A koronavírus Magyarországra érkezését és a veszélyhelyzet kihirdetését követően a Józsefvárosi Önkormányzat is kihívás előtt találta magát: olyan megoldásokat kellett keresnünk, amelyek gyorsan, a lakosok számára elérhetően és érthetően, azonnali segítséget képesek nyújtani.
Az egyik legfontosabb első feladatunk volt, hogy a megváltozott helyzetről a lehető legtöbb emberhez eljussanak a hírek, legyen szó akár az óvodák nyitvatartásáról, akár az elérhető segítségekről, akár a megelőzést szolgáló hétköznapi gyakorlatokról.
Néhány nap alatt létrejött és március 17. óta működik az önkormányzat ingyenesen hívható zöld száma, amely a hét hét napján, a nap 12 órájában, reggel 8 és este 8 között áll a kerületiek rendelkezésére. A zöld számot üzemeltetők olyan munkatársaink, akik járványidőszakon kívül az önkormányzatban vagy az önkormányzat valamelyik intézményében dolgoznak, és köszönjük nekik, hogy 20-nál is többen vállalták a lakosok hívásainak fogadását, kérdéseik megválaszolását, ügyeik továbbítását.
A hívások abban is segítséget jelentettek munkánkban, hogy pontosabb képet kapjunk a kerületben élők problémáiról, és ezeknek megfelelően alakítsuk saját segítő tevékenységünket. Az alábbi infografika az elmúlt két hónap hívásainak rövid összegzését mutatja meg.