Regisztrációs felület: https://app.ledcsere.hu/registration
Regisztrációs időszak: 2023. november 1. – december 15.
Miért tudja a CYEB ingyen adni a LED-eket?
A program anyagi hátterét az a 2020-as törvény adja, amely alapján az energiakereskedő cégeknek (pl. villany, gáz, üzemanyag) minden évben forgalom utáni energiahatékonysági programok támogatását kell bemutatnia.
Részletesebben: Az állam a magyar energiapiacon tevékenykedő energiakereskedők terhére energiahatékonysági járulék fizetését írta elő. Az energiahatékonysági járulék megfizetése alól mentesülhet a kereskedő olyan mértékben, amilyen mértékben energiahatékonysági beruházást vagy intézkedés megvalósulását és az annak nyomán keletkezett éves energiamegtakarítást megfelelően igazolni tudja (az igazolás mint vagyoni értékű jog minősül, ezt nevezi a szerződés EKR jognak – EKR, azaz energiahatékonysági kötelezettségi rendszer).
Az energiamegtakarítás mértékét hitelesíteni kell. A kapcsolódó felhasználói szavatossági nyilatkozat igazolja, hogy a felhasználó az energiamegtakarítást eredményező LED-cserét vállalja, és a kapott LED-eket a programhoz megjelölt felhasználási helyen fogja használni.
A LED-csere-program biztosításának feltétele az a vállalás a felhasználó részéről, hogy az EKR jog a kereskedőt illesse meg (így azt a kereskedő a energiahatékonysági járulék fizetésének mentesítéséhez felhasználhassa), ehhez kapcsolódó felhasználói nyilatkozat az EKR jog átruházásával fejeződik ki.
Az EKR jog kereskedői átvétele a jognak megfelelően tanúsított energiamegtakarítással való rendelkezés és a rendelkezéshez szükséges hatósági eljárások véghezvitelének átvételét is jelenti, az előzőekben megadott felhasználás érdekében.
Kicserélik, ha meghibásodik egy LED-égő?
Igen, a LED-csere-programban átvett LED-égőket az átvételtől számítva két évig a CYEB kicseréli.
A panaszokat erre a címre tudják megírni: info@ledcsere.hu
A csere helye: 2000 Szentendre, Dobogókői út 1. CYEB-iroda. Kérjük, vigye magával a meghibásodott LED-égőt, személyazonosításra alkalmas okmányt, és a LED-csere-szerződést vagy számlát.
Hol találni bővebb információt a témában?
A REGISZTRÁCIÓ MENETE LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE
- A szerződő adatai
- a villanyszámlán szereplő felhasználó adatait kell megadni
- e-mail-cím (ide küldik a regisztrációt megerősítő e-mailt, a szerződést, az értesítést az átvételről és a számlát)
- A lecserélni kívánt fényforrások
- meg kell adni a lakásban használt összes égő foglalatát (E27 vagy E14)
- az égők fogyasztását wattban (W) (az izzókon fel van tüntetve)
- nyolc szobára lebontva van lehetőség (8 foglalat–fogyasztás–napi használat kombináció)
- Dokumentumok feltöltése
- a személyi igazolvány mindkét oldala
- a lakcímkártya mindkét oldala
- villanyszámla – szolgáltatótól letöltött pdf formátumban VAGY a számla első négy oldala képformátumban (vagy, ha kevesebb oldalból áll, akkor mindegyik oldala), VAGY feltöltős mérőóra esetén: két, egymást követő feltöltést igazoló dokumentum
- Szerződés adatai
Kérjük, hogy az alábbi adatokat a feltöltött dokumentumok alapján töltse ki! (A felhasználási helyen nyilvántartott felhasználó adhatja meg a személyes adatait, azaz csak olyan személy regisztrálhat, aki a regisztrációt a saját felhasználási helyére végzi el. A lakcím és a felhasználási hely címe eltérhet egymástól.)
- személyes adatok
- elszámolási időszak – a kép segít, hogy a számlán, hol található
- időszaki fogyasztás összesen (kWh) – a rendszer ebből számolja majd ki az egyéves fogyasztást, és határozza meg a kiválasztható LED-ek együttes teljesítményének maximumát. Ha ennél több LED-et választ, értesítés jelenik meg a jelentkezés véglegesítésekor, és módosíthatja a LED-ek megadását.
Feltöltős mérőóra esetén: időszaknak adja meg a két, egymást követő feltöltést igazoló dokumentumok dátumát, fogyasztásnak az első igazoláson szereplő mennyiséget kWh-ban
- fogyasztási hely – pontosan az, ami a számlán is szerepel
- lakcím – lehet más, mint a fogyasztási cím
- Regisztráció véglegesítése
- összefoglaló
- ESZF és nyilatkozat elfogadása
- átvételi pont kiválasztása
- szervezeti kód vagy hibajavítási kód megadása: nem releváns
- regisztráció véglegesítése – listázza a hiányosságokat, vissza lehet menni és javítani, addig nem lehet elküldeni a regisztrációt, amíg minden hibaüzenet el nem tűnik
- Regisztrációt megerősítő e-mail
- szinte azonnal megjön, egy kattintás a linkre
30 napon belül visszajeleznek: vagy megküldik a szerződést vagy probléma esetén visszajeleznek – a szerződést nem kell sem aláírni sem kinyomtatni