Információ az alkalmi rendezvények tartásának bejelentéséről.
Rövid leírás
Alkalmi rendezvény: olyan nem rendszeres, hanem bizonyos ünnepi vagy más alkalmakból szervezett rendezvény – ide nem értve a vásárokról, a piacokról és a bevásárlóközpontokról szóló kormányrendelet szerinti alkalmi és ünnepi vásárokat -, amelyen nem a kiskereskedelmi tevékenység a fő cél, de az a rendezvényhez szolgáltatásként kapcsolódik, és ott a rendezvény jellegéhez kapcsolódó termékeket forgalmaznak, ideértve a megrendelő által meghatározott helyen eseti alkalommal végzett étkeztetést, illetve italszolgáltatást.
Ügyintézés folyamata
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerint nyújthatják be az ügyfelek kérelmeiket/beadványaikat. Természetes személy esetén személyesen (1082 Budapest, Baross u. 63-67. II. emelet 210.), postai úton (1082 Budapest, Baross u. 63-67.) és elektronikus úton. Cégek esetén csak cégkapun keresztül.
Az alkalmi rendezvényen történő árusítás a termékre vonatkozó jogszabály által előírt feltételek teljesítése mellett történhet, továbbá a kereskedő jól látható módon köteles feltüntetni nevét, székhelyét az értékesítés helyszínén.
A rendezvényeken élelmiszert forgalomba hozókra azonban egyéb jogszabályok is vonatkoznak, ezzel kapcsolatos tájékoztatás itt megtalálható >>>
Bejelentéshez csatolandó iratok
- megállapodás vagy hozzájáruló nyilatkozat, közterület használatát biztosító határozat az alkalmi rendezvény helyszínének tulajdonosától, üzemeltetőjétől/vagyonkezelőjétől arra vonatkozólag, hogy azt a kérelmező használhatja a kérelemben megadott időpontban
- szakhatósági alkalmi rendezvény bejelentések másolata (pl. állategészségügy- és élelmiszerbiztonság, népegészségügy, esetlegesen katasztrófavédelem, szeszes ital árusítás kapcsán NAV).
Határidők és díjak
Határidő: A hatósági eljárásokban az ügyintézési határidő 25 nap. Amennyiben a kereskedő a bejelentéséhez az előírt csatolandó iratokat maradéktalanul mellékeli, tevékenységét a bejelentés napjával megkezdheti.
Díjak: Illetékmentes.
Elektronikus ügyintézés
Az ügyintézés elektronikusan E-papíron keresztül: https://epapir.gov.hu/ segítségével lehetséges.
Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/