Ha az építtetőnek gépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettsége keletkezik, lehetősége van, hogy kötelezettségét pénzben megváltsa vagy saját tulajdonú egyéb parkolóban, vagy bérleti szerződéssel teljesíthesse azt.
Rövid leírás
Ha az építtetőnek gépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettsége keletkezik, lehetősége van, hogy kötelezettségét pénzben megváltsa vagy saját tulajdonú egyéb parkolóban, vagy bérleti szerződéssel teljesíthesse azt.
I. területre vonatkozó jogszabályok (Palotanegyed, Népszínház negyed, Kerepesdűlő, Százados negyed, Ganz negyed, Tisztviselőtelep):
(VIII.22.)
A gépjármű-elhelyezési kötelezettség pénzben történő megváltásáról
Hatályos
Hatály kezdete: 2023. március 1.
Utolsó frissítés: 2023. október 17.
(VIII.22.)
Rendelet a Palotanegyed Kerületi Építési Szabályzatáról
Hatályos
Hatály kezdete: 2023. december 15.
Utolsó frissítés: 2023. február 2.
(VIII.22.)
Rendelet a Népszínház negyed, Kerepesdűlő és Százados negyed Kerületi Építési Szabályzatáról
Hatályos
Hatály kezdete: 2019. szeptember 21.
Utolsó frissítés: 2022. május 10.
II. területre vonatkozó jogszabályok (Csarnok negyed, Magdolna negyed, Corvin negyed, Losonci negyed, Orczy negyed):
(V.26.)
A személygépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettség teljesítéséről
Hatály kezdete: 2024. április 1.
Utolsó frissítés: 2024. március 22.
(V.26.)
A József körút - Népszínház utca - Teleki László tér - Fiumei út - Orczy tér - Orczy út - Nagyvárad tér - Üllői út által határolt terület (Csarnok negyed, Corvin negyed, Magdolna negyed, Orczy negyed és Losonci negyed) Kerületi Építési Szabályzata
Hatályos
Hatály kezdete: 2023. február 24.
Utolsó frissítés: 2022. május 26.
Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Városüzemeltetési és Zöldprogram Iroda
1082 Budapest, Baross u. 63-67. III. em. 307.Ügyintézők
parkolásüzemeltetési ügyintéző
Kerületgazdálkodási ÜgyosztályVárosüzemeltetési és Zöldprogram Iroda
III. em. 307/5Letölthető dokumentumok
40 KB Word dokumentum
35 KB Word dokumentum
Ügyintézés folyamata
I. területen
Ha az építtető az Étv. 60/H. § hatálya alá tartozó tetőtérbeépítést, rendeltetés-módosítást, rendeltetési egység számának megváltozását igénylő módosítást hajt végre és ehhez kapcsolódóan gépjármű-elhelyezési kötelezettsége keletkezik, lehetősége van, hogy kötelezettségét pénzben megváltsa.
A gépjármű-elhelyezési kötelezettség teljesítésével kapcsolatos ügymenet formakérelem benyújtásával indul.
Bizottsági döntés előkészítése szükséges új épület létesítése vagy magányszemély építtető – amennyiben az építtető az ingatlan tulajdonosa – szociális és jövedelmi körülményei miatt benyújtott díjcsökkentési kérelme esetében. Minden egyéb esetben polgármesteri döntés szükséges.
A bizottsági, vagy polgármesteri döntést követően, amennyiben az építtető pénzben történő megváltással kívánja teljesíteni kötelezettségét, megköthető az erről szóló megállapodás. A Képviselő-testület átruházott hatáskörében az eljáró döntéshozó a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság. A Kerületgazdálkodási Ügyosztály Városüzemeltetési és Zöldprogram Irodája előkészíti a megállapodást. A megállapodást a polgármester írja alá.
A megállapodás megkötésének a megváltási díj megfizetése nem minden esetben feltétele. Ha a kérelem tárgya szerinti projekt építésügyi hatósági eljárást von maga után, a megkötendő megállapodásban rögzített díj megfizetése a használatbavételi engedély megadásának feltétele, ezért az csak később esedékes. A használatbavételi eljárást nem igénylő esetekben a megváltási díjat a megállapodás aláírásakor kell megfizetni.
Csatolandó:
- a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt. és a Józsefvárosi Adóügyi Iroda igazolása (nullás adóigazolás) arról, hogy az ingatlan tulajdonosának a Józsefvárosi Önkormányzattal szemben lejárt követelése nem áll fenn;
- nem építésügyi hatósági eljárás esetén a 2/2022. (I. 20.) önkormányzati rendelet alapján lefolytatott településképi véleményezési, vagy bejelentési eljárás során hozott pozitív döntésről szóló határozat másolata (pl. rendeltetés-módosítás, lakásmegosztás);
- az építésügyi hatósági eljárás megindítására vonatkozó kérelem benyújtásának igazolása (ÉTDR visszaigazolás).
II. területen
Ha az építtető új épületet létesít, vagy meglévő épületen bővítést, tetőtér-beépítést, rendeltetés-módosítást, rendeltetési egység számának megváltozását igénylő módosítást hajt végre és ehhez kapcsolódóan személygépjármű- és kerékpárelhelyezési kötelezettsége keletkezik, lehetősége van, hogy kötelezettségét pénzben megváltsa, vagy a jogszabályoktól függően saját tulajdonú egyéb parkolóban teljesíthesse azt.
A gépjármű-elhelyezési kötelezettség teljesítésével kapcsolatos ügymenet formakérelem benyújtásával indul. Az ügyfél nyilatkozik, hogy hogyan kívánja teljesíteni gépjármű-elhelyezési kötelezettségét.
Bizottsági döntés előkészítése szükséges új épület létesítése vagy magányszemély építtető szociális és jövedelmi körülményei miatt benyújtott díjcsökkentési kérelme esetében. Minden egyéb esetben polgármesteri döntés szükséges.
A bizottsági, vagy polgármesteri döntést követően, amennyiben az építtető pénzben történő megváltással kívánja teljesíteni kötelezettségét, megköthető az erről szóló megállapodás. A Képviselő-testület átruházott hatáskörében az eljáró döntéshozó a Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság. A Kerületgazdálkodási Ügyosztály Városüzemeltetési és Zöldprogram Irodája előkészíti a megállapodást. A megállapodást a polgármester írja alá.
A megváltási díj megfizetése megállapodás megkötésétől számított 15 napon belül esedékes. A megfizetett megváltási díj nem igényelhető vissza.
A bizottsági döntést követően, amennyiben az építtető saját tulajdonú egyéb parkolóban, kívánja teljesíteni kötelezettségét, megállapodás megkötésére nem kerül sor. A benyújtott formakérelemre felvezetett adatok szolgálnak majd a kötelezettség teljesítésére.
Csatolandó:
- nem építésügyi hatósági eljárás esetén a 2/2022. (I. 20.) önkormányzati rendelet alapján lefolytatott településképi véleményezési, vagy bejelentési eljárás során hozott pozitív döntésről szóló határozat másolata (pl. rendeltetés-módosítás, lakásmegosztás);
- az építésügyi hatósági eljárás megindítására vonatkozó kérelem benyújtásának igazolása (ÉTDR visszaigazolás).
Határidők és díjak
Határidő: 60 nap (90 nap, amennyiben bizottsági döntés szükséges)
Díj: Az eljárás illetékmentes.
Elektronikus ügyintézés
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerint nyújthatják be az ügyfelek kérelmeiket/beadványaikat.
Természetes személy esetén személyesen (Polgármesteri Hivatal, III. em.216.), postai úton és elektronikus úton is leadható a kérelem (ekapun – epapíron).
Cégek esetén csak hivatali kapun keresztül.
Az ügyintézés elektronikusan Epapíron keresztül: https://epapir.gov.hu/ lehetséges.
Ha nincs még Ügyfélkapuja, itt talál információt arról, hogyan hozhatja létre: https://ugyfelkapu.gov.hu/