Tartalomjegyzék:
„Közérdekű adatok: joga van tudni, joga van igényelni”
Közérthető összefoglaló a közérdekű adatigénylés rendjéről a Józsefvárosi Önkormányzattól
Minden állampolgárnak joga van ahhoz, hogy tudja, hogy egy adott önkormányzat hogyan működik, gazdálkodik: mit, miért és hogyan cselekszik, mire és mennyi közpénzt költ, hogyan kezeli a közvagyont, milyen szerződéseket köt. Ezeket és ehhez hasonló adatokat nevezzük közérdekű adatoknak. A közérdekű adatokhoz való hozzáférés a részvételiséget célnak tekintő demokrácia alapja. A Józsefvárosi Önkormányzat felé a közérdekű adatok megismerésére való igényét bárki jelezheti. Önnek is joga van tudni, joga van közérdekű adatot igényelni.
I. Szabályozási alapok
A Józsefvárosi Önkormányzathoz és a Józsefvárosi Polgármesteri Hivatalhoz beérkező, a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítéséről szóló általános- és részletszabályokat tartalmazza:
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info tv.)
- a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés mértékéről szóló 301/2016. (IX.30.) Korm. rendelet,
- az Önkormányzat és a Hivatal adatkezeléséről, és adatbiztonságáról és a közérdekű adatszolgáltatásáról szóló -6/2018.(V.25.) sz. jegyzői utasítással kiadott- szabályzat,
- a közérdekű adatok megismerésének és a kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendjéről szóló 5/2019. (V.08.) sz. jegyzői utasítás,
- a közérdekű adat iránti igény teljesítéséért megállapítható költségtérítés mértékéről szóló 301/2016. (IX.30.) Korm. rendelet végrehajtásával kapcsolatos egyes intézkedésekről szóló 1/2016. (X.27.). sz. polgármesteri-jegyzői közös utasítás
közérdekű adat: az állami, vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;
közérdekből nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli;
A Polgármesteri Hivatal elősegíti és biztosítja a közvélemény pontos és gyors tájékoztatását, különös tekintettel az alábbiakra:
az önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati költségvetés végrehajtása (pl. féléves, éves – beszámolók),
- az önkormányzati vagyon kezelése
- a közpénzek felhasználása és az erre kötött szerződések,
- az Önkormányzat és a Hivatal működése, struktúrája, feladat-és hatáskörök, személyi állomány.
II. Közérdekű adatok megismerése
Önkormányzatunk igyekszik a lehető legtöbb adatot, információt elérhetővé tenni a honlapon, azért, hogy az érdeklődök a lehető leggyorsabban és közvetlenül tudjanak tájékozódni. Közérdekű adatok megismerése iránti igényt formai kötöttségek nélkül bárki szóban, írásban, vagy elektronikus úton nyújthat be. Az adatigénylésben egyértelművé kell tenni, hogy az a közérdekű adat megismerésére irányul. Az igénylő által egy éven belül benyújtott azonos adatkörre vonatkozó kérés elutasítható.
Az adatigénylő köteles megadni nevét és elérhetőségét (cím, e-mail cím), ezen túlmenően egyéb adatok megadására nem köteles.
1. Közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény benyújtható:
- személyesen: Polgármesteri Hivatalban
- postai címére: 1082 Budapest, Baross utca 63-37.
- az e-mail címére: kozerdekuadat@jozsefvaros.hu
- faxszámára: 06 1 313 6696
- a KiMitTud oldalon keresztül: https://kimittud.hu/
2. A kérelemben meg kell jelölni:
- az igényelni kívánt közérdekű adatot (részletes, egyértelmű megjelölés)
- az igényelt adatokról való tájékoztatás módját (pl. posta, email vagy fax).
3. Költségtérítés
A közérdekű adat megismerése és igénylése fő szabályként ingyenes.
Vannak azonban olyan esetek, amikor az adatigénylést teljesítő közfeladatot ellátó szerv költségtérítést kérhet (pl.: adatok kérés szerinti tisztítása, rendezése, nyomtatása stb.). A költségtérítés jellemzően az adatigénylés teljesítéséhez kapcsolódó jelentős mértékű munkaerő-igénybevételhez, vagy egyéb költséghez (nyomtatás, adathordozó, postai költség stb. stb.) kapcsolódik.
A felmerült költségtérítés mértékéről a Hivatal a kérelem beérkezésétől számított 15 napon belül tájékoztatja a kérelmezőt, akinek 30 napon belül kell nyilatkoznia, hogy továbbra is fenntartja-e az igénylését (azaz kifizeti a felmerülő költségeket) vagy nem. A teljesítéstől (költségtérítés kifizetésétől) számított 15 napon belül a Hivatal köteles teljesíteni az adatigénylést.
A vonatkozó szabályozás alapján a költségtérítés összege az alábbiak szerint alakul:
- az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás összes költségeként legfeljebb munkaóránként átlagosan 4.400Ft kerül figyelembe vételre
- optikai adathordozón átnyújtott másolat: adathordozó közvetlen önköltsége, de legfeljebb 580 Ft/adathordozó
- fekete-fehér másolat papíralapon (A/4 méret, vagy A/3 méret 10 másolt oldal felett): adathordozó közvetlen önköltsége, de legfeljebb 12Ft/másolt oldal, illetve 24Ft/másolt oldal
- színes másolat papír alapon (A/4 méret 10 másolt oldal felett): adathordozó közvetlen önköltsége, de legfeljebb 130Ft/másolt oldal
- színes másolat papír alapon (A/3 méret oldalanként): adathordozó közvetlen költsége, de legfeljebb 260Ft/másolt oldal
III. A közérdekű adatok teljesítésének rendje
Az igénylés beérkezésétől számított 15 napon belül a Hivatal eleget tesz a kérelemnek. Az adatigénylés határideje egy alkalommal további 15 nappal meghosszabbítható.
(Veszélyhelyzet esetén ezek a szabályok módosulnak, hosszabb válaszadási határidők érvényesek).
A közérdekű adat megismerésével kapcsolatos jogsérelemre hivatkozva az igénylő bejelentéssel fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz.
Címe: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacíme: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefonos ügyfélszolgálat: kedd és csütörtök 9:00–12:00 és 13:00–16:00 óra között a +36 (30) 683-5969; +36
(30) 549-6838 telefonszámokon Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu
Az igénylő bírósághoz fordulhat az igény elutasítása, vagy a teljesítésre nyitva álló (esetleg meghosszabbított) határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében.
Közérdekű adatigénylések 2025
Közérdekű adatigénylések 2024
Közérdekű adatigénylések 2023
Közérdekű adatigénylések 2022
Közérdekű adatigénylések 2021
Közérdekű adatigénylés tárgya | Kérdés letöltése | Válasz letöltése | |
1. | 2019. évi maradvány – áthúzódó kiadások | ||
2. | Filmforgatás bevételek | ||
3. | Polgármesteri tanácsadói feladatok – megbízási szerződések | ||
4. | Jegyzői feladat ellátása – 2011. évi CLXXXIX. törvény [ Mötv. ] 13.§ (1) | Letöltés | |
5. | Kiadományozás rendje | ||
6. | JKN előterjesztés | ||
7. | Intézmények juttatásai | ||
8. | Budapesti Szakpolitikai Elemző Kft. vállalkozói szerződése | ||
9. | Köztisztaságra fordított kiadások | ||
10. | Költségvetés kiadási és bevételi előirányzatai | ||
11. | Tisztségviselők, bizottságok költségvetés | ||
12. | Közvéleménykutatás szerződések | ||
13. | Parkolás üzemeltetés | ||
14. | Önkormányzati feladatok ellátása | ||
15. | Lakásbérbeadás | ||
16. | Civil szervezetek támogatás | ||
17. | 372/2020.(XI.20) számú határozat | ||
18. | Hivatal új belépők és távozók | ||
19. | 2019. november- március szerződések | ||
20. | Önkormányzati ebnyilvántartás | ||
21. | Veszprém Handball támogatási szerződés | ||
22. | Köztisztviselők jutalma | ||
23. | Szakdolgozathoz segítségkérés |
316_kerdes-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.336 KB PDF dokumentum |
316_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.3 MB PDF dokumentum |
24. | Megbízási szerződések | ||
25. | Önkormányzati lakások | ||
26. | Tanácsadói szerződések | ||
27. | 13/2021. (V.6.) számú határozat előterjesztés | ||
28. | Jutalmak | ||
29. | Külföldi és belföldi kiküldetések | ||
30. | Önkormányzat tanácsadók | ||
31. | Előterjesztés mellékletek | ||
32. | JKN jegyzőkönyv |
378_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.1 MB PDF dokumentum |
|
33. | Gyerekek online biztonságát segítő program | ||
34. | Elektromos töltőállomás |
385_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.3 MB PDF dokumentum |
|
35. | Civil szervezetek támogatás |
405_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.7 MB PDF dokumentum |
|
36. | Vajda Péter Ált. Isk. focipálya |
414_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.11 MB PDF dokumentum |
|
37. | 2020. évi pénzmaradvány | ||
38. | Választási program elérhetősége | ||
39. | Klímavédelem előterjesztés | ||
40. | Költségvetési maradvány | ||
41. | Költségvetési maradvány | ||
42. | Munkavállalók száma | ||
43. | Káptalanfüredi üdülő támogatási szerződés | ||
44. | 2021. évi forrásátcsoportosítás | ||
45. | 2020. évi költségvetés | ||
46. | 2019. évi bevételek | ||
47. | 2020. évi szerződések | ||
48. | Oltalom Karitatív Egyesület bérleti szerződés | ||
49. | Közterület foglalási engedélyek | ||
50. | TÁRKI felmérés |
609_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.14 MB PDF dokumentum |
|
TÁRKI felmérés mellékletek | |||
51. | Kerületi rendőrkapitányság juttatások | ||
52. | Kötelező oltás | ||
53. | Értékesített ingatlanok | ||
54. | Horváth Mihály tér jégkorcsolya pálya | ||
55. | Ügyvédi iroda szerződések | ||
56. | Filmforgatások |
651_valasz-pdf
Utolsó frissítés: 2022. szeptember 23.3 MB PDF dokumentum |
|
Filmforgatások mellékletek | |||
57. | Értékesített ingatlanok | ||
58. | Balatonalmádi, Sirály u. 8. ingatlan | ||
59. | Adóügyi Iroda | ||
60. | Fakivágások | ||
61. | 2020-2021. évi zöldesítés | ||
62. | Közvélemény kutatás | ||
63. | 2020. költségvetés jutalom |