Közérdekű bejelentése vagy panasza van? Így tehet bejelentést.
Rövid leírás
Közérdekű bejelentése vagy panasza van? Így tehet bejelentést.
MI SZÁMÍT KÖZÉRDEKŰ BEJELENTÉSNEK VAGY PANASZNAK?
Ha az ügyfél bemutatja a személyazonosság igazolására alkalmas okmányát vagy ügyfélkapun keresztül küld bejelenést, vagyis megfelelően és hitelt érdemlően azonosítja magát, akkor a megkeresését közérdekű bejelentésként vagy panaszként kell kezelni
- Közérdekű bejelentés: beazonosított személytől érkező bejelentés, mely olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja, melynek kivizsgálása és megválaszolása a Panasztörvény előírásai szerint történik.
- Panasz: beazonosított személytől érkező, a Panasztörvény előírásai szerint kivizsgálandó és megválaszolandó bejelentés, illetve kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá.
A Panasztörvényt itt éri el: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300165.tv
Milyen csatornákon és hogyan lehet közérdekű bejelentést, panaszt tenni?
- Személyesen szóban a Polgármesteri Hivatal bármely szervezeti egységénél (Budapest 1082 Baross utca 63-67.)
- Írásban a Hivatal ügyfélkapuján keresztül epapíron: https://epapir.gov.hu/, postai úton (Budapest 1082 Baross utca 63-67.) vagy a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján (1082 Budapest, Baross utca 66-68.) is lehet írásban bejelentést tenni
A közérdekű bejelentések és panaszok megválaszolásának határideje 30 nap.
MI SZÁMÍT EGYÉB BEJELENTÉSNEK?
Tartalmában ugyanolyan, mint a közérdekű bejelentés vagy panasz, de amiatt, hogy nem mutatja be a személyazonosság igazolására alkalmas okmányt, nem a központi elektronikus azonosítási szolgáltatáson keresztül lép velünk kapcsolatba, vagy kifejezetten anonim (névtelen) szeretne maradni, a bejelentés kivizsgálására és kezelésére nem a Panasztörvényben előírtak szerint kell eljárni.
Milyen csatornákon és hogyan lehet egyéb bejelentést tenni?
Egyéb bejelentést
- a józsefvárosi zöld számon: 0680/277-256
- emailben a polgarmester@jozsefvaros.hu vagy az ugyfelszolgalat@jozsefvaros.hu címen
- közösségi média felületen: facebook.com/jozsefvaros.hu
- Józsefváros Smart City appon keresztül (letölthető Google Playen és AppStore-on keresztül)
- az Önkormányzat anonim bejelentések fogadására kialakított weboldalán: https://anonimbejelentes.jozsefvaros.hu/
keresztül lehet tenni.