Ha egy építmény rendeltetésében változás történik vagy a rendeltetési egységek száma változik, azt be kell jelenteni az önkormányzat felé.
Rövid leírás
A rendeltetésmódosítást vagy a rendeltetési egységek számának változását településképi bejelentési eljárás keretében kell bejelenteni a Városépítészeti Iroda felé még a tevékenység (belső átalakítások, lakás megosztás vagy összevonás) megkezdése előtt.
Ha a rendeltetésváltozás megfelel az országos, valamint a helyi építési követelményeknek és az önkormányzat a településképi bejelentést tudomásul vette, az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából az önkormányzat kérelemre 15 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki az építmény, valamint az építményen belüli önálló rendeltetési egység rendeltetésének módosításáról és új rendeltetéséről, valamint az építmény rendeltetési egységei számának megváltozásáról és az önálló rendeltetési egységek új számáról.
Ügyintézés folyamata
A hatósági bizonyítvány kiállítását írásban kell kezdeményezni a Városépítészeti Irodának címzett kérelemben. Formanyomtatvány kitöltése nem szükséges, csak a településkép védelméről szóló 2/2022. (I.20.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 10. mellékletében szereplő dokumentumokat szükséges csatolni a kérelemhez.
Ki jogosult eljárni? természetes személyek, cégek
A bejelentést ügyfélkapun vagy postán lehet beküldeni.
Postacím: Józsefvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal 1082 Budapest, Baross u. 63-67.
Mit kell leadni? egy saját szavakkal megfogalmazott kérelmet és a rendelet 10. melléklete szerinti mellékleteket.
(I.20.)
A településkép védelméről
Hatályos
Hatály kezdete: 2022. október 1.
Utolsó frissítés: 2024. október 2.
Határidők és díjak
Határidő: Az önkormányzat 15 napon belül állít ki hatósági bizonyítványt.
Díjak: Az eljárás díjtalan.
Elektronikus ügyintézés
KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK MÓDJA
1. CÉG esetén:
Elektronikus kapcsolatfelvételre, azonosítást követően az adott szervezet Cégkapuján keresztül van lehetőség oly módon, hogy ún. e-papír (https://epapir.gov.hu/) kerül eljuttatásra az Önkormányzat Hivatali Kapujára.
2. TERMÉSZETES SZEMÉLY és EGYÉNI VÁLLALKOZÓ esetén:
Elektronikus kapcsolatfelvételre, azonosítást követően saját Ügyfélkapun keresztül van lehetőség oly módon, hogy ú.n. e-papír (https://epapir.gov.hu/) kerül eljuttatásra az Önkormányzat Hivatali Kapujára.
Ha még nem rendelkezik saját ügyfélkapuval, akkor a regisztráció módjáról itt tájékozódhat: https://ugyfelkapu.gov.hu/
3. TÁRSASHÁZAK esetén:
Ha a közös képviselő cég, akkor a „cég esetén” rész szerint, ha magánszemély vagy egyéni vállalkozó, akkor a „természetes személy és egyéni vállalkozó esetén” rész szerint kell eljárni.