozsefvaros.hu/rendeletek/5570_2021_33_az_orczy_ut_-.pdf

A módosítások csak a GTKÉSZ területi hatálya alá tartozó gazdasági területeket érintik, azaz a 38599/3 helyrajzi számú telekre vonatkozó előírásokat. Pontosításra kerültek gazdasági területen a közforgalom elől elzárt magánutak és közforgalom számára megnyitott magánutak kialakításának szabályai valamint a telekalakítás időpontjában alkalmazható beépítési százalék kedvezménye az általános építési előírásokhoz képest. Egyéb szabályozási elemek nem módosultak, így a lakó-, intézményi-, egészségügyi területekre valamint a közpark, közkert területére vonatkozó előírásokban változások nem történtek.

Letölthető dokumentumok

visszafel

Ügyfélfogadási rend

Ügyfélfogadás a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalban

Érvényes 2021. július 15-től

A Polgármesteri Hivatal címe: 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
A Polgármesteri Hivatal központi száma : 06-1-459-2100
Ingyenesen elérhető zöld szám: 06-80-277-256
Támpont Információs Szolgálat : 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Elektronikus ügyintézés: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253

Figyelem! Gazdálkodó szervezetekkel kizárólag elektronikus ügyintézés történik (cégkapu vagy e-papír szolgáltatás). További információ: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/e-ugyintezes/253


A Polgármesteri Hivatal munkarendje:

Hétfő: 8.00 – 18.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.30
Csütörtök: 8.00 – 16.00
Péntek: 8.00 – 13.30


A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási ideje:

Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, foglaljon előre időpontot!

A Hivatalban az alább felsorolt kivételeken kívül (Pénztár, Anyakönyvi Iroda bizonyos ügytípusok, Közterület-felügyelet, Családtámogatási Iroda) előre egyeztetett időpont alapján van lehetőség személyes ügyfélfogadásra.

A Polgármesteri Hivatal szervezeti egységeit és a munkatársak nevét és elérhetőségét itt találja: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/szervezeti-egysegek.

Kivételes esetben a Támpont munkatársa segítségével előzetesen egyeztetett időpont nélkül is lehetőség van a személyes ügyintézésre, ha erre van szabad kapacitás.

 

Hol találja az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat?

Online: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugyleirasok
Személyesen: a Polgármesteri Hivatalban található Támponton vagy az illetékes irodán


Pénztár

A pénztár időpontfoglalás nélkül minden hétfőn és szerdán 9.00-12.00 óráig, pénteken 9.00-11.00 óráig az alagsori házipénztárban tart nyitva.


 Anyakönyvi iroda

Az Anyakönyvi Iroda előzetes bejelentkezés nélkül fogadja minden munkanapon 8.15- 11.00 óráig az alábbi ügyekben érkező ügyfeleket:

az újszülöttek bejelentéséről szóló jegyzőkönyvek átadása ügyében a kórházi futárokat;
a VIII. kerület illetékességi területén belül történt új halálesetek bejelentésével kapcsolatban a temetkezési szolgáltatókat, hozzátartozókat.
Egyéb anyakönyvi ügyekben előzetesen kell időpontot foglalni az alábbi elérhetőségeken: https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/iroda/3-66

Online időpontfoglalás anyakönyvi ügyekben: https://idopontfoglalas.jozsefvaros.hu


Közterület-felügyelet (1084 Budapest, Német u. 15.):

Személyes ügyfélfogadás munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig.
Előzetes időpontfoglalásra nincs szükség.


Családtámogatási Iroda (1082 Baross utca 66-68. bejárat a Németh utca felől)

Az alábbi időpontokban előzetes időpontfoglalás nélkül fogadja az ügyfeleket.
Hétfő: 13.30-18.00
Szerda: 8.15-16.30
Péntek: 8.15-11.30


Kérjük, vigyázzon magára és másokra!

A Polgármesteri Hivatalban a munkatársaknak és az ügyfeleknek is kötelező maszkot hordania. Amennyiben az ügyfélnek nincs maszkja, azt részére a Hivatal az Őrszolgálat útján térítésmentesen biztosítja. A belépéskor javasoljuk a kézfertőtlenítő használatát.


A Hivatalban érvényes járványügyi szabályokat itt találja:
https://jozsefvaros.hu/hir/77187/jarvanyugyi-szabalyok-oktober-25-tol-a-jozsefvarosi-polgarmesteri-hivatalban

Kapcsolatok

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás Rendben