Gépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettség teljesítése

event_available Utolsó frissítés:

Rövid leírás

Ha az építtetőnek gépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettsége keletkezik, lehetősége van, hogy kötelezettségét pénzben megváltsa vagy saját tulajdonú egyéb parkolóban, vagy bérleti szerződéssel teljesíthesse azt.

I. területre vonatkozó jogszabályok (Palotanegyed, Népszínház negyed, Kerepesdűlő, Százados negyed, Ganz negyed, Tisztviselőtelep):

38/2019.
(IX.21.)
A gépjármű-elhelyezési kötelezettség pénzben történő megváltásáról
Önkormányzati rendelet
Hatályos

Hatály kezdete: 2021. szeptember 21.

event_available Utolsó módosítás: 2022. május 10.

rendelet 115 KBPDF dokumentum
34/2019.
(VIII.23.)
Rendelet a Palotanegyed Kerületi Építési Szabályzatáról
Önkormányzati rendelet
Hatályos

Hatály kezdete: 2019. augusztus 23.

event_available Utolsó módosítás: 2022. május 10.

rendelet 9 MBPDF dokumentum
35/2019.
(VIII.23.)
Rendelet a Népszínház negyed, Kerepesdűlő és Százados negyed Kerületi Építési Szabályzatáról
Önkormányzati rendelet
Hatályos

Hatály kezdete: 2019. augusztus 23.

event_available Utolsó módosítás: 2022. május 10.

rendelet 19 MBPDF dokumentum
36/2019.
(VIII.23.)
rendelet 656 KBPDF dokumentum

 

II. területre vonatkozó jogszabályok (Csarnok negyed, Magdolna negyed, Corvin negyed, Losonci negyed, Orczy negyed):

18/2022.
(VII.01.)
A személygépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettség teljesítéséről
Önkormányzati rendelet
Hatályos

Hatály kezdete: 2022. július 1.

event_available Utolsó módosítás: 2022. szeptember 30.

rendelet 454 KBPDF dokumentum
17/2022.
(VII.01.)
rendelet 1 MBPDF dokumentum
rendelet melléklet 126 MBPDF dokumentum
rendelet melléklet 553 KBPDF dokumentum
rendelet melléklet 115 KBPDF dokumentum
rendelet melléklet 109 KBPDF dokumentum
rendelet melléklet 659 KBPDF dokumentum
rendelet melléklet 110 KBPDF dokumentum
rendelet melléklet 241 KBPDF dokumentum
rendelet melléklet 162 KBPDF dokumentum
Ügyintézés folyamata

I. területen

Ha az építtető az Étv. 60/H. § hatálya alá tartozó tetőtérbeépítést, rendeltetés-módosítást, rendeltetési egység számának megváltozását igénylő módosítást hajt végre és ehhez kapcsolódóan gépjármű-elhelyezési kötelezettsége keletkezik, lehetősége van, hogy kötelezettségét pénzben megváltsa.

A gépjármű-elhelyezési kötelezettség teljesítésével kapcsolatos ügymenet formakérelem benyújtásával indul.

Bizottsági döntés előkészítése szükséges új épület létesítése vagy magányszemély építtető – amennyiben az építtető az ingatlan tulajdonosa – szociális és jövedelmi  körülményei miatt benyújtott díjcsökkentési kérelme esetében. Minden egyéb esetben polgármesteri döntés szükséges.

A bizottsági, vagy polgármesteri döntést követően, amennyiben az építtető pénzben történő megváltással kívánja teljesíteni kötelezettségét, megköthető az erről szóló megállapodás. A Képviselő-testület átruházott hatáskörében az eljáró döntéshozó a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság. A Kerületgazdálkodási Ügyosztály Városüzemeltetési és Zöldprogram Irodája előkészíti a megállapodást. A megállapodást a polgármester írja alá.

A megállapodás megkötésének a megváltási díj megfizetése nem minden esetben feltétele. Ha a kérelem tárgya szerinti projekt építésügyi hatósági eljárást von maga után, a megkötendő megállapodásban rögzített díj megfizetése a használatbavételi engedély megadásának feltétele, ezért az csak később esedékes. A használatbavételi eljárást nem igénylő esetekben a megváltási díjat a megállapodás aláírásakor kell megfizetni.

Csatolandó:

  • a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. és a Józsefvárosi Adóügyi Iroda igazolása (nullás adóigazolás) arról, hogy az ingatlan tulajdonosának a Józsefvárosi Önkormányzattal szemben lejárt követelése nem áll fenn;
  • nem építésügyi hatósági eljárás esetén a 2/2022. (I. 20.) önkormányzati rendelet alapján lefolytatott településképi véleményezési, vagy bejelentési eljárás során hozott pozitív döntésről szóló határozat másolata (pl. rendeltetés-módosítás, lakásmegosztás);
  • az építésügyi hatósági eljárás megindítására vonatkozó kérelem benyújtásának igazolása (ÉTDR visszaigazolás).

II. területen

Ha az építtető új épületet létesít, vagy meglévő épületen bővítést, tetőtér-beépítést, rendeltetés-módosítást, rendeltetési egység számának megváltozását igénylő módosítást hajt végre és ehhez kapcsolódóan személygépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettsége keletkezik, lehetősége van, hogy kötelezettségét pénzben megváltsa, vagy a jogszabályoktól függően saját tulajdonú egyéb parkolóban teljesíthesse azt.

A gépjármű-elhelyezési kötelezettség teljesítésével kapcsolatos ügymenet formakérelem benyújtásával indul. Az ügyfél nyilatkozik, hogy hogyan kívánja teljesíteni gépjármű-elhelyezési kötelezettségét.

Bizottsági döntés előkészítése szükséges új épület létesítése vagy magányszemély építtető szociális és jövedelmi körülményei miatt benyújtott díjcsökkentési kérelme esetében. Minden egyéb esetben polgármesteri döntés szükséges.

A bizottsági, vagy polgármesteri döntést követően, amennyiben az építtető pénzben történő megváltással kívánja teljesíteni kötelezettségét, megköthető az erről szóló megállapodás. A Képviselő-testület átruházott hatáskörében az eljáró döntéshozó a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság. A Kerületgazdálkodási Ügyosztály Városüzemeltetési és Zöldprogram Irodája előkészíti a megállapodást. A megállapodást a polgármester írja alá.

A megváltási díj megfizetése megállapodás megkötésétől számított 15 napon belül esedékes. A megfizetett megváltási díj nem igényelhető vissza.

A bizottsági döntést követően, amennyiben az építtető saját tulajdonú egyéb parkolóban, kívánja teljesíteni kötelezettségét, megállapodás megkötésére nem kerül sor. A benyújtott formakérelemre felvezetett adatok szolgálnak majd a kötelezettség teljesítésére.

Csatolandó:

  • nem építésügyi hatósági eljárás esetén a 2/2022. (I. 20.) önkormányzati rendelet alapján lefolytatott településképi véleményezési, vagy bejelentési eljárás során hozott pozitív döntésről szóló határozat másolata (pl. rendeltetés-módosítás, lakásmegosztás);
  • az építésügyi hatósági eljárás megindítására vonatkozó kérelem benyújtásának igazolása (ÉTDR visszaigazolás).
Határidők és díjak

Határidő: 60 nap (90 nap, amennyiben bizottsági döntés szükséges)

Díj: Az eljárás illetékmentes.

Elektronikus ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerint nyújthatják be az ügyfelek kérelmeiket/beadványaikat.

Természetes személy esetén személyesen (Polgármesteri Hivatal, III. em.216.), postai úton és elektronikus úton is leadható a kérelem (ekapun – epapíron).

Cégek esetén csak hivatali kapun keresztül.

Az ügyintézés elektronikusan Epapíron keresztül: https://epapir.gov.hu/ lehetséges.

Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/

Felelős szervezeti egység
Városüzemeltetési és Zöldprogram Iroda

meeting_room 1082 Budapest, Baross u. 63-67.meeting_room III. em. 309; 311.email gazdalkodas@jozsefvaros.hu
Ügyintézők
Kapcsolódó dokumentumok
Kérelem I. területre event_available Utolsó frissítés: 2022. július 29.
40 KB Word dokumentum
Kérelem II. területre event_available Utolsó frissítés: 2022. július 29.
35 KB Word dokumentum

Oldalaink használatához csak a legszükségesebb esetben használunk sütiket (az Ön böngészőjében tárolt adatokat). Ezzel okossabbá tehetjük az oldalt az Ön számára. Kérjük, hogy az oldal használatának megkezdése előtt tekintse át és fogadja el  Adatvédelmi tájékoztatónkat!