Tartalomjegyzék:
„Közérdekű adatok: joga van tudni, joga van igényelni”
Közérthető összefoglaló a közérdekű adatigénylés rendjéről a Józsefvárosi Önkormányzattól
Minden állampolgárnak joga van ahhoz, hogy tudja, hogy egy adott önkormányzat hogyan működik, gazdálkodik: mit, miért és hogyan cselekszik, mire és mennyi közpénzt költ, hogyan kezeli a közvagyont, milyen szerződéseket köt. Ezeket és ehhez hasonló adatokat nevezzük közérdekű adatoknak. A közérdekű adatokhoz való hozzáférés a részvételiséget célnak tekintő demokrácia alapja. A Józsefvárosi Önkormányzat felé a közérdekű adatok megismerésére való igényét bárki jelezheti. Önnek is joga van tudni, joga van közérdekű adatot igényelni.
I. Szabályozási alapok
A Józsefvárosi Önkormányzathoz és a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalhoz beérkező, a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítéséről szóló általános- és részletszabályokat tartalmazza:
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info tv.)
- a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés mértékéről szóló 301/2016. (IX.30.) Korm. rendelet,
- az Önkormányzat és a Hivatal adatkezeléséről, és adatbiztonságáról és a közérdekű adatszolgáltatásáról szóló -6/2018.(V.25.) sz. jegyzői utasítással kiadott- szabályzat,
- a közérdekű adatok megismerésének és a kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendjéről szóló 5/2019. (V.08.) sz. jegyzői utasítás,
- a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés mértékéről szóló 301/2016. (IX.30.) Korm. rendelet végrehajtásával kapcsolatos egyes intézkedésekről szóló 1/2016. (X.27.). sz. polgármesteri-jegyzői közös utasítás
közérdekű adat: az állami, vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;
közérdekből nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli;
A Polgármesteri Hivatal elősegíti és biztosítja a közvélemény pontos és gyors tájékoztatását, különös tekintettel az alábbiakra:
az önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati költségvetés végrehajtása (pl. féléves, éves – beszámolók),
- az önkormányzati vagyon kezelése
- a közpénzek felhasználása és az erre kötött szerződések,
- az Önkormányzat és a Hivatal működése, struktúrája, feladat-és hatáskörök, személyi állomány.
II. Közérdekű adatok megismerése
Önkormányzatunk igyekszik a lehető legtöbb adatot, információt elérhetővé tenni a honlapon, azért, hogy az érdeklődök a lehető leggyorsabban és közvetlenül tudjanak tájékozódni. Közérdekű adatok megismerése iránti igényt formai kötöttségek nélkül bárki szóban, írásban, vagy elektronikus úton nyújthat be. Az adatigénylésben egyértelművé kell tenni, hogy az a közérdekű adat megismerésére irányul. Az igénylő által egy éven belül benyújtott azonos adatkörre vonatkozó kérés elutasítható.
Az adatigénylő köteles megadni nevét és elérhetőségét (cím, e-mail cím), ezen túlmenően egyéb adatok megadására nem köteles.
1. Közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény benyújtható:
- személyesen: Polgármesteri Hivatalban
- postai címére: 1082 Budapest, Baross utca 63-37.
- az e-mail címére: kozerdekuadat@jozsefvaros.hu
- faxszámára: 06 1 313 6696
- a KiMitTud oldalon keresztül: https://kimittud.hu/
2. A kérelemben meg kell jelölni:
- az igényelni kívánt közérdekű adatot (részletes, egyértelmű megjelölés)
- az igényelt adatokról való tájékoztatás módját (pl. posta, email vagy fax).
3. Költségtérítés
A közérdekű adat megismerése és igénylése fő szabályként ingyenes.
Vannak azonban olyan esetek, amikor az adatigénylést teljesítő közfeladatot ellátó szerv költségtérítést kérhet (pl.: adatok kérés szerinti tisztítása, rendezése, nyomtatása stb.). A költségtérítés jellemzően az adatigénylés teljesítéséhez kapcsolódó jelentős mértékű munkaerő-igénybevételhez, vagy egyéb költséghez (nyomtatás, adathordozó, postai költség stb. stb.) kapcsolódik.
A felmerült költségtérítés mértékéről a Hivatal a kérelem beérkezésétől számított 15 napon belül tájékoztatja a kérelmezőt, akinek 30 napon belül kell nyilatkoznia, hogy továbbra is fenntartja-e az igénylését (azaz kifizeti a felmerülő költségeket) vagy nem. A teljesítéstől (költségtérítés kifizetésétől) számított 15 napon belül a Hivatal köteles teljesíteni az adatigénylést.
A vonatkozó szabályozás alapján a költségtérítés összege az alábbiak szerint alakul:
- az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás összes költségeként legfeljebb munkaóránként átlagosan 4.400Ft kerül figyelembe vételre
- optikai adathordozón átnyújtott másolat: adathordozó közvetlen önköltsége, de legfeljebb 580 Ft/adathordozó
- fekete-fehér másolat papíralapon (A/4 méret, vagy A/3 méret 10 másolt oldal felett): adathordozó közvetlen önköltsége, de legfeljebb 12Ft/másolt oldal, illetve 24Ft/másolt oldal
- színes másolat papír alapon (A/4 méret 10 másolt oldal felett): adathordozó közvetlen önköltsége, de legfeljebb 130Ft/másolt oldal
- színes másolat papír alapon (A/3 méret oldalanként): adathordozó közvetlen költsége, de legfeljebb 260Ft/másolt oldal
III. A közérdekű adatok teljesítésének rendje
Az igénylés beérkezésétől számított 15 napon belül a Hivatal eleget tesz a kérelemnek. Az adatigénylés határideje egy alkalommal további 15 nappal meghosszabbítható.
(Veszélyhelyzet esetén ezek a szabályok módosulnak, hosszabb válaszadási határidők érvényesek).
A közérdekű adat megismerésével kapcsolatos jogsérelemre hivatkozva az igénylő bejelentéssel fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz.
Címe: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacíme: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefonos ügyfélszolgálat: kedd és csütörtök 9:00–12:00 és 13:00–16:00 óra között a +36 (30) 683-5969; +36
(30) 549-6838 telefonszámokon Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu
Az igénylő bírósághoz fordulhat az igény elutasítása, vagy a teljesítésre nyitva álló (esetleg meghosszabbított) határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében.
Közérdekű adatigénylések 2023
Közérdekű adatigénylések 2022
Közérdekű adatigénylések 2021
Közérdekű adatigénylés tárgya | Kérdés letöltése | Válasz letöltése | |
1. | 2019. évi maradvány – áthúzódó kiadások | ||
2. | Filmforgatás bevételek | ||
3. | Polgármesteri tanácsadói feladatok – megbízási szerződések | ||
4. | Jegyzői feladat ellátása – 2011. évi CLXXXIX. törvény [ Mötv. ] 13.§ (1) | Letöltés | |
5. | Kiadományozás rendje | ||
6. | JKN előterjesztés | ||
7. | Intézmények juttatásai | ||
8. | Budapesti Szakpolitikai Elemző Kft. vállalkozói szerződése | ||
9. | Köztisztaságra fordított kiadások | ||
10. | Költségvetés kiadási és bevételi előirányzatai | ||
11. | Tisztségviselők, bizottságok költségvetés | ||
12. | Közvéleménykutatás szerződések | ||
13. | Parkolás üzemeltetés | ||
14. | Önkormányzati feladatok ellátása | ||
15. | Lakásbérbeadás | ||
16. | Civil szervezetek támogatás | ||
17. | 372/2020.(XI.20) számú határozat | ||
18. | Hivatal új belépők és távozók | ||
19. | 2019. november- március szerződések | ||
20. | Önkormányzati ebnyilvántartás | ||
21. | Veszprém Handball támogatási szerződés | ||
22. | Köztisztviselők jutalma | ||
23. | Szakdolgozathoz segítségkérés |
316_kerdes-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.336 KB PDF dokumentum |
316_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.3 MB PDF dokumentum |
24. | Megbízási szerződések | ||
25. | Önkormányzati lakások | ||
26. | Tanácsadói szerződések | ||
27. | 13/2021. (V.6.) számú határozat előterjesztés | ||
28. | Jutalmak | ||
29. | Külföldi és belföldi kiküldetések | ||
30. | Önkormányzat tanácsadók | ||
31. | Előterjesztés mellékletek | ||
32. | JKN jegyzőkönyv |
378_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.1 MB PDF dokumentum |
|
33. | Gyerekek online biztonságát segítő program | ||
34. | Elektromos töltőállomás |
385_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.3 MB PDF dokumentum |
|
35. | Civil szervezetek támogatás |
405_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.7 MB PDF dokumentum |
|
36. | Vajda Péter Ált. Isk. focipálya |
414_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.11 MB PDF dokumentum |
|
37. | 2020. évi pénzmaradvány | ||
38. | Választási program elérhetősége | ||
39. | Klímavédelem előterjesztés | ||
40. | Költségvetési maradvány | ||
41. | Költségvetési maradvány | ||
42. | Munkavállalók száma | ||
43. | Káptalanfüredi üdülő támogatási szerződés | ||
44. | 2021. évi forrásátcsoportosítás | ||
45. | 2020. évi költségvetés | ||
46. | 2019. évi bevételek | ||
47. | 2020. évi szerződések | ||
48. | Oltalom Karitatív Egyesület bérleti szerződés | ||
49. | Közterület foglalási engedélyek | ||
50. | TÁRKI felmérés |
609_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.14 MB PDF dokumentum |
|
TÁRKI felmérés mellékletek | |||
51. | Kerületi rendőrkapitányság juttatások | ||
52. | Kötelező oltás | ||
53. | Értékesített ingatlanok | ||
54. | Horváth Mihály tér jégkorcsolya pálya | ||
55. | Ügyvédi iroda szerződések | ||
56. | Filmforgatások |
651_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.3 MB PDF dokumentum |
|
Filmforgatások mellékletek | |||
57. | Értékesített ingatlanok | ||
58. | Balatonalmádi, Sirály u. 8. ingatlan | ||
59. | Adóügyi Iroda | ||
60. | Fakivágások | ||
61. | 2020-2021. évi zöldesítés | ||
62. | Közvélemény kutatás | ||
63. | 2020. költségvetés jutalom |