2025-ös részvételi költségvetés nyertes ötletei 1. rész
Utolsó frissítés: 2026. június 15. (létrehozva: 2025. december 2.)
Lezárult az idei részvételi költségvetés.
A részvételi költségvetés azt jelenti,
hogy a lakosok döntik el,
hogy mire költsön pénzt az önkormányzat.

Idén 200 millió forint elköltéséről döntöttek a kerületi lakosok.
Idén sokkal többen szavaztak az ötletekre, mint tavaly.
Ez azt jelenti,
hogy egyre több kerületi lakos szeretne beleszólni,
hogy mire költsön pénzt az önkormányzat.

Online többen szavaztak, mint személyesen.
A szavazatokat a Részvételi Iroda munkatársai,
és önként jelentkező kerületi lakosok számolták össze.
Összesen 19 nyertes ötlet született,
amit az önkormányzatnak meg kell valósítania.
A nyertes ötleteket 4 csoportba osztottuk az alapján,
hogy a kerületen belül hol fog megvalósulni.

1. csoport – Palotanegyed, Csarnok negyed, Corvin negyed
2. csoport – Népszínház negyed, Magdolna negyed, Kerepesdűlő
3. csoport – Losonci negyed, Orczy negyed, Ganz negyed, Tisztviselőtelep
4. csoport – teljes kerületet érintő ötletek
Ebben a részben írunk az 1. és 2. csoport ötleteiről.
A 3. és a 4. csoport ötleteiről itt olvashatsz: LINK
Nyertes ötletek az 1. csoportban

| Gyalogosbarát József utca. A gyalogosbarát azt jelenti, hogy az utcát úgy alakítják ki, hogy biztonságosabb és kellemesebb legyen gyalog közlekedni. Például szélesebb járdák. Például biztonságos átkelők. Például több fa ültetése. A nyertes ötlet itt található. |

Kis Salétrom utca fásítása,
és a Salétrom utca akadálymentesítése
Az emberek zöldebb utcát szeretnének.
Több fával,
szélesebb és akadálymentes járdával.

Nyertes ötletek a 2. csoportban

Népszínház utcai csomópontok fejlesztése
Az ötletnek 2 fő része van.
Az egyik az,
hogy biztonságosabbá tegyék
a Kis Fuvaros utca
és Népszínház utca sarkát.
A sarok veszélyes az autósoknak,
a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak.
Az ötlet azt javasolja,
hogy parkolásgátló oszlopokat és
növényekkel teli ládákat tegyenek a
sarokra.
Ezek megakadályozzák a szabálytalan
parkolást,
és mindenki biztonságosabban
közlekedhet.

Az ötlet másik része,
zöldsziget kialakítása a Kun utca
és Népszínház utca találkozásánál.
A zöldsziget egy olyan terület,
ahol fák, bokrok, növények vannak.
Ez szebbé teszi a környéket.

Eső- és napvédett buszmegálló
A 99-es busz
Teleki tér-Szerdahelyi utcai megállójába buszmegálló kiépítése.
A fedett buszmegálló
megvédi az utasokat az esőtől,
és nyáron az erős napsütéstől.

Zebra a Pápa térre
A II.János Pál pápa tér
és a Kenyérmező utca közé gyalogátkelőhely kialakítása.

Karácsony Sándor utcán
a közvilágítás fejlesztése
Az ötlet azt javasolja,
hogy az utcán lévő régi lámpákat cseréljék ki.
Legyen az utca este világosabb
és biztonságosabb!

Mátyás téri játszótér fejlesztése
Legyen napvitorla a homokozó fölött,
ami árnyékot ad a melegben.
Legyenek közösen használható játékok a homokozóban.
Például nagy markolójáték.

Köszönjük mindenkinek, hogy részt vett a részvételi költségvetésen.
Köszönjük az önkormányzat dolgozóinak is a szakmai segítséget.
Az ötletek megvalósítása a novemberi testületi ülés után kezdődhet meg.
Az ötletek megvalósulását ezen az oldalon tudod követni: https://reszvetel.jozsefvaros.hu/reszveteli-koltsegvetes/
Kérdés esetén fordulj a Közösségi Részvételi Iroda munkatársaihoz!
Cím: Polgármesteri Hivatal, Baross utca 63-67
Email: reszvetel@jozsefvaros.hu
Telefon: +36 1 459-2139
